Výměna oleje

Zde můžete psát návody a postupy na všechny možné servisní práce na XTčku.
Uživatelský avatar
CeGo
Příspěvky: 532
Registrován: sob 19. črc 2008 13:35:13
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Luhačovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od CeGo » sob 11. dub 2009 12:47:51

tak navod super, olej vyměněn.. jinak bych podotkl, že je dobré pokud nemáte momentak si udelat na sroubcich rysky lihovkou a u stejnych sroubku i cisla, pac by ta ryska pak byla nekde jinde kdyz ty sroubky prohodite.. :).. pak to dotahnete o5 po rysku..
jo a taky je fakt na miste dodatek, ze u predniho vypustaku je potreba nadobku pridrzet uplne natesno, skoro naproti!!! Kdyz je ten olej fakt prohraty, tak z tama vali fakt brutalne a bez problemu by mohl dostriknout az na predni trmen, pak by jste mohli rovnou kupovat nove desky.. :) :yes:
Online
Uživatelský avatar
Radek
Administrátor
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Sdělení od administrátora

Příspěvek od Radek » čtv 23. bře 2023 15:41:08

Zdar,

vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit :P. Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.

Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.

Přejít na web motopripravky.cz

Uživatelský avatar
vitaminc
Příspěvky: 471
Registrován: pon 23. úno 2009 14:02:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od vitaminc » pon 20. dub 2009 18:45:17

díky za návod, moc mi to pomohlo. Řešil jsem do je výpušťák ale typl jsem to dobře. Ještě není špatné po dolití oleje, motor opět nachvilku nastartovat nechat ho zahřát a pak změřit olej většinou se to rozleze po motoru a hodně to klesne, tak je potřeba dolít

Uživatelský avatar
Jipe
Příspěvky: 10
Registrován: sob 14. bře 2009 21:02:03

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od Jipe » úte 05. kvě 2009 19:36:16

jaky servisní interval na výměnu oleje? kolik si necháváte Km? jasny nebo když uplyne dřív jak rok :lol: a ten předepsanej olej? 10W-40 nebo 5W-40 ?? dík :|

Uživatelský avatar
Radek
Administrátor
Příspěvky: 2624
Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od Radek » úte 05. kvě 2009 20:09:39

dávám 10w40.. Po 5tis měnim doma a po 10tis nechávám měnit v Yamaze se zápisem do servisky :)

Uživatelský avatar
vitaminc
Příspěvky: 471
Registrován: pon 23. úno 2009 14:02:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od vitaminc » pon 11. kvě 2009 7:28:09

u castrolu 10w40 mi říkali po 6tisících nebo 2 letech. Ale myslím si, že tak 6 zvládnu za sezónu, tak pokud toho nebudu mít víc, tak bych to chtěl dělat po zimě, jako přípravu na novou sezónu

Uživatelský avatar
Milala
Příspěvky: 646
Registrován: čtv 19. čer 2008 22:05:21
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od Milala » sob 30. kvě 2009 14:06:52

tak jsem se dnes taky odhodlal a vyměnil olej. Dal jsem MOTUL 5100 Ester 10W40. Pár věcí mě ale překvapilo:
-v origo manuálu chtějí navíc (oproti zdejšímu návodu) sundat kryt rozvodového kolečka (camshaft sprocket cover); nevíte proč :?:
-výpusťáky nahoře i pod řadičkou byly utažený jak kdyby je tam někdo navařil :( :?:
-velmi důkladně jsem to prohřál, vylil snad úplně do sucha a ejhle, vešlo se tam zpátky 2,7l a měrka má rysku přesně v půlce (v manuálu je, že při kompletní výměně včetně filtru, což jsem dělal, se tam zpátky vleze 2,6; total amount je snad 2,9) :)
-ve vyjetým oleji jsem našel velmi tenké třpytky (asi malý špony) a přisuzuju to výměně pár dílů po tý nehodě (např spojkový koš, karter) a nevím, jestli je to běžný :?: Olej se tu měnil vždy po 6000km a nikdy ho nebylo málo.
Když jsem tam prvně nalil 2l novýho oleje a nechal chvilku běžet a potom odvzdušňoval, chvíli tvalo, než šel olej kolem šroubku ven. Udělal jsem to pro jistotu ještě jednou po dolití zbytku oleje, ale stejně by mě zajímalo, jestli mám nějakou jistotu, že je systém odvzdušněnej a motor dostává od čerpadla kam potřebuje. :?:
-na závěr ještě jeden subjektivní: zdálo se mi, že je chod hladší a celkově tišší a míň to vibrovalo, ale nevím jestli to je reálně možný :P
Tak díky za komentáře ;) :!: :yes:
XT660X....eXTra potěšení

Uživatelský avatar
totr
Příspěvky: 1329
Registrován: pon 31. bře 2008 20:24:35

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od totr » sob 30. kvě 2009 22:09:01

Milala->nevidím důvod sundávat kryt rozvodového kolečka. Nikdo to nedělá ani v servisu. Nějaké jemné kovové nečistoty když jsi měl nějaké poškozené díly jsou určitě v oleji normální. S tím odvzdušněním si nemusíš dělat starosti - U toho filtru je jediné místo, kde by mohla zůstat nežádoucí vzduchová kapsa. Po výměně oleje mám pocit, že motor líp běží hlavně u mého starého XT600 a věřím, že to není jen sugesce.

Uživatelský avatar
DoDo
Příspěvky: 80
Registrován: úte 22. črc 2008 19:16:58

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od DoDo » ned 31. kvě 2009 14:36:29

Milala píše:tak jsem se dnes taky odhodlal a vyměnil olej. Dal jsem MOTUL 5100 Ester 10W40. Pár věcí mě ale překvapilo:
-v origo manuálu chtějí navíc (oproti zdejšímu návodu) sundat kryt rozvodového kolečka (camshaft sprocket cover); nevíte proč :?:
-výpusťáky nahoře i pod řadičkou byly utažený jak kdyby je tam někdo navařil :( :?:
-velmi důkladně jsem to prohřál, vylil snad úplně do sucha a ejhle, vešlo se tam zpátky 2,7l a měrka má rysku přesně v půlce (v manuálu je, že při kompletní výměně včetně filtru, což jsem dělal, se tam zpátky vleze 2,6; total amount je snad 2,9) :)
-ve vyjetým oleji jsem našel velmi tenké třpytky (asi malý špony) a přisuzuju to výměně pár dílů po tý nehodě (např spojkový koš, karter) a nevím, jestli je to běžný :?: Olej se tu měnil vždy po 6000km a nikdy ho nebylo málo.
Když jsem tam prvně nalil 2l novýho oleje a nechal chvilku běžet a potom odvzdušňoval, chvíli tvalo, než šel olej kolem šroubku ven. Udělal jsem to pro jistotu ještě jednou po dolití zbytku oleje, ale stejně by mě zajímalo, jestli mám nějakou jistotu, že je systém odvzdušněnej a motor dostává od čerpadla kam potřebuje. :?:
-na závěr ještě jeden subjektivní: zdálo se mi, že je chod hladší a celkově tišší a míň to vibrovalo, ale nevím jestli to je reálně možný :P
Tak díky za komentáře ;) :!: :yes:
Já jsem to vypustil taky do poslední kapky a na max hladinu dle měrky jsem tam zpět dolil přesně 3 litry. Dost mě to překvapilo a z 0,4 l rezervy na dolívání (dle teorie z návodu pro výměnu) nezbyla ani kapka :mrgreen:

Uživatelský avatar
Milala
Příspěvky: 646
Registrován: čtv 19. čer 2008 22:05:21
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od Milala » ned 31. kvě 2009 21:02:09

Tož musím potvrdit DoDovu zkušenost. Dnes jsem ujel pouhých 60 km a při kontrole oleje po důkladném odstátí kontroluju hladinu a.............padl tam zbytek, takže celkem se vešly dovnitř celý 3 litry. Asi tam mám nějaký tajný komůrky nebo co ;) Hlavně že mu chutná :yes: :P
XT660X....eXTra potěšení

Uživatelský avatar
vasek
Příspěvky: 1363
Registrován: úte 01. dub 2008 11:36:12
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od vasek » ned 31. kvě 2009 22:00:40

spis doufej, ze mas v cajku pistni krouzky :lol:

Uživatelský avatar
Milala
Příspěvky: 646
Registrován: čtv 19. čer 2008 22:05:21
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od Milala » ned 31. kvě 2009 22:07:50

vasek píše:spis doufej, ze mas v cajku pistni krouzky :lol:
tak dobře, asi je třeba dodat, že předtím tam byl olej 6000km bez jakýkoli ztráty :P Už zase strašíš :P
XT660X....eXTra potěšení

Kudrnáč
Příspěvky: 20
Registrován: stř 25. bře 2009 10:35:01

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od Kudrnáč » pon 01. čer 2009 20:57:22

Nejsem si jistej,ale olej u xt se ma změřit tak 5 min. po běhu motoru.Když déle stojí olej je zteklý dolu z krku rámu a ukazuje na měrce málo.Při běhu motoru čerpadlo vytváří jakýsi tlak a když nalejete hodně oleje,tak tlak může poškodit motor při vyšších otáčkách.Doufám že jsem to napsal trochu srozumitelně.

Uživatelský avatar
Milala
Příspěvky: 646
Registrován: čtv 19. čer 2008 22:05:21
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od Milala » pon 01. čer 2009 21:43:07

Kudrnáč píše:Nejsem si jistej,ale olej u xt se ma změřit tak 5 min. po běhu motoru.Když déle stojí olej je zteklý dolu z krku rámu a ukazuje na měrce málo.Při běhu motoru čerpadlo vytváří jakýsi tlak a když nalejete hodně oleje,tak tlak může poškodit motor při vyšších otáčkách.Doufám že jsem to napsal trochu srozumitelně.
tak to nevím, ale na měrce jsem po těch 5 minutách pořád v intervalu :P
XT660X....eXTra potěšení

pantokrator
Příspěvky: 12
Registrován: stř 04. srp 2010 21:09:39

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od pantokrator » úte 19. říj 2010 17:09:11

Zdravim, nevíte, kde jsem udělal chybu??? Nalil jsem 3,75 a stále nejsem na rysce :-) to mi hlava nebere! .-( Další olej se už bojím lít. Hlavně mi za chvilku dojde, koupil jsem jen balení 4L :-) Dík za radu!

Uživatelský avatar
radas
Příspěvky: 530
Registrován: úte 09. zář 2008 16:43:53
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Tady je Radegastovo

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od radas » úte 19. říj 2010 17:27:48

Nalití oleje, tak jako měření hladiny je celkem alchimie. Doporučuji prostudovat tendle topic ;)
Se mi zdá, žes to kapánek přelil. Nebo tam máš někde dírku :lol:

Uživatelský avatar
plesm
Příspěvky: 325
Registrován: stř 11. čer 2008 20:44:09

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od plesm » čtv 21. říj 2010 16:31:17

to jsi docela přelil, nemá cenu to tam tlačit, XT má předepsáno myslim 2,9l náplň při výměně filtru, to bych tam nalil, víc určitě ne, to měření je nutno provádět při stejných podmínkách...

Uživatelský avatar
K.O.zel
Příspěvky: 1241
Registrován: úte 01. dub 2008 17:30:32

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od K.O.zel » sob 04. čer 2011 10:36:10

tady tolikrat zminovany sundavani víčka...kdyby ste nekdo tusil proc to chtej tak dejte echo. na zaver to vicko zas jen nandat. zadna jina operace se s nim behem vymeny nedeje..
Přílohy
IMG.jpg

Uživatelský avatar
tatar
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv 03. dub 2008 12:33:48

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od tatar » sob 04. čer 2011 11:14:49

K.O.zlik > Jenom můj názor - že by to při nalévání oleje sloužilo jako odvzdušňování ale možná je to pitomost.

standik
Příspěvky: 3
Registrován: úte 09. bře 2010 13:48:14

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od standik » pon 05. zář 2011 20:41:51

Ahoj všem, mám dotaz odvzdušňovací šroub oleje je ten na vrchu víčka? Děkuji S.

Uživatelský avatar
totr
Příspěvky: 1329
Registrován: pon 31. bře 2008 20:24:35

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od totr » úte 06. zář 2011 7:47:36

Ano, to je on ;)

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů