Stránka 1 z 1
Střílení z výfuku
Napsal: pát 08. srp 2014 0:54:29
od Ondrash
Zdravím. Chtěl bych se zeptat. Koupil jsem si XT660Z tenere s výfukama LeoVince. Motorka jede jak má a má super zvuk ale šíleně po ubrání plynu střílí z výfuků a z toho jsem celkem nervózní.... Ptám se tedy jestli tu má někdo na mašině stejné výfuky a jak se mu to chová??? Díky moc za odpovědi popřípadě rady co s tím.
Re: Střílení z výfuku
Napsal: pát 08. srp 2014 8:08:29
od Bender
Taky mám XTZs leo vincema a střílelo to nehorázně. Ono kdyby to jen tak praskalo tak proti tomu nemám půl slova, akorát občas to byla rána jak z děla. Vyřešilo to až odstranění AIS ventilu.
Re: Střílení z výfuku
Napsal: pát 08. srp 2014 13:18:09
od Ondrash
Super. Takze to neni jen u me. Zkusim nad tim pokoumat a treba ho taky odstranit. Diky moc.
Re: Střílení z výfuku
Napsal: stř 13. srp 2014 9:55:21
od alsonztvargla
jakmile hrábneš na originální stav sání nebo výfuku, tedy změníš množství nasávanýho vzduchu, mění se ti bohatost směsi v celým prúběhu přidání plynu a jinak než přidanou programovatelnou jednotkou tu křivku nenaladíš do ideální podoby. (aby to nestřílelo). Vlastní zkušenost.
Re: Střílení z výfuku
Napsal: čtv 14. srp 2014 22:25:01
od Bender
alsonztvargla píše:jakmile hrábneš na originální stav sání nebo výfuku, tedy změníš množství nasávanýho vzduchu, mění se ti bohatost směsi v celým prúběhu přidání plynu a jinak než přidanou programovatelnou jednotkou tu křivku nenaladíš do ideální podoby. (aby to nestřílelo). Vlastní zkušenost.
K tomu si troufám oponovat. Ono to střílí až po zavření plynu tzn na "volnoběh". Při zavřeným plynu práve funguje ten ais ventil, který má na svědomí přidávání vzduchu do výfuku pro lepší spálení smesi. Jenže po zapálení směsi ve výfuku nedojde k hoření nýbrž k explozi proto ty rány.
Edit: jen pro doplnění, střílelo to stejně jak se sériovýma výfukama tak s leo vincema, po demontáži a zaslepení AIS to přestalo.
Re: Střílení z výfuku
Napsal: pát 15. srp 2014 10:13:30
od alsonztvargla
Bender píše:alsonztvargla píše:jakmile hrábneš na originální stav sání nebo výfuku, tedy změníš množství nasávanýho vzduchu, mění se ti bohatost směsi v celým prúběhu přidání plynu a jinak než přidanou programovatelnou jednotkou tu křivku nenaladíš do ideální podoby. (aby to nestřílelo). Vlastní zkušenost.
K tomu si troufám oponovat. Ono to střílí až po zavření plynu tzn na "volnoběh". Při zavřeným plynu práve funguje ten ais ventil, který má na svědomí přidávání vzduchu do výfuku pro lepší spálení smesi. Jenže po zapálení směsi ve výfuku nedojde k hoření nýbrž k explozi proto ty rány.
Edit: jen pro doplnění, střílelo to stejně jak se sériovýma výfukama tak s leo vincema, po demontáži a zaslepení AIS to přestalo.
AIS funguje přesně jak říkáš. Pokud ho zaslepíš a přestane to střílet, tak je to známka toho že ty leo vince mají dostatečnej odpor pro spaliny a tedy motor si nebere moc vzduchu a neochuzuje směs. Pokud bys zkusil dat třeba KN filtr, myslím že by to střílet začlo.
Ze selskýho rozumu je funkce AIS z hlediska emisí vymyšlená dobře, nespálený částice se dodatečně spálí v katalyzátoru v origo výfuku. Myslím že to motoru neškodí. Poku ale dáme jiný laufy bez katalyzátoru, bylo by nejvhodnější střílení vymítit, aby se třeba nepodpalily ventily. To sem musel vyřešit PCV v kombinaci s průchozíma Scorpionama a molitanovým filtrem.