Tak Tenreka u mechanika...

Zde můžete psát návody a postupy na všechny možné servisní práce na XTčku.
payazz
Příspěvky: 41
Registrován: ned 12. črc 2015 15:00:31
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od payazz » ned 29. led 2017 17:59:15

Najeto 50 000 bez závady. Rozhodíme motor vše se prohlídne přeměří. V plánu je nová pístní sada, rozvodák, nový klínek u sekundárního převodu. Zabroušení ventilů a kontrola snad všeho kolem motoru krom převodovky a kliky protože uplně půlit se mi to nechce. Udělá se repas tlumičů + výměna spotřebních věcí. Tak uvidíme ,a až budu vědět víc dám info jak na tom motor v těchto km je.

Uživatelský avatar
PetríkJ
Příspěvky: 360
Registrován: čtv 26. čer 2014 12:41:23
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od PetríkJ » ned 29. led 2017 19:18:42

nejako skoro, chystáš sa niekam ďalej?

payazz
Příspěvky: 41
Registrován: ned 12. črc 2015 15:00:31
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od payazz » ned 19. bře 2017 20:34:29

Tak koukám že to nikoho nezajímá ale kdyby přece. Tady jsou závady motoru > Takže podfukoval výfukový ventil, pístní kroužky hlavně stírací dávno za tolerancí. Píst bez ovality. Pístní čep vyjeté drážky v řádech tisícin ještě by pár desítek tisíc najel . Nikasil jak nový stále patrné honování. klikovka bez vůlí. rozvoďák tak ve třetině. Čidlo neutralu už problikávalo. Matka a klínek na sekundáru kupodivu naprosto v pořádku ( častá závada) . Spojka v polovině životnosti. Jinak vše ok. Olej sem měnil po 6000km a motor se nikdy nedostal po 3500 otáček a neohříval sem ho tím že stál an místě na volnoběh ale plynulou jízdou.Ježděno z 90% na verva 100. Když to tak shrnu 100 000 to najede bez oprav ale pak se to rozsype. Samozřejmně dělám pravidelnou udržbu přepákování,kyvky, ložisek krku. Ted sem nechal zrepasovat i podvozek, nová ložiska krku. Zadní tlumič je rozebiratelný a byl bez opotřebení takže jen výměna oleje. Přední tlumiče sjeté kluzáky a jedno gufero už malinko vzlínalo. Co mě zarazilo byl zarezlý zadní brzdič v jeho uložení. Pak se udělala standartní udržba brzd. třmenů, všechny kapaliny filtry nové. Nové pneu a řetězovka vč tlumičů rázů. nová svíčka. Ložiska kol a rozety sem dělal ve 36K. Takže vše opraveno vyměněno a Terka je zase jak nová. Cena práce a všech věcí byla 31000 kč. Ještě objednán výfuk Exan za 9500. Takže Terka má takový malý vánoce :D. Tak snad tohle někomu pomuže :) Čus

Uživatelský avatar
PetríkJ
Příspěvky: 360
Registrován: čtv 26. čer 2014 12:41:23
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od PetríkJ » ned 19. bře 2017 21:12:51

:yes: aký je to ročník?

Uživatelský avatar
Lukii
Příspěvky: 55
Registrován: ned 15. srp 2010 17:21:15

Re: Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od Lukii » pon 20. bře 2017 9:41:36

Moc hezké shrnutí. Děkuji za něj. Taky by mě zajímal rok a kolik toho najezdíš v terénu?

Přeji další pohodovou padesátku v sedle.

Lukáš

payazz
Příspěvky: 41
Registrován: ned 12. črc 2015 15:00:31
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od payazz » stř 22. bře 2017 10:59:06

Je to 2010 bez ABS , řekl bych že 70% silnice 30% terén. Jezdím s tím spíš delší výlety. Musim uznat že je to ted uplně jiná motorka, motor ted táhne podstatně lépe a ten repas pdovozku je strašně znát. Uplně jiná motorka. Při měření tlaků motoru sem tam měl už nějaké ztráty a ted je ten motor jak novej. Zatím sem to točil do těch 5000 otáček a prej ty kroužky se ani nemusí zajíždět ale přece jen to ted budu pár set kiláků šetřit :)

payazz
Příspěvky: 41
Registrován: ned 12. črc 2015 15:00:31
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od payazz » stř 22. bře 2017 11:16:38

Jo a zabrousit se dají jen sací ventily, ty výfukové jsou z titanu tak se musí koupit nové. Já udělal tu chybu že sem si to nechal seštelovat na těsno a po najetí 7000 km začal jeden podfukovat ale naštěstí to dělalo asi jen chvilku tak se nepodpálil. Takže je lepší dát na výfukové větší vůle v rámci tolerance. Co sem tak zjištoval tak Yamaha doporučuje v tomhle motoru výměnu pístní sady v 50K. Ale pokud nemáte ovalitu na pístu který je v originále kovaný tak stačí překroužkovat a dát nový pístní čep. Ojnice nemá bronzové futro ale má nikasil a mazací drážku. Je to docela dobré řešení protože v bronzu se ta vůle teoreticky muže udělat rychleji. Ale to je jen muj nezkušený názor :). Ale co vím jistě tak lidé co tento motor podtáčí tak si ty typické závady způsobují sami. Jezdit třeba 50km/h se standartním řetězovým převodem 15-45 na 4ku je pro tenhle motor vražda.

Uživatelský avatar
PetríkJ
Příspěvky: 360
Registrován: čtv 26. čer 2014 12:41:23
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od PetríkJ » stř 22. bře 2017 15:04:24

Vďaka, :yes: origo prevod som 50 nejazdil ani na trojke radšej som šiel 2/40 alebo 3/65... teraz jazdím 13/48 a to už teda nepodtočím :D

Uživatelský avatar
JOHIL46
Příspěvky: 179
Registrován: pon 04. říj 2010 9:13:37
Bydliště: Dubňany

Re: Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od JOHIL46 » pon 27. bře 2017 14:54:31

Pekne shrnutí. Ja mel xt s 53000km a prodal ho dál. Nedavno jsem ji videl v inzerci s 70000km. Ja sem jezdil bez zavady jen ten klinek nebo co to bylo se me cca v 30000 povolil. Jinak sem delal pravidelnou udrzbu jak ty oil po 6000km ventile vzdy po 20000km. V manualu jeste píšou po najeti 50tisic zkratit interval serizeni ventilu z 20 na 10tisic. Já s ni byl maximalne spokojeny jednou si ji treba koupim znovu
XT660R

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti