Výměna oleje

Zde můžete psát návody a postupy na všechny možné servisní práce na XTčku.
Uživatelský avatar
tobi
Příspěvky: 7
Registrován: pát 24. čer 2011 22:22:53
Bydliště: Kladno

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od tobi » čtv 29. pro 2011 0:44:31

Já Castrol, v mém případě ověřeno od (starých motocrosáků). Měním po 5000 km
Dá se dohnat 1L za 170kč
Přílohy
Castrol-Power-1-4T-10W-40-1-litr.jpg
Castrol-Power-1-4T-10W-40-1-litr.jpg (4.42 KiB) Zobrazeno 25673 x
Online
Uživatelský avatar
Radek
Administrátor
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Sdělení od administrátora

Příspěvek od Radek » čtv 23. bře 2023 15:41:08

Zdar,

vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit :P. Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.

Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.

Přejít na web motopripravky.cz

Uživatelský avatar
majk660
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 30. čer 2011 19:16:08

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od majk660 » úte 06. bře 2012 18:08:10

Zdarec chlapi, jen tak pro zajimavost, tu hladinu oleje měříte když je mašina na bočním stojanu? A měří se hned po vypnutí motoru nebo se má chvíli počkat, nebo jak? Teď jsem ho vyměnil, nalil jsem tam natvrdo dva litry, nastartoval, ovzdušnil na filtru, dolel 0,6l s tim že bych už mohl něco vidět na risce a je fakt že jsem neviděl ani když tam byly tři litry... Víc tam nedám jen nevím přoč to na té risce není....
Majk

Uživatelský avatar
totr
Příspěvky: 1329
Registrován: pon 31. bře 2008 20:24:35

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od totr » úte 06. bře 2012 19:24:30

Olej změř na bočním stojanu a hlavně měř po jízdě a ne jen po několikaminutovém chodu na volnoběh. Jinak se ničeho nedoměříš. A není potřeba na nic čekat. Přijedu, sundám helmu a rukavice, vezmu hadr na utření měrky a měřím.

Uživatelský avatar
majk660
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 30. čer 2011 19:16:08

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od majk660 » úte 06. bře 2012 19:27:18

ok. dikes za odpoved. zkusim se zitra aspon kousek projet...
Majk

Uživatelský avatar
Lukii
Příspěvky: 58
Registrován: ned 15. srp 2010 17:21:15

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od Lukii » čtv 08. bře 2012 14:12:18

Já už mam třeba u Tenerky 08 v uživatelské příručce upozornění, že by motorka měla při kontrole hladiny oleje stát v rovině, a že i mírný náklon může vést k nesprávnému odečtu hladiny.

Co se týče samotné výměny, tak i na Tenerce je na víčku olejového filtru odvzdušňovací šroubek, ale v manuálu o něm není ani slovo. Doslova je zde uvedeno: naplnit nádržku ve dvou krocích. Nejprve naplnit 1,9 l oleje, poté nastartovat motor, pětkrát nebo šestkrát jej protočit a následně dolít zbývající množství oleje.

Na podzim jsem Tenerku koupil, tak se také chystám na první výměnu.

Uživatelský avatar
JOHIL46
Příspěvky: 181
Registrován: pon 04. říj 2010 9:13:37
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Výměna oleje

Nový příspěvek od JOHIL46 » čtv 08. bře 2012 16:40:58

Ono se ani nic nestane když se to neodvzdušní. Ptal jsem se v servisu jestli by se to dělat mělo a že jo ale když se to neudělá nic se prý nestane. U minulého xt600e jsem to nedělal a jezdila v pohodě dál. Ale teď to dělám každou výměnu.

Uživatelský avatar
RadekK
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 21. črc 2011 12:36:54
Napiš "660" bez uvozovek: 660
Bydliště: moravská brána

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od RadekK » pát 09. bře 2012 8:45:28

Lukii píše:Já už mam třeba u Tenerky 08 v uživatelské příručce upozornění, že by motorka měla při kontrole hladiny oleje stát v rovině, a že i mírný náklon může vést k nesprávnému odečtu hladiny.

Co se týče samotné výměny, tak i na Tenerce je na víčku olejového filtru odvzdušňovací šroubek, ale v manuálu o něm není ani slovo. Doslova je zde uvedeno: naplnit nádržku ve dvou krocích. Nejprve naplnit 1,9 l oleje, poté nastartovat motor, pětkrát nebo šestkrát jej protočit a následně dolít zbývající množství oleje.

Na podzim jsem Tenerku koupil, tak se také chystám na první výměnu.

No já pochopil, že ne do kopce nebo naopak. Standardní je přeci jen bočák.
Každopádně dojedu od někud, zastavím, sundám helmu a ruky, zavřu bránu, jdu měřit.
S nájezdem 6,5 tkm naměřím stále cca 2 milimetry pod horní ryskou.

Uživatelský avatar
Béďa
Příspěvky: 83
Registrován: pon 04. říj 2010 20:04:23

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od Béďa » pát 09. bře 2012 10:01:47

hoši rovne se myslí vodorovne ve vsech osach...
bocak muzes oprit do doliku, na hrbol, a navic s nalozenim motorky ti pokazde stoji jinak nahla....dojedu, narovnam v garazi do normalni jizdni pozice, vysroubuju, utřu, zasunu, vytahnu a vidim..... :mrgreen:

Uživatelský avatar
RadekK
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 21. črc 2011 12:36:54
Napiš "660" bez uvozovek: 660
Bydliště: moravská brána

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od RadekK » pát 09. bře 2012 10:14:10

Béďa píše:hoši rovne se myslí vodorovne ve vsech osach...
bocak muzes oprit do doliku, na hrbol, a navic s nalozenim motorky ti pokazde stoji jinak nahla....dojedu, narovnam v garazi do normalni jizdni pozice, vysroubuju, utřu, zasunu, vytahnu a vidim..... :mrgreen:
Zkoušel jsem ji držet svisle, nebo prázdnou na bočním stojanu - u mojí motorky vliv do pár milimetrů, zak nějak.
Ten prostor je asi tvaru, kdy to nebude mít ten nejpodstatnější vliv na množství identifikované v nádržce ve vrchu rámu motorky. Důležitější asi bude dostat ten olej při správné viskozitě všude tam kam patří a smočit všechny povrchy všech částí (projet ji) a pak nenechat ho odtéct dolů do skříně motoru. Hodně důležité bude i dělat to přiměřeně správným způsobem a pak hlavně furt stejně ať můžu včas a správně vyhodnotit úbytek.

Uživatelský avatar
sannyxtr
Příspěvky: 20
Registrován: ned 06. úno 2011 15:51:29
Bydliště: Prágl

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od sannyxtr » pát 09. bře 2012 12:39:09

Béďa píše:hoši rovne se myslí vodorovne ve vsech osach...
bocak muzes oprit do doliku, na hrbol, a navic s nalozenim motorky ti pokazde stoji jinak nahla....dojedu, narovnam v garazi do normalni jizdni pozice, vysroubuju, utřu, zasunu, vytahnu a vidim..... :mrgreen:
Dělám to stejně.
motor v srdci

život je boj a kdo chce žít musí bojovat

Uživatelský avatar
RadekK
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 21. črc 2011 12:36:54
Napiš "660" bez uvozovek: 660
Bydliště: moravská brána

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od RadekK » pát 09. bře 2012 13:18:49

Béďa píše:hoši rovne se myslí vodorovne ve vsech osach...
bocak muzes oprit do doliku, na hrbol, a navic s nalozenim motorky ti pokazde stoji jinak nahla....dojedu, narovnam v garazi do normalni jizdni pozice, vysroubuju, utřu, zasunu, vytahnu a vidim..... :mrgreen:
sem se podíval do manuálu -
- má se to dělat jak píšeš

Uživatelský avatar
Lukii
Příspěvky: 58
Registrován: ned 15. srp 2010 17:21:15

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od Lukii » čtv 15. bře 2012 14:05:59

RadekK píše:
Béďa píše:hoši rovne se myslí vodorovne ve vsech osach...
bocak muzes oprit do doliku, na hrbol, a navic s nalozenim motorky ti pokazde stoji jinak nahla....dojedu, narovnam v garazi do normalni jizdni pozice, vysroubuju, utřu, zasunu, vytahnu a vidim..... :mrgreen:
sem se podíval do manuálu -
- má se to dělat jak píšeš

a při výměně oleje na Tenerce, odvzdušňuješ tím šroubkem na olej. filtru, nebo jen protočíš motor před nalitím zbytku oleje?

Uživatelský avatar
Lukii
Příspěvky: 58
Registrován: ned 15. srp 2010 17:21:15

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od Lukii » ned 18. bře 2012 13:06:53

Zdravím Vás,
tak u mě se bohužel výměna oleje nepovedla :( při dotahování výpustného šroubu na klikové skříni momeňtákem na 30Nm, tento ani necvaknul a závit povolil, spíš se úplně zbortil. Zřejmě to majitel přede mnou dotahoval o trošku víc:(

Chtěl bych se Vás proto zeptat, zda s tímto nemáte někdo nějakou zkušenost a neporadili byste nějaké rozumné řešení opravy?
Doufám tedy, že se k vůli toho nebude muset měnit celý kartr:(
Pokud byste měli i tip, komu tuto opravu svěřit v Praze nebo blízkém okolí, byl bych Vám taky moc vděčný.

Předem děkuji za jakýkoliv názor

Uživatelský avatar
BOB
Příspěvky: 61
Registrován: stř 21. črc 2010 12:30:41
Bydliště: Uherský Brod

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od BOB » pon 19. bře 2012 23:35:50

To Lukii:

menit cely katrer? No neblazni, to zas neni tak slozita oprava, mas v podstate tri moznosti:
a) nechas diru vyvarit hlinikem a vyrezat novy zavit, nebo
b) se stavajici strhly zavit prereze na vetsi velikost a da se tam vložka vyrobena na soustruhu a puvodni zatka, nebo
c) se stavajici strhly zavit prereze na vetsi a da se tam vetsi zatka ( z jine moto, nebo vyrobena)

Rozhodne kazde z techto reseni bude jednodussi a levnesji nez novy karter.
Tož dobře to čistí....

Uživatelský avatar
Lukii
Příspěvky: 58
Registrován: ned 15. srp 2010 17:21:15

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od Lukii » úte 20. bře 2012 8:30:14

To BOB:
pátral jsem trochu na netu a zatím nejčastější rada byla oprava pomocí opravných vložek Helicoil nebo V-Coil
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=71436&fid=33
dle referencí by ten závit měl být pevnější než původní v hliníku. Snad by se to mohlo podařit bez demontáže motoru (mám obavu ze špon,které by se mohly do motoru dostat). Sám si na to ovšem netroufnu, ani se mi k vůli toho nechce kupovat celá výše uvedená sada. Mám docela dobré reference na Yamahu ve Stare Boleslavi, (stejně potřebuji udělat ještě i další věci), tak se asi zkusím na ně obrátit, jestli jsou schopni tohle opravit.

Uživatelský avatar
BOB
Příspěvky: 61
Registrován: stř 21. črc 2010 12:30:41
Bydliště: Uherský Brod

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od BOB » čtv 22. bře 2012 23:09:26

To Lukii:

JJ, to je v podstate varianta B...nemusis kupovat celou sadu, v kazdem prumernem autoservisu si s tim poradi....strhly zavit na olejove vane z hliniku je v servisech denni chleba, nebo se aspon poptej v autoservisech v okoli, kam to vozi (nekdo to pro ne dela).
Tož dobře to čistí....

jirken7
Příspěvky: 20
Registrován: pát 06. zář 2013 18:33:34
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od jirken7 » sob 01. úno 2014 19:26:08

Hoši při cca. při nalití 2 litrech sem protočil motor bez povolení ovzdušnovacího šroubku,dělal sem vše podle manuálu a nic tam takovýho nepíšou? Mám čekat nějake nasledky?

brky
Příspěvky: 62
Registrován: sob 31. srp 2013 15:54:53
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od brky » ned 02. úno 2014 18:41:42

No myslím že se nic vážnýho nestane ale stejně bych ho povolil aby se to pro jistotu odvdušnilo,kolik se tam nakonec vešlo oleje?

jirken7
Příspěvky: 20
Registrován: pát 06. zář 2013 18:33:34
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od jirken7 » pon 03. úno 2014 7:57:38

tak sem ho povolil,nastartoval a hned olej vytékál. no já sem měnil i filtr takže sem tam dal 2,60l. ale měrka si Stejnak ukazuje co chce. 2.60 píše manuál když měníš i filtr. takže nějaký přelévání bych zase nedoporučoval já.

brky
Příspěvky: 62
Registrován: sob 31. srp 2013 15:54:53
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Výměna oleje

Nový příspěvek od brky » pon 03. úno 2014 15:55:09

Když sem měnil s filtrem(mimochodem vždy měním s filtrem) nalil sem tam 2.8 l ale to sem fakt motorku klopil na všechny strany aby to vyteklo ze všech zákoutí, a na měrce mám přesně mezi ryskama.Jinak to musíš projet at se to ohřeje pak motorku dej do svislé polohy a po deseti minutách změř měrkou a uvidíš.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů