Výměna oleje
Re: Výměna oleje
Já Castrol, v mém případě ověřeno od (starých motocrosáků). Měním po 5000 km
Dá se dohnat 1L za 170kč
Dá se dohnat 1L za 170kč
- Přílohy
-
- Castrol-Power-1-4T-10W-40-1-litr.jpg (4.42 KiB) Zobrazeno 26138 x
Online
Přejít na web motopripravky.cz
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2622
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Napiš "660" bez uvozovek: 505
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Sdělení od administrátora
Zdar,
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
Přejít na web motopripravky.cz
Re: Výměna oleje
Zdarec chlapi, jen tak pro zajimavost, tu hladinu oleje měříte když je mašina na bočním stojanu? A měří se hned po vypnutí motoru nebo se má chvíli počkat, nebo jak? Teď jsem ho vyměnil, nalil jsem tam natvrdo dva litry, nastartoval, ovzdušnil na filtru, dolel 0,6l s tim že bych už mohl něco vidět na risce a je fakt že jsem neviděl ani když tam byly tři litry... Víc tam nedám jen nevím přoč to na té risce není....
Majk
Re: Výměna oleje
Olej změř na bočním stojanu a hlavně měř po jízdě a ne jen po několikaminutovém chodu na volnoběh. Jinak se ničeho nedoměříš. A není potřeba na nic čekat. Přijedu, sundám helmu a rukavice, vezmu hadr na utření měrky a měřím.
Re: Výměna oleje
Já už mam třeba u Tenerky 08 v uživatelské příručce upozornění, že by motorka měla při kontrole hladiny oleje stát v rovině, a že i mírný náklon může vést k nesprávnému odečtu hladiny.
Co se týče samotné výměny, tak i na Tenerce je na víčku olejového filtru odvzdušňovací šroubek, ale v manuálu o něm není ani slovo. Doslova je zde uvedeno: naplnit nádržku ve dvou krocích. Nejprve naplnit 1,9 l oleje, poté nastartovat motor, pětkrát nebo šestkrát jej protočit a následně dolít zbývající množství oleje.
Na podzim jsem Tenerku koupil, tak se také chystám na první výměnu.
Co se týče samotné výměny, tak i na Tenerce je na víčku olejového filtru odvzdušňovací šroubek, ale v manuálu o něm není ani slovo. Doslova je zde uvedeno: naplnit nádržku ve dvou krocích. Nejprve naplnit 1,9 l oleje, poté nastartovat motor, pětkrát nebo šestkrát jej protočit a následně dolít zbývající množství oleje.
Na podzim jsem Tenerku koupil, tak se také chystám na první výměnu.
Výměna oleje
Ono se ani nic nestane když se to neodvzdušní. Ptal jsem se v servisu jestli by se to dělat mělo a že jo ale když se to neudělá nic se prý nestane. U minulého xt600e jsem to nedělal a jezdila v pohodě dál. Ale teď to dělám každou výměnu.
Re: Výměna oleje
Lukii píše:Já už mam třeba u Tenerky 08 v uživatelské příručce upozornění, že by motorka měla při kontrole hladiny oleje stát v rovině, a že i mírný náklon může vést k nesprávnému odečtu hladiny.
Co se týče samotné výměny, tak i na Tenerce je na víčku olejového filtru odvzdušňovací šroubek, ale v manuálu o něm není ani slovo. Doslova je zde uvedeno: naplnit nádržku ve dvou krocích. Nejprve naplnit 1,9 l oleje, poté nastartovat motor, pětkrát nebo šestkrát jej protočit a následně dolít zbývající množství oleje.
Na podzim jsem Tenerku koupil, tak se také chystám na první výměnu.
No já pochopil, že ne do kopce nebo naopak. Standardní je přeci jen bočák.
Každopádně dojedu od někud, zastavím, sundám helmu a ruky, zavřu bránu, jdu měřit.
S nájezdem 6,5 tkm naměřím stále cca 2 milimetry pod horní ryskou.
Re: Výměna oleje
hoši rovne se myslí vodorovne ve vsech osach...
bocak muzes oprit do doliku, na hrbol, a navic s nalozenim motorky ti pokazde stoji jinak nahla....dojedu, narovnam v garazi do normalni jizdni pozice, vysroubuju, utřu, zasunu, vytahnu a vidim.....
bocak muzes oprit do doliku, na hrbol, a navic s nalozenim motorky ti pokazde stoji jinak nahla....dojedu, narovnam v garazi do normalni jizdni pozice, vysroubuju, utřu, zasunu, vytahnu a vidim.....
Re: Výměna oleje
Zkoušel jsem ji držet svisle, nebo prázdnou na bočním stojanu - u mojí motorky vliv do pár milimetrů, zak nějak.Béďa píše:hoši rovne se myslí vodorovne ve vsech osach...
bocak muzes oprit do doliku, na hrbol, a navic s nalozenim motorky ti pokazde stoji jinak nahla....dojedu, narovnam v garazi do normalni jizdni pozice, vysroubuju, utřu, zasunu, vytahnu a vidim.....
Ten prostor je asi tvaru, kdy to nebude mít ten nejpodstatnější vliv na množství identifikované v nádržce ve vrchu rámu motorky. Důležitější asi bude dostat ten olej při správné viskozitě všude tam kam patří a smočit všechny povrchy všech částí (projet ji) a pak nenechat ho odtéct dolů do skříně motoru. Hodně důležité bude i dělat to přiměřeně správným způsobem a pak hlavně furt stejně ať můžu včas a správně vyhodnotit úbytek.
Re: Výměna oleje
Dělám to stejně.Béďa píše:hoši rovne se myslí vodorovne ve vsech osach...
bocak muzes oprit do doliku, na hrbol, a navic s nalozenim motorky ti pokazde stoji jinak nahla....dojedu, narovnam v garazi do normalni jizdni pozice, vysroubuju, utřu, zasunu, vytahnu a vidim.....
motor v srdci
život je boj a kdo chce žít musí bojovat
život je boj a kdo chce žít musí bojovat
Re: Výměna oleje
sem se podíval do manuálu -Béďa píše:hoši rovne se myslí vodorovne ve vsech osach...
bocak muzes oprit do doliku, na hrbol, a navic s nalozenim motorky ti pokazde stoji jinak nahla....dojedu, narovnam v garazi do normalni jizdni pozice, vysroubuju, utřu, zasunu, vytahnu a vidim.....
- má se to dělat jak píšeš
Re: Výměna oleje
RadekK píše:sem se podíval do manuálu -Béďa píše:hoši rovne se myslí vodorovne ve vsech osach...
bocak muzes oprit do doliku, na hrbol, a navic s nalozenim motorky ti pokazde stoji jinak nahla....dojedu, narovnam v garazi do normalni jizdni pozice, vysroubuju, utřu, zasunu, vytahnu a vidim.....
- má se to dělat jak píšeš
a při výměně oleje na Tenerce, odvzdušňuješ tím šroubkem na olej. filtru, nebo jen protočíš motor před nalitím zbytku oleje?
Re: Výměna oleje
Zdravím Vás,
tak u mě se bohužel výměna oleje nepovedla při dotahování výpustného šroubu na klikové skříni momeňtákem na 30Nm, tento ani necvaknul a závit povolil, spíš se úplně zbortil. Zřejmě to majitel přede mnou dotahoval o trošku víc:(
Chtěl bych se Vás proto zeptat, zda s tímto nemáte někdo nějakou zkušenost a neporadili byste nějaké rozumné řešení opravy?
Doufám tedy, že se k vůli toho nebude muset měnit celý kartr:(
Pokud byste měli i tip, komu tuto opravu svěřit v Praze nebo blízkém okolí, byl bych Vám taky moc vděčný.
Předem děkuji za jakýkoliv názor
tak u mě se bohužel výměna oleje nepovedla při dotahování výpustného šroubu na klikové skříni momeňtákem na 30Nm, tento ani necvaknul a závit povolil, spíš se úplně zbortil. Zřejmě to majitel přede mnou dotahoval o trošku víc:(
Chtěl bych se Vás proto zeptat, zda s tímto nemáte někdo nějakou zkušenost a neporadili byste nějaké rozumné řešení opravy?
Doufám tedy, že se k vůli toho nebude muset měnit celý kartr:(
Pokud byste měli i tip, komu tuto opravu svěřit v Praze nebo blízkém okolí, byl bych Vám taky moc vděčný.
Předem děkuji za jakýkoliv názor
Re: Výměna oleje
To Lukii:
menit cely katrer? No neblazni, to zas neni tak slozita oprava, mas v podstate tri moznosti:
a) nechas diru vyvarit hlinikem a vyrezat novy zavit, nebo
b) se stavajici strhly zavit prereze na vetsi velikost a da se tam vložka vyrobena na soustruhu a puvodni zatka, nebo
c) se stavajici strhly zavit prereze na vetsi a da se tam vetsi zatka ( z jine moto, nebo vyrobena)
Rozhodne kazde z techto reseni bude jednodussi a levnesji nez novy karter.
menit cely katrer? No neblazni, to zas neni tak slozita oprava, mas v podstate tri moznosti:
a) nechas diru vyvarit hlinikem a vyrezat novy zavit, nebo
b) se stavajici strhly zavit prereze na vetsi velikost a da se tam vložka vyrobena na soustruhu a puvodni zatka, nebo
c) se stavajici strhly zavit prereze na vetsi a da se tam vetsi zatka ( z jine moto, nebo vyrobena)
Rozhodne kazde z techto reseni bude jednodussi a levnesji nez novy karter.
Tož dobře to čistí....
Re: Výměna oleje
To BOB:
pátral jsem trochu na netu a zatím nejčastější rada byla oprava pomocí opravných vložek Helicoil nebo V-Coil
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=71436&fid=33
dle referencí by ten závit měl být pevnější než původní v hliníku. Snad by se to mohlo podařit bez demontáže motoru (mám obavu ze špon,které by se mohly do motoru dostat). Sám si na to ovšem netroufnu, ani se mi k vůli toho nechce kupovat celá výše uvedená sada. Mám docela dobré reference na Yamahu ve Stare Boleslavi, (stejně potřebuji udělat ještě i další věci), tak se asi zkusím na ně obrátit, jestli jsou schopni tohle opravit.
pátral jsem trochu na netu a zatím nejčastější rada byla oprava pomocí opravných vložek Helicoil nebo V-Coil
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=71436&fid=33
dle referencí by ten závit měl být pevnější než původní v hliníku. Snad by se to mohlo podařit bez demontáže motoru (mám obavu ze špon,které by se mohly do motoru dostat). Sám si na to ovšem netroufnu, ani se mi k vůli toho nechce kupovat celá výše uvedená sada. Mám docela dobré reference na Yamahu ve Stare Boleslavi, (stejně potřebuji udělat ještě i další věci), tak se asi zkusím na ně obrátit, jestli jsou schopni tohle opravit.
Re: Výměna oleje
To Lukii:
JJ, to je v podstate varianta B...nemusis kupovat celou sadu, v kazdem prumernem autoservisu si s tim poradi....strhly zavit na olejove vane z hliniku je v servisech denni chleba, nebo se aspon poptej v autoservisech v okoli, kam to vozi (nekdo to pro ne dela).
JJ, to je v podstate varianta B...nemusis kupovat celou sadu, v kazdem prumernem autoservisu si s tim poradi....strhly zavit na olejove vane z hliniku je v servisech denni chleba, nebo se aspon poptej v autoservisech v okoli, kam to vozi (nekdo to pro ne dela).
Tož dobře to čistí....
Re: Výměna oleje
Hoši při cca. při nalití 2 litrech sem protočil motor bez povolení ovzdušnovacího šroubku,dělal sem vše podle manuálu a nic tam takovýho nepíšou? Mám čekat nějake nasledky?
Re: Výměna oleje
No myslím že se nic vážnýho nestane ale stejně bych ho povolil aby se to pro jistotu odvdušnilo,kolik se tam nakonec vešlo oleje?
Re: Výměna oleje
tak sem ho povolil,nastartoval a hned olej vytékál. no já sem měnil i filtr takže sem tam dal 2,60l. ale měrka si Stejnak ukazuje co chce. 2.60 píše manuál když měníš i filtr. takže nějaký přelévání bych zase nedoporučoval já.
Re: Výměna oleje
Když sem měnil s filtrem(mimochodem vždy měním s filtrem) nalil sem tam 2.8 l ale to sem fakt motorku klopil na všechny strany aby to vyteklo ze všech zákoutí, a na měrce mám přesně mezi ryskama.Jinak to musíš projet at se to ohřeje pak motorku dej do svislé polohy a po deseti minutách změř měrkou a uvidíš.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů