Stránka 3 z 3

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: pon 29. kvě 2017 9:32:25
od oldik
diky moc za navod. po vylete do alp si asi ventily poradne sedly, najednou jsou slyset, najeto 12000km. chci je zkontrolovat. je nutne vzdy menit tesneni pod viky? diky

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: pon 29. kvě 2017 10:08:30
od PetríkJ
Tesnenie je asi gumenne oválne krúžky, nemusíš meniť...

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: čtv 08. čer 2017 18:26:49
od oldik
Tak gumovy tesneni jsem nemenil, vytahovat svicku je uplne zbytecny a po 12 000km jsem lehce dotahnul oba saci. Prace celkem i s prostojema na 2h.
Spravnou horni uvrat jsem delal pres rysku na kole rozvodu. Jinak pristup ke vsemu paradni, teda po vytazeni hadice z pair ventilu.
Diky za navod tuna a pekne pojezdeni. Delal jsem to poprve v zivote.

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: pon 30. dub 2018 9:03:07
od Lukii
Tak jsem se do toho taky pustil - XT660Z Tenere 30.000 km

Naplánoval jsem rovnou i výměnu chladící kapaliny a svíčky, protože oboje mi mělo pomoc právě u ventilů.
Naopak jsem si to znepříjemnil plnou nádrží, se kterou se špatně manipulovalo. Takže jsem dolů dával nádrž a boční plasty, chladič, a nakonec musel pryč i originál padák od Yamahy co, je kolem motoru, jinak bych se nedostal k matce na klice. Ten, jak jsem nakonec zjistil, byl stejně zlomený v úchytu vepředu na rámu (už delší dobu se mi zdál, že mi tam něco rezonuje), takže jsem byl rád, že jsem ho musel sundat a přišel jsem na to.

Jinak po kontrole vůlí, jsem akorát malinko povolil jeden výfukový, jinak ostatní byly OK. Gumové těsnění jsem nechal všude původní. Co se týče polohy ventilů, postupoval jsem podle servisního manuálu a zde vloženého obrázku z něj. Tzn. ryska na ozubeném kole vačky zároveň s výstupkem na hlavě, a na setrvačníku čárka na rysce (ne písmeno H).

Chladící kapalina se mi měnila dobře, protože jsem měl sundanou nádrž a nemusel jsem nalévat novou kapalinu do chladiče přes trychtýř a hadici, kvůli nepřístupnosti hrdla chladiče. Vlezlo se mi tam i s následným dolitím do přepadové nádobky cca 1,5 l.

Celkově mi to trvalo asi 6 hodin, ale na závěr jsem si měnil ještě olej. Ty ventily a chladící kapalinu jsem dělal poprvé.