Stránka 1 z 1

Problém se zatáčením a řazením

Napsal: pon 21. kvě 2012 19:01:04
od Kocour
1 problém... Jedu takhle silnicí a když chci zatočit tak to nejde úplně zlehka, takže musim trochu více silou pak je to dobrý a takhle se to pořád opakuje a je to dost nepříjemný. Když stojim na místě tak to nejde vůbec znát jako by nic. Původně jsem myslel že to jsou kabely že se tam někde vždycky šprajcnou, ale nic jsem nenašel... Mohlo by to být ložisko?

2 problém... Při řazení mi tam kvalty skáčou hůř a taky se mi stalo že jsem jel tak 100 km/h A když jsem prudce začal brzdit a podřazovat chcíplo to nemůže být něco ze spojkou zabírá až úplně nahoře.


Nevim jestli mi někdo poradí, protože se k tomu nedokážu moc vyjádřit, ale vzhledem k tomu že je tu dist odborníků budu rád aspoň za něco. Díky!!!!!!!!!!!!

Jinak motorka .r.v. 2005 a najeto 13tkm jestli je to pravdivý údaj

Re: Problém se zatáčením a řazením

Napsal: pon 21. kvě 2012 21:08:57
od Já...
1problém- vyděl bych to na ložiska v krku řízení že jsou po smrti, pokud se s tím pereš do zatáčky a musíš jako-by lámat řidítka, tak je to ono.

2 problém- vyměň olej a vyčisti vzduchovej filtr a pak se uvidí

Re: Problém se zatáčením a řazením

Napsal: pon 21. kvě 2012 21:31:36
od Kocour
Já... píše:1problém- vyděl bych to na ložiska v krku řízení že jsou po smrti, pokud se s tím pereš do zatáčky a musíš jako-by lámat řidítka, tak je to ono.

2 problém- vyměň olej a vyčisti vzduchovej filtr a pak se uvidí

1 Taky si to myslím, ale to s tim ten předemnou musel jezdit motokros když to má najeto 13tkm ne?

2 Olej jsem měnil na začátku sezony, ale vzducháč ne myslíš že to může ovlivnit to co jsem popsal?


Měl jsi podobný problém

Re: Problém se zatáčením a řazením

Napsal: úte 22. kvě 2012 10:07:02
od venca
to zatáčení jsou určitě ložiska,jak píše Jářek. S tím řazením těžko říct.Vzducháčem nic neskazíš,určitě to chce mít správný volnoběh a hlavně umět řadit.Nevím kolikátou máš motorku a jak jsi skušený jezdec.Už se mi stalo že jsem tu měl borce kterému to nešlo řadit na XT.Říkal že to jsou děsný rány.Já na to sednul a šlo to jak po másle,rychlosti tam padali lepší než na mém.Tak jsem mu jen řekl jak řadím a bylo po problému.
Chyba ale může být i v té spojce.To by chtělo vidět a svézt se ;) ;)

Re: Problém se zatáčením a řazením

Napsal: úte 22. kvě 2012 10:35:02
od Kocour
venca píše:to zatáčení jsou určitě ložiska,jak píše Jářek. S tím řazením těžko říct.Vzducháčem nic neskazíš,určitě to chce mít správný volnoběh a hlavně umět řadit.Nevím kolikátou máš motorku a jak jsi skušený jezdec.Už se mi stalo že jsem tu měl borce kterému to nešlo řadit na XT.Říkal že to jsou děsný rány.Já na to sednul a šlo to jak po másle,rychlosti tam padali lepší než na mém.Tak jsem mu jen řekl jak řadím a bylo po problému.
Chyba ale může být i v té spojce.To by chtělo vidět a svézt se ;) ;)

S tím zatáčením to vidím také na ložisko včera jsem to zvedl a koukal jsem jestli to nejsou nějaký kábly zašprclý, ale když jsem jezdil dolve a doprava tak v určitém momentu tam je cítit tlak. A co se týče řazení snad zmáčkneš spojku a zařadíš zase taková alchymie to není nebo se pletu? Jezdím poměrně dlouho a nějak jsem todle nikdy neřešil...
Každopádně když to někomu dám ať vymění ložiska určitě mu řeknu ať se mrkne i na spojku.
Jinak díky že jste se zmínily o tom vzducháči je pěkně zasranej!!!

Re: Problém se zatáčením a řazením

Napsal: úte 22. kvě 2012 21:27:56
od K.O.zel
ja bych chcipani videl na nizky volnobezny otacky. taky se mi to stavalo ze mi to pri podrazovani chcipalo...poladeni (zvyseni) a hlidani hodnoty volnobeznejch otacek se mi to uz par let nestalo

Re: Problém se zatáčením a řazením

Napsal: stř 23. kvě 2012 19:48:42
od Kocour
MOžná za to mohl i ten filtr :twisted:

Re: Problém se zatáčením a řazením

Napsal: čtv 24. kvě 2012 9:42:11
od Ninjaman
1. Těžko se takhle z toho popisu odhaduje jak moc špatně se ti zatáčí, ale z vlastní zkušenosti vím, že částečný podíl na lehkosti (obtížnosti) zatáčení mají pneumatiky. Když jsem měl na silniční motorce sjetý plochy na středu (z cesty na dovolenou), tak se tam na kraji týhle sjetý plochy udělala taková hrana přes kterou se to musí lámat, když se zatáčí. Výsledný efekt byl, že se motorce nejdřív do zatáčky nechtělo a pak tam naopak padala až moc sama.

2. To řazení jde špatně nahoru i dolu? Třeba mě jde nahoru jako po másle a dolu jsem se naučil řadit s meziplynem a jde to taky lehounce. Bez něj je to občas takový tvrdší. S tím chcípáním bych začal, jak sám vidíš, filtrem a pak mrknout na volnoběžný otáčky jestli nejsou moc nízko.

Re: Problém se zatáčením a řazením

Napsal: pát 14. čer 2013 16:18:56
od hipik86
Dobrý den,

Loni na podzim jsem si pořídil XTčko.. Z druhé ruky.. V současné době má najeto 13 800km. Přední pneu (Mitas E-08) má skoro nový vzorek (chybí tak max 1mm), naopak zadní (Mitas E-07) je cca 1mm od toho prostředního pásu.
A tak před třemi dny se mi vyskytl úplně stejný problém jaký tu popisujete. Motorka prostě přestala mít vůli zatáčet.
Probíhá to následovně:
Při brzdách, ztuhnou řidítka.
V tento okamžik jsem zkoušel různé věci. Ztuhlá řidítka zůstávají "nehybná" i po zastavení (aniž bych zatočil) a pak je při otočení řidítek jasně cítit prudké uvolnění napětí a řidítka jdou úplně zvolna.
Také jsem zkoušel to do zatáčky složit trochu ostřeji. Při tom má motorka tendenci jet rovně, rovně a pak se složí náhle skoro až na kolínko.
Přitom jsem několikrát zkoušel různé vůle, ať už v krku řízení, v kole, prostě všechno co přední vidlice týká a vůle žádná. Naprosto nezatížený kolo (motorka zvedla na montážním stole) v krku řízení vůbec žádný chroupání nebo jakýkoliv jiný náznak zničeného ložiska.

Faktem je, že to má příjemný vliv při jízdě po dálnici, kdy je motorka daleko klidnější.

Rád bych zeptal, jestli výměna ložiska problém vyřešila?

Re: Problém se zatáčením a řazením

Napsal: pát 14. čer 2013 20:28:04
od BOB
No jak to tu popisujes, predni gumu mas novou, loza v krku bez vuli a zadrhani....tak jen doufej, ze nemas podrazenou vidlu z bouracky. Pred cca 15ti lety (to jsem byl jeste maldy a krasny - ale blby jak deka :) ) jsem koupil moto s podrazenyma vidlama po bouracce a delalo to podobne veci. Vidle byly vymenene ale bylo to pohle v krku takze se mirne zmenil rozvor kol a delalo to hrozne veci...od te doby, kdyz kupuju motorku rozjedu to tak 50km/h a pustim riditka a prenasenim vahy s tim jedu takovy mirny slalom doprava - doleva a musi to jit jak po masle....


ale nemalujme certa na zed, orpavdu zkontorluj loziska v krku i pri zatizeni na zemi.

Re: Problém se zatáčením a řazením

Napsal: sob 15. čer 2013 10:04:44
od hipik86
Zatížený ložisko (při brždění) má tendenci se "zasekávat", když otáčím řidítky na místě (sedím na motorce, obě kola na zemi) tak je vše v pořádku.

Motorka není 100% po nehodě. Sice jsem jí bral z druhé ruky, ale od tátova kolegy, takže by si snad táta všiml, že je kolega trochu pobouranej..

Nejvíc mě zaráží náhlost té závady, na začátku týdne nic a včera to bylo dost hrozný. Fakt se to objevilo řádově ve třech dnech..

Re: Problém se zatáčením a řazením

Napsal: sob 15. čer 2013 19:09:18
od BOB
pokud je to takhle nahle, pak bych typoval zavadu na lozsikach v krku, mohla prasknout klec, nebo krouzek loziska a ta prasklina je pri normalnim otaceni zavrena, kdyz brzdis, lozisko se zacne namahat v radialnim smeru a prasklina se muze otevrit (v radech desetin mm) a problem je na svete....ja bych to neresil, rozhod krk a poradne to prohledni popr. vymen loza a bude to cajk ;)