Stránka 1 z 1

brzda

Napsal: sob 14. bře 2009 21:10:50
od Jipe
čaute, mám takový problém s přední brzdou: při jízdě chci přibrzdit a páčka jde velmi lehko a moc to nebrzdí ovšem jakmile ji pustím a hned zkusím znovu přibrzdit už je mnohem tvrdší a brzdí lépe( musí se to asi jako napumpovat ) kapalina se neztrácí, stačí odvzdušnit?nebo v čem je problém?doufám že jste mě z toho pochopili :) a poradíte jestli jste to někdy řešili :?: dík čau

Re: brzda

Napsal: sob 14. bře 2009 21:12:14
od kenyo
tak dobře odvzdušnit každopádně, pak se uvidí ale sázel bych na to ;)

Re: brzda

Napsal: sob 14. bře 2009 21:20:14
od Jipe
jaké jsou zkušenosti s odděláním víčka na kapalinu a poté daní zpět? těsněníčko atd.. vydrží? :)

Re: brzda

Napsal: sob 14. bře 2009 21:21:36
od LiTe
Jipe> pokud nebude jevit těsnění známky opotřebení, nebál bych se ho použít znovu v tomto případě :)

Re: brzda

Napsal: sob 14. bře 2009 21:22:24
od kenyo
Jipe píše:jaké jsou zkušenosti s odděláním víčka na kapalinu a poté daní zpět? těsněníčko atd.. vydrží? :)
není tam těsnění ale taková gumová věcička (nevmí jak to říct) která tam udržeuje vzduchovej prostor.. něco jako membrána .. nad tou gumou nesmí být kapalina.. pod ní naopka musí ;) Jinak to jde uplně v poho.. jen s tou gumou opatrně a bacha na nějaké smetí a tak ;)

Re: brzda

Napsal: sob 14. bře 2009 21:23:21
od Jipe
ještě jeden dotaz co za brzdovku? normálka dot 4 nebo nějakou koupit spešl?

Re: brzda

Napsal: sob 14. bře 2009 21:25:01
od kenyo
dot4 už je trošku "spešl" .. do aut se běžně leje dot3 .. to nee.. v motorce je malá náplň takže se hodně zahřívá a musí mít vyšší bod varu.. proto dot4.. jaká - pokud to bude dot4 je podle mě fuk ;)

Re: brzda

Napsal: ned 15. bře 2009 12:43:18
od CeGo
kenyo píše:dot4 už je trošku "spešl" .. do aut se běžně leje dot3 .. to nee.. v motorce je malá náplň takže se hodně zahřívá a musí mít vyšší bod varu.. proto dot4.. jaká - pokud to bude dot4 je podle mě fuk ;)
dot 4 je v každém novějším autě, dot 3 se leje už jen snad do Š 120 ;) , já osobně bych dal DOT5 ta už je trošku lepší.. tuším bod varu tak cca okolo 270, jinak jsou ještě racingové a ty mají bod varu 300, kapalina by se měla měnit každé dva roky! Jelikož na sebe váže vlhkost a ta podstatně snižuje její bod varu ;)... jo a co se týče toho pumpování, tak u aut jsou je to většinou opotřebovanýma manžetama v tom brzdiči..(hodně záleží na kvalitě vyhonování(vyleštění) té stěny, takže se to může stát, že se někde opotřebují rychleji). Ale odvzdušnit bych to asi zkusil ;)

Re: brzda

Napsal: ned 15. bře 2009 13:58:22
od vivik
tak doufam ze az to budes menit tak to hezky nafotis a popises ;)

Re: brzda

Napsal: ned 15. bře 2009 14:03:39
od kenyo
cego> .. důvěřuji profesionálovi ;) :yes: .. každopádně eště do felicie se leje dot3 :D teda byl sem toho světkem .. co tam má přijít nevím.

K těm dvou letům.. u předku bez diskuze. Co se zadku týká tak mám obrazně řečeno rezatej celej kotouč .. protože to používám velmi málo takže by tam kdlidně podle mě mohla být i nějaká dot1 :D tam o nějakém zahřívání kapaliny nemůže být řeč :D

Re: brzda

Napsal: ned 15. bře 2009 14:10:10
od LiTe
kenyo> no zas nech bejt, na sosnový používám obě a dá se říct že tak předek 60 a zadek 40, zas bych to tak nepodceňoval :) ;)

Re: brzda

Napsal: ned 15. bře 2009 14:23:02
od CeGo
kenyo> u té kapaliny je to v podstatě jen doporučení co by si tam člověk měl dát.. není to jak s olejem který ma dané specifikace, to je jasný.. třeba do rodinné feldy se dáva to nejlevnější, naopak když ju má nějaké mladé divoch s vrtanýma kotóčama, tak tam prskne racingovku :) .. jinak asi i v tom našem XT by ta DOT4 měla stačit nad hlavu.. ale proč tam nedát trošku lepší když ty ceny se pohybují okolo stokoruny.. racingovka je už ale tak 3x dražší to už je podle mě na běžné užití zbytečné!

Re: brzda

Napsal: ned 15. bře 2009 19:51:14
od mad
Vim, ze vymena brzdove kapaliny se doporucovala po dvou letech u klasickejch kumovejch hadicek. Cili u Xka u predni brzdy, kde je pancerovana hadice, tak tam by melo stacit menit min casto ne :?: je to tak :?:

Re: brzda

Napsal: ned 15. bře 2009 21:03:51
od Jorge
Asi ne,kapalina stárne a pohlcuje vlhko ať je v gumové nebo pancéřové hadičce stejně.nejsem tak chytrej ale někde jsem to četl

Re: brzda

Napsal: ned 15. bře 2009 21:28:20
od CeGo
mad> Já myslím, že to z čeho sou hadice na to nemá vliv. Jestli, že není brzdová soustava hermeticky uzavřená, tak prostě vlhkost na sebe váže...

Re: brzda

Napsal: ned 15. bře 2009 21:47:16
od CeGo
LiTe píše:kenyo> no zas nech bejt, na sosnový používám obě a dá se říct že tak předek 60 a zadek 40, zas bych to tak nepodceňoval :) ;)
taky bych zadek nepodceňoval, když si vezmeš, že zadní guma je navíc širší a sedí na cestě větší plochou, tak třeba v zatáčkách může být brždení zadkem hodně důležité.. ale tohle nevím, jen mě to tak napadlo selským rozumem :)...

Mám malou lehkou dodávku VW Caddy a ta vůbec nechtěla brzdit když sem na to pořádně šlápl. Prostě přední kola bloklé, pískot.. No a na mokru ještě horší.. Nedej bože když jsem byl na zadu ještě naložený! Tak jsem zkusil nechat v servise trošku poštelovat zadek aby víc brzdil, no a teď na tu brzdu dupu jak steklý a brzdí to fakt líp ;) .. Je pravda, že předek je fakt o dost důležitější ale zadek nepodceňovat..

Re: brzda

Napsal: ned 15. bře 2009 22:14:18
od Radek
Většinou, když v zimě hodně mrzne, tak se "nudím" takovým způsobem, že bych tu brzdovku klidně vyměnil 3x za tu zimu :mrgreen: . Jinak jsem dával DOT4, přijde mi úplně zbytečný tam dávat 5.1 ... Rozdíl to bude asi jako mezi klasickym a V-Power benzinem :mrgreen:

Re: brzda

Napsal: ned 15. bře 2009 22:17:30
od LiTe
Radek> něco proti V-power benálku ? :lol: :lol:

Re: brzda

Napsal: ned 15. bře 2009 23:07:43
od Jipe
jelikož pracuji jako automechanik, mohu dodat že opravdu brzdovka se úplně běžně dává DOT 4, a ty stary auta do kterých se lilo něco jiného už nespravuji ;) a měnit by se opravdu měla každé 2roky bez vlivu v jakých hadičkách jsou 8-) (váže vlhkost a zmenšil se bod varu) jinak taky doufám že bude stačit odvzdušnit,vrhnu se na to v týdnu nebo o víkendu, při nejhorším opravnou sadu na pístky,s pumpou snad nic nebude :o