Re: Tak jsem dojezdil :-(
Napsal: ned 28. zář 2008 8:36:02
jakou okenu ?vivik píše:tak muzes zase vyndat tu tvoji okenu a poradne lestit
jakou okenu ?vivik píše:tak muzes zase vyndat tu tvoji okenu a poradne lestit
Ne, ty poškodí bouračkaLiTe píše:Milala> no dovol okenu pamatuju to to tak vyleští jo ? nepoškodí to plasty ?
Milala píše:Ne, ty poškodí bouračkaLiTe píše:Milala> no dovol okenu pamatuju to to tak vyleští jo ? nepoškodí to plasty ?
Díky za užitečné info !Orange píše:Pokud nebudeš uznanej viník a pujde to z POV. ručení toho viníka,(který to musí nahlásit u své pojišťovny),tak jsou 3 možnosti.Přijde likvidátor(pojišťovny viníka) nafotí sepíše a rozhodne jestli to je totálka a nebo na opravu(pokud to třeba dáš do servisu někdy je potřeba i druhá prohlídka,kde se ještě na vše koukne a nafotí po odstrojení).Pokud to bude totálka daj ti momentální(zůstatkovou) cenu motorky (ta je samozřejmně nižší čim je moto starší)vrak pak můžeš ještě prodat.Pokud to bude na opravu tak záleží jen na tobě,jestli si zvolíš opravu v servisu (dle tvého výběru) tam ti to opraví a pojišťovna to proplatí,většinou to ale pokrátí ještě o amortizaci protože vycházej podle tabulek a neproplatí plnou cenu nových dílů,takže většinou ještě opravně doplatíš. Nebo si zvolíš opravu rozpočtem,oni to spočítají co je rozbitého a kolik by měla přibližně stát oprava (samo že maj zase tabulky) a pošlou ti peníze a je už na tobě za kolik si to sám opravíš,jestli z nových nebo starých dílů,nebo vůbec.No ale hlavně je to o likvidátorovi jak precizně to vše napíše.
Milala píše:já to nahlásil, vyfotil a ta dáma, do který jsem vlítnul udělala totéž. Protože to byla moje chyba a nemám havarijko, cvakal jsem opravu sám. V případě, že je vina na jeho straně, pak si myslím, že bude muset přijít likvidátor jeho pojišťovny, nafotit tvojí motorku ve stavu po bouračce a na základě toho pak proběhne plnění. A teď je otázka, jestli budeš chtít vyplatit na účet odhad škody nebo zaplacení opravy v servisu.
Tak držím palce, ať tě ještě nenařknou. Všichni motorkáři jsou holt zločinci
práve že ne. Motorku to brzdící auto vlastně povalilo. Ležela hned u něj. Prolít jsem se akorát já. Navíc to vzala nárazníkem a přesně do oblasti, kde je osa kyvky. Je tam tolik železa a profilace, že kromě tý promáčknutý trubky (zřejmě od výztuhy nárazníku) se to ani nehnulo. Motorka je stejná při 150 km/h jako byla předtím. Najel jsem na tom dalších 6000 a vůbec nic v tom nepraská, nelinou se žádný zvuky a myslím, že třeba ta nedávná Sosnová by nějakou vadu ve stabiltě odhalila.Eva a Vašeq píše:Milala píše:já to nahlásil, vyfotil a ta dáma, do který jsem vlítnul udělala totéž. Protože to byla moje chyba a nemám havarijko, cvakal jsem opravu sám. V případě, že je vina na jeho straně, pak si myslím, že bude muset přijít likvidátor jeho pojišťovny, nafotit tvojí motorku ve stavu po bouračce a na základě toho pak proběhne plnění. A teď je otázka, jestli budeš chtít vyplatit na účet odhad škody nebo zaplacení opravy v servisu.
Tak držím palce, ať tě ještě nenařknou. Všichni motorkáři jsou holt zločinci
Mílo jak tys to měl vlastně s tím rámem? Bylo to nějak výrazně hnutý a rovnali ti to? Když tak koukám na ty fotky, musela to bejt docela slušná rána.
Milala píše:práve že ne. Motorku to brzdící auto vlastně povalilo. Ležela hned u něj. Prolít jsem se akorát já. Navíc to vzala nárazníkem a přesně do oblasti, kde je osa kyvky. Je tam tolik železa a profilace, že kromě tý promáčknutý trubky (zřejmě od výztuhy nárazníku) se to ani nehnulo. Motorka je stejná při 150 km/h jako byla předtím. Najel jsem na tom dalších 6000 a vůbec nic v tom nepraská, nelinou se žádný zvuky a myslím, že třeba ta nedávná Sosnová by nějakou vadu ve stabiltě odhalila.Eva a Vašeq píše:Milala píše:já to nahlásil, vyfotil a ta dáma, do který jsem vlítnul udělala totéž. Protože to byla moje chyba a nemám havarijko, cvakal jsem opravu sám. V případě, že je vina na jeho straně, pak si myslím, že bude muset přijít likvidátor jeho pojišťovny, nafotit tvojí motorku ve stavu po bouračce a na základě toho pak proběhne plnění. A teď je otázka, jestli budeš chtít vyplatit na účet odhad škody nebo zaplacení opravy v servisu.
Tak držím palce, ať tě ještě nenařknou. Všichni motorkáři jsou holt zločinci
Mílo jak tys to měl vlastně s tím rámem? Bylo to nějak výrazně hnutý a rovnali ti to? Když tak koukám na ty fotky, musela to bejt docela slušná rána.
To víš, že jsem to prohlížel jak pod mikroskopem, rozdělával přepákování, sledoval jestli je na rámu někde krabatej lak, ale vzhledem k povaze tý rány to asi zas tak strašný nebylo. To hlavní schytala pumpa brzdy, celej držák stupačky a zadní brzdový páky a něco se rozptýlilo do víčka spojky.
Jinak teda ale počítám s tím, že by se to dost blbě prodávalo za nějaký slušný peníze, protože ta promáčklina rámu jako by mluvila Takže si jí odjezdim sám
Celý ten problém je složitější, ale pokud jde o popis postupu v případě likvidace škody, klidně mi zavolej. Dělám v motoshopu se servisem v Mladé Boleslavi a o likvidaci takových škod už díky tomu lecos vím. Moje číslo ............Eva a Vašeq píše:Chtěl jsem se zeptat na zkušenosti s pojišťovnama, respektíve s příchodem likvidátora. Přesně tři dny po skvělý xt vyjíždce z jedenáctýho dubna jsem měl bouračku. Jedu v obci padesátkou po hlavní a těsně před kola mi vletí z vedlejší pežot kombik. Byl už celou dýlkou auta přes oba jízdní pruhy, tak jsem aspoň přebrzdil přední kolo na smyk abych se k němu pomalejc dosmýkal a vyhnul se čelňáku. Povedlo se, xt se sklouzlo po zemi a já s ním a najednou se oba zastavíme o zadní kolo a blatník onoho pežotu. Tak jsem vyskočil ze země, z motorky už tekl proudem benzin, musel jsem jí rychle zvednout a odtlačit ke krajnici. Šel jsem za tím kreténem a trošku si zanadával, protože ač mně nebylo skoro nic, motorka vypadala na první pohled jako totálka a to jsem zkrátka nezkousnul. On jako že se omlouvá a že sepíšem ten formulář o nehodě. Ok, tak jsem se trošku uklidnil a volám tatíkovi ať zahákne za auto valník a doveze i ten formulář. Mezitím přijel za tím kryplem s pežotem nějakej kamarád- taky místní, a o to je to horší, že ten pežoťák udělá na tak blbý křižovatce, kterou navíc moc dobře zná, takovouhle botu. Takže najednou se tam proti mně domluvilo asi šest lidí a jako že jsem prase a že je to všechno moje vina a že jsem spadnul a teprve až pak narazil do auta ((((???proč asi- dementi)))). S jedním z těch debilů jsem se ještě celej rozlámanej stihnul poprat a to vůbec nebejvá mů styl. Prostě to najednou chtěli celý navlíknout na mě. Takže jsem se nasral a odpočítával každou minutu než přijede otec (on se vlastně celej profesní život zabýval problematikou silničního práva)... no a asi nemá cenu se víc rozepisovat... policajti přijeli nasraný, chtěli to mít rychle uzavřený a samozřejmě měli za viníka mě, protože jsem jel na motorce a ačkoliv oni vůbec nemají právo vynášet na místě nehody nějaký soudy, v mém případě už dokonale suplovali magistrát. Takže to jde na Di a vlastně i k mojí spokojenosti,jako velká nehoda a já se už "těšil" na výslech za nějaký tři tejdny... ten už proběhl minulý pondělí, docela opruz... předevčírem ten vyšetřující policista vyslechl jediného svědka nehody (kolegu- kámoše, co jel na r1 s odstupem za mnou) a v současný době asi přistává celej spis k něčímu stolu na mladoboleslavskym magistrátu. Opravdu nechápu, čím se může vůbec ten řidič pežotu hájit, aby mu neprokázali vinu, přesto mám však docela strach s jakým doporučením to odeslal ten příslušník na boleslavským Di a vlastně asi ještě celej měsíc z toho budu tak trochu nesvůj.
Takže, jestli to přece jen pro mě dopadne dobře, rád bych se připravil na příchod někoho od pojišťovny. já jsem u generali(klasika-jen povinný ručení), automobilista měl díkybohu zaplacený,ručení u kooperativy. A mé otázky jsou následující: zaplatí pojišťovna jen komponenty, které přímo ovlivňují základní funkce vozidla, nebo proplatěj i jakejkoliv kosmeťák o kterym jim řeknu, že byl v době před nehodou v naprostym pořádku? Dostává pojišťovna fotky od policajtů, kteří je pořídili na místě bezprostředně po nehodě? Nějakej seznam poškozených věcí k výměně se mnou bude sepisovat zaměstnanec mojí pojišťovny, nebo někdo z pojišťovny druhého účastníka nehody (nechci psát viníka, jsem pověrčivej)? Určí pojišťovna servis, ve kterém bude oprava probíhat, nebo si můžu zvolit dle svý libovůle? Odkejve likvidátor člověku víceméně všecko nebo dělaj drahoty s každym bovdenem? Kdo přesně vlastně určí škody? Já, likvouš, servis?
Nikdy jsem s ničím podobnym neměl zkušenost, už ani nechci mít ale fakt by mě zajímalo jak tahle poslední fáze po nehodě proběhla u vás.
jinak ke škodám: jak paragraf zkoucený řidítka- hrazda urvaná(mám teď takovýho easy ridera zedrápaný a prasklý skříňky ovladačů, komplet rozsypanej přepínač "chcípáku, utržená obě zrcátka, pravej blaster Yamaha úplně usmaženej(mimochodem skvělá věc tyhle origo blastery, nebýt nárazu do auta, tak už podruhý zachránily celou motorku), páčka zadní brzdy jak po projití lisem, pravá stupačka řidiče a spolujezce dost pochroumaný, odřený spojkový víko, promáčklá nádrž, zadní plast za sedlem na padrť, levý madlo spolujedce asi o deset cm níže než jeho původní poloha napovídá, hnutej podsedlák, vidlice posunutý v brejlích, odřenej přední blatník, prasklý plasty kolem světla a odřený plexi a další... jen doufám, že hlavní rám, motor a elektrika nedostaly nějakou výraznější šlupku...
Celej měsíc jsem motku ohledával, všechno jsem obmotal izolačkou a zpevnil, nechal ze zvědavosti vyměnit přední gumu a olej ve vidlicích a musím říct, že po měsíci nervů a pátrání po každym divnym zvuku z motoru, si to teď docela užívám. Už nezkoumám pazvuky, motorka s novou gumou a olejem ve vidlích je o 200% lepší než s oběma zmiňovanejma dílama před nehodou... takže mám hroznou radost, udělal si padáky do osou kol (z koleček plastovýho autíčka pro děti- pak dyžtak pošlu foto )) Kdyby někdo chtěl vidět fotky motorky po nehodě, tak to sem klidně dám až to vyfotím, zatím jsem ani na to neměl žaludek.
Na závěr povím jen toho- dávejte bacha, jak říká Míla- je to fakt hned, myslete za ostatní lidi na silnici, prostě motorky jsou jim šumák, nerozhlížej se, dělají naschvály a nakonec když k něčemu dojde tak se vás ani nezeptaj jestli ti něco není. Vyměňte olej ve vidlích (mně nalili Wilbers 10W) a přední gumu, nemá cenu na tomhle šetřit,krásně tím vyeliminujete hromadu nebezpečí která vás můžou na silnici čekat. Pořiďte na řidítka kovem vyztužený blastery takovýho tvaru, aby se po nich v případě pádu motorka krásně sklouzla a nezačala sebou mlátit sem a tam. Udělejte si samorobo padáky někam mezi madlo spolujezdce a jeho stupačku, je to kritická oblast a já už se to chystám taky řešit. To by ode mě bylo zatím asi všechno... stejně jsem to tady umístil tak blbě že si toho nikdo ani nevšimne ))
PS: na XT se nejen skvěle jezdí, ale dokáže člověku udělat radost i v případě pádu... prostě jede dál... je fakt dobrý...
Smithy píše:Celý ten problém je složitější, ale pokud jde o popis postupu v případě likvidace škody, klidně mi zavolej. Dělám v motoshopu se servisem v Mladé Boleslavi a o likvidaci takových škod už díky tomu lecos vím. Moje číslo ----------.Eva a Vašeq píše:Chtěl jsem se zeptat na zkušenosti s pojišťovnama, respektíve s příchodem likvidátora. Přesně tři dny po skvělý xt vyjíždce z jedenáctýho dubna jsem měl bouračku. Jedu v obci padesátkou po hlavní a těsně před kola mi vletí z vedlejší pežot kombik. Byl už celou dýlkou auta přes oba jízdní pruhy, tak jsem aspoň přebrzdil přední kolo na smyk abych se k němu pomalejc dosmýkal a vyhnul se čelňáku. Povedlo se, xt se sklouzlo po zemi a já s ním a najednou se oba zastavíme o zadní kolo a blatník onoho pežotu. Tak jsem vyskočil ze země, z motorky už tekl proudem benzin, musel jsem jí rychle zvednout a odtlačit ke krajnici. Šel jsem za tím kreténem a trošku si zanadával, protože ač mně nebylo skoro nic, motorka vypadala na první pohled jako totálka a to jsem zkrátka nezkousnul. On jako že se omlouvá a že sepíšem ten formulář o nehodě. Ok, tak jsem se trošku uklidnil a volám tatíkovi ať zahákne za auto valník a doveze i ten formulář. Mezitím přijel za tím kryplem s pežotem nějakej kamarád- taky místní, a o to je to horší, že ten pežoťák udělá na tak blbý křižovatce, kterou navíc moc dobře zná, takovouhle botu. Takže najednou se tam proti mně domluvilo asi šest lidí a jako že jsem prase a že je to všechno moje vina a že jsem spadnul a teprve až pak narazil do auta ((((???proč asi- dementi)))). S jedním z těch debilů jsem se ještě celej rozlámanej stihnul poprat a to vůbec nebejvá mů styl. Prostě to najednou chtěli celý navlíknout na mě. Takže jsem se nasral a odpočítával každou minutu než přijede otec (on se vlastně celej profesní život zabýval problematikou silničního práva)... no a asi nemá cenu se víc rozepisovat... policajti přijeli nasraný, chtěli to mít rychle uzavřený a samozřejmě měli za viníka mě, protože jsem jel na motorce a ačkoliv oni vůbec nemají právo vynášet na místě nehody nějaký soudy, v mém případě už dokonale suplovali magistrát. Takže to jde na Di a vlastně i k mojí spokojenosti,jako velká nehoda a já se už "těšil" na výslech za nějaký tři tejdny... ten už proběhl minulý pondělí, docela opruz... předevčírem ten vyšetřující policista vyslechl jediného svědka nehody (kolegu- kámoše, co jel na r1 s odstupem za mnou) a v současný době asi přistává celej spis k něčímu stolu na mladoboleslavskym magistrátu. Opravdu nechápu, čím se může vůbec ten řidič pežotu hájit, aby mu neprokázali vinu, přesto mám však docela strach s jakým doporučením to odeslal ten příslušník na boleslavským Di a vlastně asi ještě celej měsíc z toho budu tak trochu nesvůj.
Takže, jestli to přece jen pro mě dopadne dobře, rád bych se připravil na příchod někoho od pojišťovny. já jsem u generali(klasika-jen povinný ručení), automobilista měl díkybohu zaplacený,ručení u kooperativy. A mé otázky jsou následující: zaplatí pojišťovna jen komponenty, které přímo ovlivňují základní funkce vozidla, nebo proplatěj i jakejkoliv kosmeťák o kterym jim řeknu, že byl v době před nehodou v naprostym pořádku? Dostává pojišťovna fotky od policajtů, kteří je pořídili na místě bezprostředně po nehodě? Nějakej seznam poškozených věcí k výměně se mnou bude sepisovat zaměstnanec mojí pojišťovny, nebo někdo z pojišťovny druhého účastníka nehody (nechci psát viníka, jsem pověrčivej)? Určí pojišťovna servis, ve kterém bude oprava probíhat, nebo si můžu zvolit dle svý libovůle? Odkejve likvidátor člověku víceméně všecko nebo dělaj drahoty s každym bovdenem? Kdo přesně vlastně určí škody? Já, likvouš, servis?
Nikdy jsem s ničím podobnym neměl zkušenost, už ani nechci mít ale fakt by mě zajímalo jak tahle poslední fáze po nehodě proběhla u vás.
jinak ke škodám: jak paragraf zkoucený řidítka- hrazda urvaná(mám teď takovýho easy ridera zedrápaný a prasklý skříňky ovladačů, komplet rozsypanej přepínač "chcípáku, utržená obě zrcátka, pravej blaster Yamaha úplně usmaženej(mimochodem skvělá věc tyhle origo blastery, nebýt nárazu do auta, tak už podruhý zachránily celou motorku), páčka zadní brzdy jak po projití lisem, pravá stupačka řidiče a spolujezce dost pochroumaný, odřený spojkový víko, promáčklá nádrž, zadní plast za sedlem na padrť, levý madlo spolujedce asi o deset cm níže než jeho původní poloha napovídá, hnutej podsedlák, vidlice posunutý v brejlích, odřenej přední blatník, prasklý plasty kolem světla a odřený plexi a další... jen doufám, že hlavní rám, motor a elektrika nedostaly nějakou výraznější šlupku...
Celej měsíc jsem motku ohledával, všechno jsem obmotal izolačkou a zpevnil, nechal ze zvědavosti vyměnit přední gumu a olej ve vidlicích a musím říct, že po měsíci nervů a pátrání po každym divnym zvuku z motoru, si to teď docela užívám. Už nezkoumám pazvuky, motorka s novou gumou a olejem ve vidlích je o 200% lepší než s oběma zmiňovanejma dílama před nehodou... takže mám hroznou radost, udělal si padáky do osou kol (z koleček plastovýho autíčka pro děti- pak dyžtak pošlu foto )) Kdyby někdo chtěl vidět fotky motorky po nehodě, tak to sem klidně dám až to vyfotím, zatím jsem ani na to neměl žaludek.
Na závěr povím jen toho- dávejte bacha, jak říká Míla- je to fakt hned, myslete za ostatní lidi na silnici, prostě motorky jsou jim šumák, nerozhlížej se, dělají naschvály a nakonec když k něčemu dojde tak se vás ani nezeptaj jestli ti něco není. Vyměňte olej ve vidlích (mně nalili Wilbers 10W) a přední gumu, nemá cenu na tomhle šetřit,krásně tím vyeliminujete hromadu nebezpečí která vás můžou na silnici čekat. Pořiďte na řidítka kovem vyztužený blastery takovýho tvaru, aby se po nich v případě pádu motorka krásně sklouzla a nezačala sebou mlátit sem a tam. Udělejte si samorobo padáky někam mezi madlo spolujezdce a jeho stupačku, je to kritická oblast a já už se to chystám taky řešit. To by ode mě bylo zatím asi všechno... stejně jsem to tady umístil tak blbě že si toho nikdo ani nevšimne ))
PS: na XT se nejen skvěle jezdí, ale dokáže člověku udělat radost i v případě pádu... prostě jede dál... je fakt dobrý...