Tak Tenreka u mechanika...

Zde můžete psát návody a postupy na všechny možné servisní práce na XTčku.
payazz
Příspěvky: 41
Registrován: ned 12. črc 2015 15:00:31
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od payazz » ned 29. led 2017 17:59:15

Najeto 50 000 bez závady. Rozhodíme motor vše se prohlídne přeměří. V plánu je nová pístní sada, rozvodák, nový klínek u sekundárního převodu. Zabroušení ventilů a kontrola snad všeho kolem motoru krom převodovky a kliky protože uplně půlit se mi to nechce. Udělá se repas tlumičů + výměna spotřebních věcí. Tak uvidíme ,a až budu vědět víc dám info jak na tom motor v těchto km je.
Online
Uživatelský avatar
Radek
Administrátor
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Sdělení od administrátora

Příspěvek od Radek » čtv 23. bře 2023 15:41:08

Zdar,

vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit :P. Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.

Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.

Přejít na web motopripravky.cz

Uživatelský avatar
PetríkJ
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 26. čer 2014 12:41:23
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od PetríkJ » ned 29. led 2017 19:18:42

nejako skoro, chystáš sa niekam ďalej?

payazz
Příspěvky: 41
Registrován: ned 12. črc 2015 15:00:31
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od payazz » ned 19. bře 2017 20:34:29

Tak koukám že to nikoho nezajímá ale kdyby přece. Tady jsou závady motoru > Takže podfukoval výfukový ventil, pístní kroužky hlavně stírací dávno za tolerancí. Píst bez ovality. Pístní čep vyjeté drážky v řádech tisícin ještě by pár desítek tisíc najel . Nikasil jak nový stále patrné honování. klikovka bez vůlí. rozvoďák tak ve třetině. Čidlo neutralu už problikávalo. Matka a klínek na sekundáru kupodivu naprosto v pořádku ( častá závada) . Spojka v polovině životnosti. Jinak vše ok. Olej sem měnil po 6000km a motor se nikdy nedostal po 3500 otáček a neohříval sem ho tím že stál an místě na volnoběh ale plynulou jízdou.Ježděno z 90% na verva 100. Když to tak shrnu 100 000 to najede bez oprav ale pak se to rozsype. Samozřejmně dělám pravidelnou udržbu přepákování,kyvky, ložisek krku. Ted sem nechal zrepasovat i podvozek, nová ložiska krku. Zadní tlumič je rozebiratelný a byl bez opotřebení takže jen výměna oleje. Přední tlumiče sjeté kluzáky a jedno gufero už malinko vzlínalo. Co mě zarazilo byl zarezlý zadní brzdič v jeho uložení. Pak se udělala standartní udržba brzd. třmenů, všechny kapaliny filtry nové. Nové pneu a řetězovka vč tlumičů rázů. nová svíčka. Ložiska kol a rozety sem dělal ve 36K. Takže vše opraveno vyměněno a Terka je zase jak nová. Cena práce a všech věcí byla 31000 kč. Ještě objednán výfuk Exan za 9500. Takže Terka má takový malý vánoce :D. Tak snad tohle někomu pomuže :) Čus

Uživatelský avatar
PetríkJ
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 26. čer 2014 12:41:23
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od PetríkJ » ned 19. bře 2017 21:12:51

:yes: aký je to ročník?

Uživatelský avatar
Lukii
Příspěvky: 58
Registrován: ned 15. srp 2010 17:21:15

Re: Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od Lukii » pon 20. bře 2017 9:41:36

Moc hezké shrnutí. Děkuji za něj. Taky by mě zajímal rok a kolik toho najezdíš v terénu?

Přeji další pohodovou padesátku v sedle.

Lukáš

payazz
Příspěvky: 41
Registrován: ned 12. črc 2015 15:00:31
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od payazz » stř 22. bře 2017 10:59:06

Je to 2010 bez ABS , řekl bych že 70% silnice 30% terén. Jezdím s tím spíš delší výlety. Musim uznat že je to ted uplně jiná motorka, motor ted táhne podstatně lépe a ten repas pdovozku je strašně znát. Uplně jiná motorka. Při měření tlaků motoru sem tam měl už nějaké ztráty a ted je ten motor jak novej. Zatím sem to točil do těch 5000 otáček a prej ty kroužky se ani nemusí zajíždět ale přece jen to ted budu pár set kiláků šetřit :)

payazz
Příspěvky: 41
Registrován: ned 12. črc 2015 15:00:31
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od payazz » stř 22. bře 2017 11:16:38

Jo a zabrousit se dají jen sací ventily, ty výfukové jsou z titanu tak se musí koupit nové. Já udělal tu chybu že sem si to nechal seštelovat na těsno a po najetí 7000 km začal jeden podfukovat ale naštěstí to dělalo asi jen chvilku tak se nepodpálil. Takže je lepší dát na výfukové větší vůle v rámci tolerance. Co sem tak zjištoval tak Yamaha doporučuje v tomhle motoru výměnu pístní sady v 50K. Ale pokud nemáte ovalitu na pístu který je v originále kovaný tak stačí překroužkovat a dát nový pístní čep. Ojnice nemá bronzové futro ale má nikasil a mazací drážku. Je to docela dobré řešení protože v bronzu se ta vůle teoreticky muže udělat rychleji. Ale to je jen muj nezkušený názor :). Ale co vím jistě tak lidé co tento motor podtáčí tak si ty typické závady způsobují sami. Jezdit třeba 50km/h se standartním řetězovým převodem 15-45 na 4ku je pro tenhle motor vražda.

Uživatelský avatar
PetríkJ
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 26. čer 2014 12:41:23
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od PetríkJ » stř 22. bře 2017 15:04:24

Vďaka, :yes: origo prevod som 50 nejazdil ani na trojke radšej som šiel 2/40 alebo 3/65... teraz jazdím 13/48 a to už teda nepodtočím :D

Uživatelský avatar
JOHIL46
Příspěvky: 181
Registrován: pon 04. říj 2010 9:13:37
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Tak Tenreka u mechanika...

Nový příspěvek od JOHIL46 » pon 27. bře 2017 14:54:31

Pekne shrnutí. Ja mel xt s 53000km a prodal ho dál. Nedavno jsem ji videl v inzerci s 70000km. Ja sem jezdil bez zavady jen ten klinek nebo co to bylo se me cca v 30000 povolil. Jinak sem delal pravidelnou udrzbu jak ty oil po 6000km ventile vzdy po 20000km. V manualu jeste píšou po najeti 50tisic zkratit interval serizeni ventilu z 20 na 10tisic. Já s ni byl maximalne spokojeny jednou si ji treba koupim znovu

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů