Stránka 1 z 3

Zobrazení otáček

Napsal: sob 27. čer 2009 21:01:45
od mad
Jelikož mi motorka občas stále chcípala když jsem někam dojel a jenom chytil za spojku a pustil plyn, TTrs doporučil podívat se na volnoběžné otáčky, že se poměrně divil co tam měl on. No a jelikož jak známo otáčkoměr má jenom Tenerka, musel jsem hledat jak zjistit otáčky.
Naštěstí soudruzi v Yamaze byli vcelku rozumní a otáčky motoru se nechají zobrazit na budíku ;)

Postup je velmi podobný jako nastavování bohatosti směsi. Tu část návodu jsem (bez dovolení :oops:) zkopíroval od venci.

1. Vypnout zapalovani (klicek do polohy OFF)
2. Stlacit SELECT a RESET najednou a drzet
3. Zapnout zapalovani (poloha ON) a stale drzet SELECT a RESET cca 8 sekund
4. Na diplayi se objevi napis "dIAG"
5. Jednou kratce stlacit SELECT a misto "dIAG" se objevi "CO"
6. Stlacit SELECT a RESET najednou a drzet 3 sekundy
7. Na diplayi se objevi napis "C1" (cislo valce)
8. Nastartovat
9. Na místě kde se normálně zobrazuje TRIP se ukazují aktuální otáčky motoru ;)

Doporučuju zkontrolovat, v manuálu se píše 1300-1500rpm, já měl 1100-1200rpm...

Re: Zobrazení otáček

Napsal: sob 27. čer 2009 21:08:27
od Milala
[díky za tip, zítra to zkontroluju

Re: Zobrazení otáček

Napsal: sob 27. čer 2009 21:43:48
od LiTe
super, díky, kouknu kolik mám a zejtra dám vědět

Re: Zobrazení otáček

Napsal: ned 28. čer 2009 10:33:21
od totr
Super poznatek taky to zkusím i když mě to nechcípá.
Chtělo by to zjistit všechny možnosti toho displeje - možná to umí ještě mnohem víc.

Re: Zobrazení otáček

Napsal: ned 28. čer 2009 10:39:29
od Stařík
Když tu píšete o tom ce se dá na tom displeji vyčíst, jak jsem měl problémy s motorkou a byl v servisu něco tam kutil tak jsem sem tam zahlédl jednotlivé nastavení, při zavřeném plynu tam naskočilo číslo 15 a když ho vytočil naplno byla tam 96tka, pak přehodil dál a další asi 5-6 místné čislo začala nasávat pumpa, vše při vypnutém motoru, ale viděl jsem to jen z boku, tož jen tak.

Re: Zobrazení otáček

Napsal: ned 28. čer 2009 13:14:15
od LiTe
tak jsem měl při studenym volnoběhu 1500-1700rpm ;) :)

Re: Zobrazení otáček

Napsal: ned 28. čer 2009 14:31:31
od Radek
jo to já taky, zkus si to ale když máš mašinu prohřátou. To jsem měl 1300.

Re: Zobrazení otáček

Napsal: ned 28. čer 2009 18:08:29
od mad
Stařík píše:Když tu píšete o tom ce se dá na tom displeji vyčíst, jak jsem měl problémy s motorkou a byl v servisu něco tam kutil tak jsem sem tam zahlédl jednotlivé nastavení, při zavřeném plynu tam naskočilo číslo 15 a když ho vytočil naplno byla tam 96tka, pak přehodil dál a další asi 5-6 místné čislo začala nasávat pumpa, vše při vypnutém motoru, ale viděl jsem to jen z boku, tož jen tak.
To cos videl od tech 15ti do 97 je hodnota, kterou vraci TPS (senzor polohy plynu).

Takhle je na tom displeji videt opravdu dost, co si pamatuju, tak napridklad teplota vzduchu v airboxu, cidlo naklonu a dalsich dost veci. Pristup k tomu je podobny jako nastavovani bohatosti smesi, jenom se obe tlacitka podrzi ne na C0, ale kdyz je na displeji zobrazeno dIAG.

Snad kompletni popis je na xt660.com (je potreba se tam zaregistrovat)

Re: Zobrazení otáček

Napsal: ned 28. čer 2009 19:01:32
od Eva a Vašeq
mad píše:
Stařík píše:Když tu píšete o tom ce se dá na tom displeji vyčíst, jak jsem měl problémy s motorkou a byl v servisu něco tam kutil tak jsem sem tam zahlédl jednotlivé nastavení, při zavřeném plynu tam naskočilo číslo 15 a když ho vytočil naplno byla tam 96tka, pak přehodil dál a další asi 5-6 místné čislo začala nasávat pumpa, vše při vypnutém motoru, ale viděl jsem to jen z boku, tož jen tak.
To cos videl od tech 15ti do 97 je hodnota, kterou vraci TPS (senzor polohy plynu).

Takhle je na tom displeji videt opravdu dost, co si pamatuju, tak napridklad teplota vzduchu v airboxu, cidlo naklonu a dalsich dost veci. Pristup k tomu je podobny jako nastavovani bohatosti smesi, jenom se obe tlacitka podrzi ne na C0, ale kdyz je na displeji zobrazeno dIAG.

Snad kompletni popis je na xt660.com (je potreba se tam zaregistrovat)
Hele s tím ukazatelem otáček místo "tripu" by šlo i jezdit? Nebo se vrátí do původní fuknce hned jak prohrábneš plynovou rukojeť nebo zařadíš rychlost?

Re: Zobrazení otáček

Napsal: ned 28. čer 2009 19:17:11
od mad
Eva a Vašeq píše:Hele s tím ukazatelem otáček místo "tripu" by šlo i jezdit? Nebo se vrátí do původní fuknce hned jak prohrábneš plynovou rukojeť nebo zařadíš rychlost?
Vzit za plyn muzes a ukazuje to, to je v pohode, ale zaradit sem nezkousel. Myslim si, ze by s tim slo i jet, ale myslim, ze by to asi neukazovalo rychlost a tak, je to tak na vyzkouseni.
Jinak by to znamenalo pred kazdym nastartovanim to tam nacvakat a stejne je to dost malinky cisilko a fakt se dost rychle meni, takze by ses na to musel docela soustredit podle me za jizdy abys vykoukal kolik zrovna tocis...

Re: Zobrazení otáček

Napsal: ned 28. čer 2009 20:49:12
od Eva a Vašeq
mad píše:
Eva a Vašeq píše:Hele s tím ukazatelem otáček místo "tripu" by šlo i jezdit? Nebo se vrátí do původní fuknce hned jak prohrábneš plynovou rukojeť nebo zařadíš rychlost?
Vzit za plyn muzes a ukazuje to, to je v pohode, ale zaradit sem nezkousel. Myslim si, ze by s tim slo i jet, ale myslim, ze by to asi neukazovalo rychlost a tak, je to tak na vyzkouseni.
Jinak by to znamenalo pred kazdym nastartovanim to tam nacvakat a stejne je to dost malinky cisilko a fakt se dost rychle meni, takze by ses na to musel docela soustredit podle me za jizdy abys vykoukal kolik zrovna tocis...
já to ráno testnu za jízdy a uvidím, koneckonců ten volnoběh mě taky zajímá :yes: Jinak dobrá informace jako taková, nešlo by sem hodit všechno z toho xt660.com?

Re: Zobrazení otáček

Napsal: pon 29. čer 2009 0:11:10
od vasek
Mad> hned je diagnostika veselejsi s timhle info :yes: :)

Re: Zobrazení otáček

Napsal: pon 29. čer 2009 15:45:11
od Miki
Tak dá se s tím jezdit nebo ne?? (s tím mini-otáčkoměrem) tady furt chčie.. už ani nevím jak se na to sedá... :roll:

Re: Zobrazení otáček

Napsal: úte 30. čer 2009 10:54:20
od skautik
mozna pomuze tohle

XT660 Diag Mode

DIAG mode allows user to check tons of stuffs inside the electronic brain of the XT. It also allows Yamaha servicing to check previous problems too.

To access DIAG mode :

switch off Engine Run switch, switch OFF Key switch. Press both SELECT & RESET buttons and then switch ON Key switch. Keep SELECT & RESET buttons pressed for at least 8 seconds. Display then changes to "DIAG". Release SELECT & RESET buttons. Select Diag mode by pressing again both SELECT & RESET buttons. Select code below by pressing SELECT (up) or RESET (down).

Diag Code Number

Part I : Sensors

01 : Throttle position - must be from 15-17 (closed) to 97-100 (opened)
02 : Atmospheric pressure given in mmHg (normal is 760 - average weather)
03 : Differential pressure between air and intake pipe
05 : Air intake temperature (in Celcius)
06 : Cooling liquid temperature (in Celcius)
07 : Absolute speed (must be 000 in garage). Check with rear weel.
08 : Lean angle safety switch control - must be from 0.4-1.4 (upright) to 3.8-4.2 (horizontal). DISMOUT THE SWITCH FOR CHECKING !!!
09 : Battery voltage - must be above 12.0
20 : Side stand switch - displays ON or OFF
21 : Neutral gear switch - displays ON or OFF

Part II : ECU memory check.

60 : EEPROM error code presence - 00 means no default, 01 or 02 means default on corresponding cylinder (blinks if both cylinders).
61 : Error Code memory log - Displays 00 if no error code in memory, displays the Error Code if any (11 to 50). Display changes every two seconds if more than one Error Code in memory, then start again from first.
62 : Displays the number of Error Code in memory. To clear the memory, switch the Engine Run Switch to ON position (no backup).
70 : Check Code number, display from 0 to 255

Part III : Activators - To activate, turn Engine Run switch from OFF to ON - Engine check light is activated too.

30 : Coil 1 is activated 5 times per second.
31 : Coil 2 is activated 5 times per second.
36 : Injector 1 solenoid is activated 5 times per second.
37 : Injector 2 solenoid is activated 5 times per second.
48 : Air duct solenoid is activated 5 times per second.
49 : Air intake solenoid is activated 5 times per second.
50 : Fuel injection relay is activated 5 times per second.
51 : Cooler fan is activated every 5 seconds.
52 : Headlight relay is activated every 5 seconds (2 seconds ON, 3 seconds OFF) - 2003+ model only.

Re: Zobrazení otáček

Napsal: úte 30. čer 2009 10:54:45
od skautik
pak chybove kody

Error Number 11 : Cylinder identification sensor error - DIAG mode (none)
Error Number 12 : Crankshaft posiiton sensor error - DIAG mode (none)
Error Number 13 : Air intake pressure sensor error - DIAG mode 03
Error Number 14 : Air intake duct error - DIAG mode 03
Error Number 15 : Throttle position sensor error - DIAG mode 01
Error Number 19 : Sidestand sensor error - DIAG mode 20
Error Number 20 : Air pressure sensors error - DIAG mode (none)
Error Number 21 : Coolant temperature sensor error - DIAG mode 06
Error Number 22 : Air intake temperature sensor error - DIAG mode 05
Error Number 23 : Ambient air pressure sensor error - DIAG mode 02
Error Number 24 : O2 (lambda) sensor error - DIAG mode (none)
Error Number 30 : The bike went down - DIAG mode 08
Error Number 33 : Coil 1 open circuit - DIAG mode 30
Error Number 34 : Coil 2 open circuit - DIAG mode 31
Error Number 41 : Tilt sensor error - DIAG mode 08
Error Number 42 : Speed sensor error / Neutral sensor in short-circuit - DIAG mode 07-21
Error Number 43 : Battery voltage control error - DIAG mode (none)
Error Number 44 : EEPROM read/write error - DIAG mode 60
Error Number 50 : ECU memory error - DIAG mode (none)
Error Er-1 : ECU link error
Error Er-2 : ECU link error
Error Er-3 : ECU link error
Error Er-4 : ECU link error

Following ERROR codes DO NOT allow engine to run :
11-12-19-30-41-50 and Er-1 to Er-4
Error code 11 allow engine to continue running only if fault appears after engine start.

Following ERROR codes DO allow engine to run but need immediate check because default values are taken by the ECU: 13-14-20-21-22-23-24-24-42-43-44

Re: Zobrazení otáček

Napsal: úte 30. čer 2009 10:58:54
od Radek
Jen mě překvapuje, že to soudruzi nenainstalují do budíků. Všechny ty údaje mají - stačlo by jen udělat jedno políčko navíc a jedním čudlíkem přepínat mezi teplotama, voltáží baterky atd atd... :roll:

Re: Zobrazení otáček

Napsal: úte 30. čer 2009 11:09:00
od LiTe
Radek> co bys chtěl u mašiny za 180kkč nové ;)

Re: Zobrazení otáček

Napsal: úte 30. čer 2009 17:47:07
od Eva a Vašeq
Jo, dá se s tím jezdit a dokonce z toho za tý jízdy lze i docela slušně otáčky odečítat. Akorát je to jedinej údaj kterej ti pak XT při jízdě poskytuje- otáčky zobrazené čtyřciferně na řádku denního počítadla kilometrů, víc nic :)) ale možná že by i tohle šlo taky poladit, co kluci? Do omezovače jsem nešel, ale při takový normální jízdě si to XT brumlá fakt jen na takový 3500 ot/min :yes:

[quote="skautik"] dobrý :yes:

Re: Zobrazení otáček

Napsal: stř 24. bře 2010 11:26:29
od Bodacat
Prosím Vás, když se ještě vrátím k těm volnob. otáčkám, KDE SE OTÁČKY ŠTELUJOU, jakým šroubkem ???
Snažil jsem se to dočíst v anglickém návodu, ale nejsem z toho moc moudrej.
Když by někdo poslal, nebo sem dal fotečku se zakroužkovaným šroubkem...
Popřípadě zakroužkovat i šroubek na bohatost...

Předem děkuji za vaši pomoc

Re: Zobrazení otáček

Napsal: stř 24. bře 2010 13:54:18
od mad
Bodacat> Volnoběžné otáčky můžeš regulovat šroubem, který vlastně jenom pohybuje dorazem plynu. Šroub má hlavičku upravenou tak, aby s ním šlo bez problémů točit jenom rukou. Najdeš ho přibližně v místech, kam ukazuje šipka na obrázku, jenom ho neuvidíš přímo, ale chce to roztáhnout hadice, co tam vedou... Jinak v servisním manuálu je nastavování volnoběžných otáček na straně 3-17.
sroub_otacek.jpg
sroub_otacek.jpg (37.95 KiB) Zobrazeno 40868 x
A šroubek na bohatost žádný nenajdeš, bohatost určuje řídící jednotka, ale je možný to ovlivnit podle tohoto návodu.