Seřízení ventilových vůlí

Zde můžete psát návody a postupy na všechny možné servisní práce na XTčku.
Uživatelský avatar
tatar
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv 03. dub 2008 12:33:48

Re: Kontrola a seřízení ventilů

Nový příspěvek od tatar » ned 04. led 2009 17:00:28

Radek > jo ten text tam už zustane, teď je to správně (doufám)
Online
Uživatelský avatar
Radek
Administrátor
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Sdělení od administrátora

Příspěvek od Radek » čtv 23. bře 2023 15:41:08

Zdar,

vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit :P. Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.

Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.

Přejít na web motopripravky.cz

Uživatelský avatar
totr
Příspěvky: 1329
Registrován: pon 31. bře 2008 20:24:35

Re: Kontrola a seřízení ventilů

Nový příspěvek od totr » ned 04. led 2009 17:46:02

tatar píše:chrener> no vida, :yes: zas jsem chytřejší ,vím že jak to dělám já není nejlepší způsob a popravdě ani jsem nevěděl jak jinak bych to zjistil,teď už to vím ,díky ,však od toho je tady to forum,kdo něco ví -sem s tím.Budu to muset nějak spravit :oops: a totre tys to taky věděl ,proč jsi mě neopravil :?:
Promiň, mohl jsem ti to napsat, ale neviděl jsem to jako nějakou zvláštní chybu. Máš to pěkně zpracované - nechtěl jsem ti do toho kecat.

travex
Příspěvky: 3
Registrován: ned 29. čer 2008 6:26:54

Re: Kontrola a seřízení ventilů

Nový příspěvek od travex » ned 04. led 2009 19:49:49

Teda chlapci,smekám,dávám velkou pochvalu autorovi tohoto názotného seřízení ventilů jak sacích tak výfukových a myslím si že pokud se vždy najde někdo kdo bude takhle schopen popsat naše počínání v dílnách,bude to fajn příručka samostatného motorkáře i amatéra.Ještě jednou veliká pochvala za tuto operaci.S pzdravem Travex.

Uživatelský avatar
chrener
Příspěvky: 41
Registrován: ned 04. led 2009 14:56:04

Re: Kontrola a seřízení ventilů

Nový příspěvek od chrener » ned 04. led 2009 23:18:51

totr píše:To máš sice pravdu s tím víčkem, ale stejně je lepší tu svíčku vyšroubovat, protože jinak je potřeba překonat kompresi. Já jsem to dělal podle té rysky, ale svíčku jsem taky nejdřív vyndal. Aspoň ji můžeš při té příležitosti zkontrolovat.
Ano kompresia sa prejaví, no pri pomalom otáčaní to nieje nič hrozné prekonať tú kompresiu, počuť jemné syčanie no človek aspoň lepšie cíti hornú úvrať. So sviečkou máš pravdu aspoň sa dá skontrolovať, aj ked si myslím že nieje potreba kontrolovať sviečku často skor rovno vymenit za novu. Ved aj ventilove vôle sú dosledkom komplet zimného servisu. Každopádne beriem že s vybratou sviečkou to ide oveľa ľahšie. Ale zas bacha na zákon schválnosti lebo spadnúť cez otvor na sviečku môže fakt hocičo úplne nečakane, tak odporúčam aspoň zakryť handrou...

Uživatelský avatar
LiTe
Příspěvky: 4269
Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilových vůlí

Nový příspěvek od LiTe » sob 21. úno 2009 11:51:43

Moto 18kkm po ventilech - sací v toleranci, výfukové lehce nad toleranci
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko

Necky
Příspěvky: 20
Registrován: ned 15. úno 2009 17:27:07

Re: Seřízení ventilových vůlí

Nový příspěvek od Necky » sob 21. úno 2009 13:25:47

Hele toje dobrý jdu seřizovat :P jednoduchý jako facka

ttrr
Příspěvky: 1
Registrován: pon 16. bře 2009 21:45:05

Re: Seřízení ventilových vůlí

Nový příspěvek od ttrr » stř 18. bře 2009 20:06:51

Zdar borci.Nevíte někdo hodoty ventilových vůlí na TT 600R rv 99? Stáhl jsem si néjaký manuál,ale nejde to otevřít,nebo co. Dík!!!!!!!

Uživatelský avatar
chrener
Příspěvky: 41
Registrován: ned 04. led 2009 14:56:04

Re: Seřízení ventilových vůlí

Nový příspěvek od chrener » sob 09. kvě 2009 13:15:45

ttrr píše:Zdar borci.Nevíte někdo hodoty ventilových vůlí na TT 600R rv 99? Stáhl jsem si néjaký manuál,ale nejde to otevřít,nebo co. Dík!!!!!!!
Fu ha už si nespomínam tuším to bolo 8 a 10 neviem bolo to dávno. Pozri http://www.tt600r.de/ tam to je popísané všetko podrobne.

ursus
Příspěvky: 1
Registrován: pát 26. čer 2009 6:40:44

Re: Seřízení ventilových vůlí

Nový příspěvek od ursus » pát 26. čer 2009 6:42:52

čau prosímtě a na co je tam ta druhá ryska když nastavuješ rozvody? jedna je háčko a druhá jenom ryska

genx
Příspěvky: 5
Registrován: pát 22. srp 2008 21:39:49

Re: Seřízení ventilových vůlí

Nový příspěvek od genx » ned 26. zář 2010 15:53:00

čau, v Yamaze mi trvdili že to dělaj jednou na teplym motoru a jednou na studenym. Nejsem mechanik, jen info.

Uživatelský avatar
hightower
Příspěvky: 77
Registrován: čtv 28. kvě 2009 22:01:58
Bydliště: Jičín

Re: Seřízení ventilových vůlí

Nový příspěvek od hightower » ned 26. zář 2010 19:05:24

ne ne ne jen na studeným!!!!

genx
Příspěvky: 5
Registrován: pát 22. srp 2008 21:39:49

Re: Seřízení ventilových vůlí

Nový příspěvek od genx » pon 27. zář 2010 18:45:28

hightower píše:ne ne ne jen na studeným!!!!
Ok, už jim věřit nebudu :roll:

ajpservice
Příspěvky: 5
Registrován: ned 09. říj 2011 12:45:10
Bydliště: vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilových vůlí

Nový příspěvek od ajpservice » ned 20. kvě 2012 8:35:56

Ahoj. Prosím Vás mohl by mi někdo trošku s jistotou poradit zda je nutno u nové XT 660R po 1000km štelovat ventily? Měl bych nyní jet na garančku a udajně se už po 1000km, tedy na první servisní prohlídne budou kontrolovata případně štelovat ventily. Což je smi nezdá. Měl jsem jiné motorky a tak když už se štelovaly ventily tak třeba až po těch 20 000km. Dokonce i v servisce je psáno kontrola ventilových vůlí po 20 000km. Tedy se mi to po těch prvních 1000km nezdá. Pokud se zde najde někdo kdo by mi řekl že to není potřeba dělat, nebo naopak, byl bych moc rád. Předem děkuji za Vaše rady.

Uživatelský avatar
venca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 10. kvě 2008 21:21:18
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilových vůlí

Nový příspěvek od venca » pon 21. kvě 2012 7:53:22

Tak podle mě když ti to omrknou nic se nestane.Může se stát že si něco sedne,je to přece jen nový motor a tak kontrola určitě nebude na škodu :yes: :yes:

Uživatelský avatar
Stařík
Příspěvky: 1032
Registrován: stř 02. dub 2008 19:09:40
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Tož Valachy...

Re: Seřízení ventilových vůlí

Nový příspěvek od Stařík » pon 21. kvě 2012 14:37:55

Ventily jsem řešil až při 20tkm u Totra. Nechtěl jsem mašinu nechávat v servisu jak jsem viděl přístup mechanika :yes:.....

ajpservice
Příspěvky: 5
Registrován: ned 09. říj 2011 12:45:10
Bydliště: vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřízení ventilových vůlí

Nový příspěvek od ajpservice » pon 21. kvě 2012 18:58:22

Ahoj.. díky za názory.. přesně toto je je důvod proč jsem opatrnej..Nechci taky dávat novou motorku do servisu kde nevím co na tom kdo bude nebo nebude dělat. Kor když v servisce štelování není psáno.. Poute výměna oleje a filtru. Ale prodejce mi sdělil že je třeba počítat s 3-4 hodinami práce, protože se seřizují ventily. Což se mi ale zdálo a pořád zdá divné.. Takže díky za info. Taky myslím že na to číhnu po 20 000km. Tedy tak jak je psáno v servisce.

Uživatelský avatar
K.O.zel
Příspěvky: 1241
Registrován: úte 01. dub 2008 17:30:32

Re: Seřízení ventilových vůlí

Nový příspěvek od K.O.zel » ned 03. čer 2012 14:07:08

jeste k tomu navodu: v manualu pisou ze se maji vule serizovat kdyz je to na znacce "I", ktera se nachazi kousek za "H". a doplnuji to tim ze se ma krejt i ryska na ozubenum kole na vackovy hrideli s vystupkem na bloku motoru. coz se pri nastaveni na "H" nekreje.
Untitled-1 copy.jpg
Untitled-1 copy.jpg (216.35 KiB) Zobrazeno 31913 x

Uživatelský avatar
BOB
Příspěvky: 61
Registrován: stř 21. črc 2010 12:30:41
Bydliště: Uherský Brod

Re: Seřízení ventilových vůlí

Nový příspěvek od BOB » ned 30. pro 2012 22:47:25

Dnes jsem serizoval ventily a mam jen jeden drobny postreh k navodu od Tatara. Vse je ok, jen mi prijde lepsi odpojit od chladice hadici a dat ho uplne bokem, je to otazka chvilky a pak je pristup k vyfukovym ventilum mnohem lepsi...pokud bych tam ten chladic nechal na hadicich, tak bych si pripadal spis jak gynekolog :D
Přílohy
301220122771.jpg
301220122770.jpg
Tož dobře to čistí....

hanes205
Příspěvky: 3
Registrován: pon 20. dub 2015 11:06:28
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Seřízení ventilových vůlí

Nový příspěvek od hanes205 » pon 20. dub 2015 11:09:27

Platí toto i pro tenerku 660Z ? Děkuju.

Uživatelský avatar
PetríkJ
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 26. čer 2014 12:41:23
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Seřízení ventilových vůlí

Nový příspěvek od PetríkJ » pon 20. dub 2015 19:08:00

áno, platí to na všetky XT motory už desiatky rokov... H bude teda iskra a I bude HÚ (horná úvrať)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů