Údržba napínacích kladek řetězu
Údržba napínacích kladek řetězu
Napínací kladky - v anglickém jazyce tensioner - napínač, německy je to Kettenspannrolle - doslovný překlad: NAPÍNACÍ KLADKA ŘETĚZU.
Napínací kladky (horní a dolní) vymontujeme. Vypadají skoro stejně, ale jsou z jiného materiálu, tak si zapamatujeme, která kam patří. dají se lehce zaměnit. Kladky, šrouby i kovové pouzdra očistíme a dle obrázku níže namažeme silikono-teflonovým tukem. Kladky namontujeme zpět a dotahujeme 23 Nm.
Spodní kladka: Horní kladka: Kde mazat: Čím mazat:
Napínací kladky (horní a dolní) vymontujeme. Vypadají skoro stejně, ale jsou z jiného materiálu, tak si zapamatujeme, která kam patří. dají se lehce zaměnit. Kladky, šrouby i kovové pouzdra očistíme a dle obrázku níže namažeme silikono-teflonovým tukem. Kladky namontujeme zpět a dotahujeme 23 Nm.
Spodní kladka: Horní kladka: Kde mazat: Čím mazat:
Naposledy upravil(a) totr dne úte 06. led 2009 17:03:54, celkem upraveno 1 x.
Online
Přejít na web motopripravky.cz
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2622
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Napiš "660" bez uvozovek: 505
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Sdělení od administrátora
Zdar,
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
Přejít na web motopripravky.cz
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
totre parada si se rozjel s tema prispevkama super
- LiTe
- Příspěvky: 4268
- Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
- Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
k čemu je ta horní ta je rezervní né? nebo se pletu?
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
ja sel vzadu kyvkou parkrat nadoraz, no a tu horni kladku mam zasvinenou od retezu takze je mozny ze pri velkym propruzeni se o ni retez opre aby se neoprel nekde kde nema... ale je to taky jen moje domnenka a treba je to blbost
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
K.O.zel píše:ja sel vzadu kyvkou parkrat nadoraz, no a tu horni kladku mam zasvinenou od retezu takze je mozny ze pri velkym propruzeni se o ni retez opre aby se neoprel nekde kde nema... ale je to taky jen moje domnenka a treba je to blbost
Mas uplnú pravdu tá kladka slúži presne na to ked dojde k úplnému prepérovaniu zadnej vidlice a reťaz má v tom momente tendenciu uvoľnovať sa akurát v časti nad vidlou. V podstate je to opačný jav ako pri nezaťaženej moto - reťaz je voľná viacmenej pod vidlicou a opiera sa o dolnú kladku. Horná kladka poľa mňa aj zaisťuje uhol vedenia reťaze pri max prepružení ku hnaciemu koliesku tak aby nedošlo k poškodeniu krytu motora...
- CeGo
- Příspěvky: 532
- Registrován: sob 19. črc 2008 13:35:13
- Bydliště: Luhačovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
novou kladku kupujete v origo??? nebo jak?? ja v ni mam uz drazky a retez mi nejak drnci.. asi to bude kladkou.. taky by slo je vymenit jestli jsou stejne? ta horni by klido trosku jeta byt mohla..
Online
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2627
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
cego> jenže ta horní oproti tý dolní vydrží úplné minimum. Myslím že na OTR jsem viděl kladku z nějakého lepšího materiálu...
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
A nebo je mozny ji koupit tady: http://www.motosport-mx-gemini.cz/produ ... 32mm-1225/ .
Myslim, ze je to uplne ta stejna jako z OTR.
Myslim, ze je to uplne ta stejna jako z OTR.
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
Ttrs> hele myslíš že ten matroš bude něco lepšího než to zelené ? Zdá se mi, že je to něco podobně tvrdého a to se mi teda vůbec neosvědčilo Je to moc tvrdé a navíc ložiska mají moc velký odpor.. tkže řetěz přeskakuje (kladka se nestíhá točit) a řechtá to jak blbec... proti orig. děs a hůrza Už sem zadal do výroby bornozvá futra do těch origo kladiček tak uvidíme
CeGo> to bude klepat ta kladka.. má už moc velký vůle v tom silonu... tře se to silon/ocel a nic to nevydrží ... proto zkouším to bronzové pouzdro
CeGo> to bude klepat ta kladka.. má už moc velký vůle v tom silonu... tře se to silon/ocel a nic to nevydrží ... proto zkouším to bronzové pouzdro
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
LiTe> Nevim, snad jo...
kenyo> Myslim, ze tohle bude udelany z normalni technicky gumy, zadny super zeleny matros. V podstate by to melo jit vyresit dvema pristupy... bud mekka kladka (orig. uretanova yama kladka a nebo tohle) a nebo pak neco uhmw-pe fajnovyho (Murtfeldt apod.), ale s tim, ze se nejak vyresi to preskakovani retezu.
Jenomze v praci mame NC furt plny, takze jsem vyrobu ty zubaty kladky odsunul na neurcito. Mezitim jsem ale nasel tyhle MX kladky, kdyz jsem hledal chranicovou kosili a chtelo by je to vyzkouset. Tak kdo se toho ujme?
kenyo> Myslim, ze tohle bude udelany z normalni technicky gumy, zadny super zeleny matros. V podstate by to melo jit vyresit dvema pristupy... bud mekka kladka (orig. uretanova yama kladka a nebo tohle) a nebo pak neco uhmw-pe fajnovyho (Murtfeldt apod.), ale s tim, ze se nejak vyresi to preskakovani retezu.
Jenomze v praci mame NC furt plny, takze jsem vyrobu ty zubaty kladky odsunul na neurcito. Mezitim jsem ale nasel tyhle MX kladky, kdyz jsem hledal chranicovou kosili a chtelo by je to vyzkouset. Tak kdo se toho ujme?
Online
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2627
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
TTrs> já bych to určitě testnul . Ten krám je v Děčíně (což mám kousek), tak až by bylo počasí, udělal bych si tam na moto výlet
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
Myslím si že název -napínací- je nesprávný.Kladky nic nenapínají spíš opačně.Při prudkém protočení kola nebo při doskoku motocyklu se řetěz odstředivou silou snaží roztáhnou a nejsnadnější to má právě mezi malým a velkým řetězovým kolem a tam na něj čekají ty kladky.
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
Jeste bych doplnil, ze hodne pomuze (prodlouzi dobu pouzivani) spodni kladce, kdyz se slepi dohromady samotna uretanova kladka a ten bilej valecek, jelikoz u nich neni zadouci, aby se vuci sobe pohybovali...
Tady je porovnani stare a nove, pekne je na tom videt, ze tam opravdu vznikaji dost vule
neco o tom je i tady viewtopic.php?f=5&t=285
Tady je porovnani stare a nove, pekne je na tom videt, ze tam opravdu vznikaji dost vule
neco o tom je i tady viewtopic.php?f=5&t=285
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
No ja mam treba i na te horni otisk retezu. A to jezdim jenom sam, zadni pero na druhy nejtvrdsi nastaveni a to vazim i s helmou takovejch 70kg.
Holt i na silnici je spousta mist, kde se da pekne skocit...
Holt i na silnici je spousta mist, kde se da pekne skocit...
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
mad> mě se to čoveče nta tom bílým silonu ani nehne ten polyuretan nebo co to je zač. Akrotá se ten silon vydírá na tom ocelovým futru no
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
Jorge->Jorge píše:Myslím si že název -napínací- je nesprávný.Kladky nic nenapínají spíš opačně.Při prudkém protočení kola nebo při doskoku motocyklu se řetěz odstředivou silou snaží roztáhnou a nejsnadnější to má právě mezi malým a velkým řetězovým kolem a tam na něj čekají ty kladky.
1. V angličtině se např. dotyčná součástka nazývá "TENSIONER" - doslovný překlad: napínač.
2. Tvé vysvětlení funkce napínací kladky je docela nesmyslné.
3. Správné vysvětlení: Napínací kladky jsou na stroji proto, že osa kyvné vidlice není totožná s osou malého řetězového kolečka. Proto se mění při různé poloze kývačky napětí řetězu. Když je osa obou řetězových kol a osa kývačky v jedné přímce, je řetěz nejnapnutější. Když se kývačka dostává mimo tuto polohu (nahoru, nebo dolu), vzdálenost mezi řetězovými koly se zmenšuje a tím je řetěz čím dál volnější. V krajních polohách, kde je již řetěz volnější než je zdrávo, se řetěz opírá o napínací kladky a tím se popsaný jev eliminuje. Napínací kladky tedy slouží k tomu, aby byl řetěz stále správně napnutý.
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
Už jsem tady na totrovu odpověď reagoval,ale byla smazána,tak jinak v bodě 3 máš celkem pravdu až na to že řetěz se napíná pouze posunutím zadního kola vzad a gumové kolečka zabraňují pokračovat řetězu dál tím směrem je to spíš doraz než napínák.A snad víš že se používají jen na endurách
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
Jorge-> v anglickém jazyce je to tensioner - napínač, německy je to Kettenspannrolle - doslovný překlad: NAPÍNACÍ KLADKA ŘETĚZU. Jen ty máš doraz...Jorge píše:Už jsem tady na totrovu odpověď reagoval,ale byla smazána,tak jinak v bodě 3 máš celkem pravdu až na to že řetěz se napíná pouze posunutím zadního kola vzad a gumové kolečka zabraňují pokračovat řetězu dál tím směrem je to spíš doraz než napínák.A snad víš že se používají jen na endurách
A nediv se, že Radek Tvé přiblblé komentáře maže
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
totr dotiahol si to chovanie kyvky pri prepérovaní do dokonalosti. presne toto som mal na mysli.totr píše:Jorge->Jorge píše:Myslím si že název -napínací- je nesprávný.Kladky nic nenapínají spíš opačně.Při prudkém protočení kola nebo při doskoku motocyklu se řetěz odstředivou silou snaží roztáhnou a nejsnadnější to má právě mezi malým a velkým řetězovým kolem a tam na něj čekají ty kladky.
1. V angličtině se např. dotyčná součástka nazývá "TENSIONER" - doslovný překlad: napínač.
2. Tvé vysvětlení funkce napínací kladky je docela nesmyslné.
3. Správné vysvětlení: Napínací kladky jsou na stroji proto, že osa kyvné vidlice není totožná s osou malého řetězového kolečka. Proto se mění při různé poloze kývačky napětí řetězu. Když je osa obou řetězových kol a osa kývačky v jedné přímce, je řetěz nejnapnutější. Když se kývačka dostává mimo tuto polohu (nahoru, nebo dolu), vzdálenost mezi řetězovými koly se zmenšuje a tím je řetěz čím dál volnější. V krajních polohách, kde je již řetěz volnější než je zdrávo, se řetěz opírá o napínací kladky a tím se popsaný jev eliminuje. Napínací kladky tedy slouží k tomu, aby byl řetěz stále správně napnutý.
Re: Údržba napínacích kladek řetězu
Prave som dostal zaujimavy napad!!!
Co tak nahradit napinaciu kladku pripadne aj obidve kolieskom zo skateboardu. Samozrejme predom upravene na pozadovany rozmer, s vodiacim zliabkom pre retaz. Material je to podla mna perfektny a loziska tybu ABEC5 alebo ABEC7 vydrzia dost vela. Ak si dobre pamatam tak kladka je pripevnená srubou M8 co je totozne so skateboardom takze nevidim problem.
Kompletnu upravu popisem pofotim ked to bude akutne na vymenu...
Moze to byt aj skvely image doplnok a tuting
Co tak nahradit napinaciu kladku pripadne aj obidve kolieskom zo skateboardu. Samozrejme predom upravene na pozadovany rozmer, s vodiacim zliabkom pre retaz. Material je to podla mna perfektny a loziska tybu ABEC5 alebo ABEC7 vydrzia dost vela. Ak si dobre pamatam tak kladka je pripevnená srubou M8 co je totozne so skateboardom takze nevidim problem.
Kompletnu upravu popisem pofotim ked to bude akutne na vymenu...
Moze to byt aj skvely image doplnok a tuting
Naposledy upravil(a) chrener dne úte 03. úno 2009 22:19:22, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů