Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
Yamaha XT660Z Tenere, r.v. 2008, najeto 20t.km
Jako dlouholetý motorkář, vlastnící převážně endura (mj. Tenerku XT600E a XT660R), jsem se osmělil udělat toto hodnocení Tenerky v průběhu jejího více než dvouletého užívání, které průběžně aktualizuji.
- Tenerka je má "láska z rozumu", zalíbila se mě asi až po roce okukování, zkoumání a zvažování, především svou off-road stavbou, váhou, podvozkem, bokem vedenými svody a integrovanými plastovými ochrannými protektory.
[attachment=1]017-II..jpg[/attachment]
- Tato Tenerka je již čistokrevná Italka vyrobená v nové fabrice na okraji malé obce poblíž Monzy. Dodatečně však zjišťuji, že nádrž je made in Germany, zadní tlumič od Sachse, chladič KTM a některé elektrosoučástky Japan.
- Tenerka je postavena pro vysoké jezdce, má úzkou a vysokou stavbu s dlouhými zdvihy a velkou světlou výškou, která se protáhne i hlubokou stopou po traktoru - to je podle mého soudu její největší předností. Jezdci vysocí méně než 180cm budou mít s Tenerkou problémy. Sedačka pro jezdce je 90cm vysoko a pro spolujezdce dokonce 107cm. Na mnohých křižovatkách aj. místech v terénu musím vysedat i po jejím snížení .
- Po tom co se na trh dostala Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré je Yamaha XT 660 Z Ténéré mnohdy označována jako "malá Tenere", přitom je na první pohled mnohem vyšší.
- Motor Minarelli s vícebodovým nepřímým vstřikováním Minarelli v konstantních otáčkách již vůbec nepocukává, jako tomu bylo u modelu Yamahy XT660R. Jinak motor má slušný a plynulý zátah v celém rozsahu otáček. Troufám si však tvrdit, že první Tenerky 600 šly v nízkých otáčkách lépe a pozvolna odspodu. Motor současné Tenerky jde hned více za plynem a nízké otáčky mu nesvědčí.
- Podvozek je dobře nastaven na zatíženou motorku a jakoukoli cestu i necestu, až po středně těžký terén. Po hodně rozbité děravé asfaltce lze pohodně a přitom bezpečně uhánět mnohem rychleji než "plechovkáři" a bikeři na sportovněji naladěných strojích. Kola zn: San Remo (21"a17") a také zajímavě řešené středy kol, jsou z lehké slitiny, přitom robustní. Zadní kyvná vidlice je také litá a mohutná. Nastavení odpružení zadní vidlice se nedá nastavit jen tak na cestě ani doma v garáži, svěřil jsem to zdatnému mechanikovi, který se také trochu "zapotil". Ráfky a vidlice jsou v matné černé barvě a je problém je dokonale umýt. Výrobce šetřil na špicích, ty jsou jen pozinkované a už mám některé narezlé. Dodatečně jsem snížil Tenerku, jak v brýlích o 30mm, tak na přepákování o 30mm (prodloužením "kostí" o 8mm).
[attachment=3]DSC00020.jpg[/attachment]
- Řidítka jsou velmi blízko k jezdci a originální představce a klemy neumožňují jejich pohodlné oddálení,tak aby netloukly do plexi, to bude vadit především dlouhánům a k tomu originální sedlo nedovoluje jezdci posun dozadu. Řidítka nastavit případně nahradit jinými jdou, ale při výběru vhodných blásterů je třeba dát pozor.
- Originální řidítka opatřená blástery sw-motech mají šířku 95cm, takže Tenerku nedostanete přes 80cm široké dveřní zárubně, přes 90ky snad ano.
- Představce řidítek jsou v horních brýlích odpružené, vibrace od motoru jsou nejcitelnější okolo 3800 otáček/min. Nepokládám to za nutné, ale vyměnil jsem představce a klemy za pružné klemy z ktm a nová bezhrazdová 28mm řidítka; tím vibrace znatelně zjemnily a jsou tak srovnatelné s dvouválci. Na dálnici při udržování předepsané rychlosti jsou však také otravné.
- S instalací jinak kvalitních a funkčních rozměrných vyztužených blásterů od sw-motech je problém, musí se pracně upravovat, protože buď vpravo tlučou do plexi nebo vlevo do plastového krytu otáčkoměru. Nakonec jsem je nahradil plastovými z ktm. Originální zrcátka jsem nahradil sklopnými enduro; ty se však při vyších rychlostech samy sklápěly, tak mám nyní zrcátka také z ktm.
- Tenerka je pohodlná dobře ovladatelná, jak na silnici, tak i jen zpevněných, či nezpevněných cestách, díky její výšce, je větší předled o dopravní situaci. Zatáčky na asfaltu se dají projíždět svižně a ve velkých náklonech, přitom překlápění z jedné zatáčky do druhé je oproti nízkým motorkám mnohem více rozevláté, více do šířky, je časově delší a je nutné podle toho volit stopu jinak (při předjíždění více vlevo a při míjení vozidel v protisměru více vpravo).
Pozor na jízdu se spolujezdcem v terénu, sedí vysoko a velmi zvyšuje nestabilní těžiště !
Jízda ve stupačkách je naproti tomu skvělá. Dá se jí také při dlouhých jízdách po dálnici účinně kompenzovat strnulý posez. Musím dodat, že jsem dodatečně namontoval nové širší a nižší stupačky (pak bylo nutné upravit polohy řadičky a pedálu brzdy).
[attachment=4]DSC00019.jpg[/attachment]
- Plexi je pěkný a funkční kompromis, na cestu by chtělo mít plexi vyšší, do lesa žádné nebo nižší. Plexi je chytře přišroubováno k masce světla "jen" plastovými šrouby.
- Skříňka zapalování je před řidítky ve vybrání nádrže, což je mínus pro cestování s tankvakem.
- Přední blatník je tvarově povedený, ale kdo bude Tenerku užívat i v blátě, je vhodné pořídit blatník crossový - po dvou letech jsem jej namontoval.
- Plasty použité k výrobě blatníku a i nádrže mě připadají příliš křehké.
- Přední dvoukotoučová Bremba brzdí i na asfaltu fakt dobře, ... není problém odlepit zadní kolo od asfaltu. Součástí předních brzd je velká nádobka brzdovky.
- Zadní brzda je docela jedovatá, připravená správně fungovat až po zatížení spolujezdcem nebo bagáží.
- Oko na tahání jsem odstranil, budí nedůvěru v bezporuchovost Tenerky, neušlo pozornosti žádnému pozorovateli a už mě nebavilo každému odpovídat na otázku „Na co to je?“. Pořídil jsem "zábradlí" od Givi.
- Sedlo je pro cestování pohodlné, pro spolujezdce stupňovitě zvýšené asi o 8cm. Do úplné spokojenosti mě však něco chybí.
- Pod sedlem není skoro žádné místo. Nářadí od výrobce je obsahově nedostatečné a po doplnění pod sedlo nevejde. Zprvu jsem pod sedlo dal jen malou motolékárnu, reflexní vestu a zásuvku 12V, později po instalaci jiných výfuků jsem si pod sedlo (mezi výfuky) nechal vyrobit z nerezu 4,6 litrovou (18x8x32cm) nářaďovou schránku přístupnou z pod sedla, kam mě vejde vše nezbytné, ...pro delší jízdu mám vyčleněn prostor pro další nezbytnosti v jednom z kufrů (kompresor, duše, olej, atp.).
- Displej je praktický, jen mě chybí viditelné hodiny i po vypnutí zapalování, jako tomu bylo u XT660R. Má Tenerka mě velmi brzo začne upozorňovat na nedostatek paliva, ač mám v nádrži ještě cca 8-10l; to je přilbižně objem pro dalších 200km.
- Nádrž je elegantní a rozměrná, přitom jezdce nijak zásadně neomezuje. Plná nádrž však znatelně mění jízdní vlastnosti Tenerky, především v terénu a na malých kruháčích. Na plnou nádrž se zatížením asi 120kg (já a dva plné kufry) jednorázově ujedu cca 500km, tj. spotřeba cca 4,2 l/100km a to se mimo obce neloudám. Na dálnici stoupne spotřeba asi o 1 litr.
- K převodům; jednička je moc dlouhá, jako snad u všech objemem velkých endur, 14 zubové řetězové kolečko to z části vyřeší za cenu omezení konečné rychlosti. Zkrácení převodů mě vyhovuje. Aktuálně mám přední řetězové kolečko 13 zubové a konečně jsem spokojen. Plně zatížená Tenerka se 14z. kolečkem na 5.převodový stupeň má stále dostatek výkonu na předjetí, řekněme až do tachometrových 160km/hod.. Motor by uměl Tenerku "dotlačit" i na vyšší rychlost. V rychlostech nad 140km/hod. začíná být Tenerka nestabilní - to způsobuje její výška - odpor vzduchu, kratší rozvor, relativně nízká váha a v mém případě i kompromisní pneu Mitas E-07. Po té co jsem Tenerku snížil o 3cm se velmi zlepšily její jízdní vlastnosti zejména na silnici. V terénu je to z mého pohledu také lepší (s Tenerkou žádný extrém nejezdím).
- Výfuk je sice na pohled efektní a jen budí dojem, že jde o dvojici malých výfuků, přitom je zbytečně velký a těžký (7kg) a na originál je hlučný (pro zajímavost rentgen výfuku je níže v tomto vláknu). Náhradou originálního výfuku za jeden jiný nebo dvojici jiných vznikne slušný prostor pod sedlem a dojde i k odlehčení.
[attachment=6]arrow 008.jpg[/attachment]
[attachment=2]termignoni.png[/attachment]
[attachment=0]016.jpg[/attachment]
- Airbox je rozměrný a má sání pěkně schované vysoko za motorem ve vybrání nádrže, takže zdolat pořádný brod zřejmě nebude Tenerce činit problém. Dal jsem KN filtr a asi o 40% přistínil sání pro zachování bohatosti směsi, když jsem nedal Power Comander.
- Ovládací páčky jsou jako i u jiných moto pořád velké páky, které je také proto problém „obléci do blásterů“. Zkrátil jsem je.
- Ovládání spojky je mechanické. Pokládám to za plus, kdekoli na cestách dříve seženu lanko než příslušnou hadičku nebo speciální těsnění kapalinové spojky.
- Sklopná řadička je zbytečně velká a vystrčená. Zmenšil jsem ji.
- Pedál brzdy je také zbytečně velký a není sklopný. Při položení mota na pravou stranu pedál brzdy dře o víko spojky, výrobce spodní část víka správně dodatečně zesílil nerezovým výliskem. Pedál jsem pro jistotu nahradil menším a sklopným.
- Boční stojan je robustní a čím více je moto zatížená, tím obtížněji se hledá místo k zaparkování. Zkrátil jsem jej po snížení motorky o 42 mm.
- Tenerka je bez centrálního stojanu, dělat defekt bude složitější.
- Plastová madla jsou rozměrná, pevná, pružná, robustní, dobře padnou do ruky, ...chválí je i má drahá polovička.
- Plastové padací protektory jsou z pevného materiálu, jako madla a jsou na pohled dobrým nápadem, ale nechtěl bych zkusit jejich účinnost, moc důvěry v ně nemám, po tom co jsem je měl demontované a viděl za co drží. Obecně kolegové tenerkáři však tvrdí, že fungují dobře.
- Kryt motoru je také plastový, robustní, pevný, pružný, jako boční protektory a madla, ten se mě naopak velice zamlouvá, více než jakákoli hliníková náhrada, proto jsem jej neměnil. Nějakou tu ránu od kamení a větví už dastal, přitom žádný šrám nemá.
- Zadní nosič nebo lépe příprava pro zadní nosič je praktická, robustní, pevná, asi kvůli teplu od výfuku až přehnaně komplikovaná.
Závěrem:
Tenerka je jedno z mála současných cestovních endur se kterým můžeš na dálnice (kde jí vyhovuje trvalá rychlost okolo 130km/h), silnice, ...v pohodě zvládá rozbité okresky, štěrkovky, polní a lesní cesty, po přezutí s ní lze i do opravdového terénu, kde má velmi dobrou průchodnost. Plně naložená a se spolujezdcem na silnici poněkud ztrácí švih.
[attachment=5]DSC_0149.jpg[/attachment]
Přeji Vám šťastnou cestu !
Zde jsou videa, která napoví co Tenere umí.
http://www.youtube.com/watch?v=J8XUcWYJ310
http://www.youtube.com/watch?v=YhvbNKaWito
http://www.youtube.com/watch?v=GRZrZEM4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=2uog2eYW ... ure=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=5yQ9qPrq_cE
http://www.youtube.com/watch?v=dPUoS30x9jE
Jako dlouholetý motorkář, vlastnící převážně endura (mj. Tenerku XT600E a XT660R), jsem se osmělil udělat toto hodnocení Tenerky v průběhu jejího více než dvouletého užívání, které průběžně aktualizuji.
- Tenerka je má "láska z rozumu", zalíbila se mě asi až po roce okukování, zkoumání a zvažování, především svou off-road stavbou, váhou, podvozkem, bokem vedenými svody a integrovanými plastovými ochrannými protektory.
[attachment=1]017-II..jpg[/attachment]
- Tato Tenerka je již čistokrevná Italka vyrobená v nové fabrice na okraji malé obce poblíž Monzy. Dodatečně však zjišťuji, že nádrž je made in Germany, zadní tlumič od Sachse, chladič KTM a některé elektrosoučástky Japan.
- Tenerka je postavena pro vysoké jezdce, má úzkou a vysokou stavbu s dlouhými zdvihy a velkou světlou výškou, která se protáhne i hlubokou stopou po traktoru - to je podle mého soudu její největší předností. Jezdci vysocí méně než 180cm budou mít s Tenerkou problémy. Sedačka pro jezdce je 90cm vysoko a pro spolujezdce dokonce 107cm. Na mnohých křižovatkách aj. místech v terénu musím vysedat i po jejím snížení .
- Po tom co se na trh dostala Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré je Yamaha XT 660 Z Ténéré mnohdy označována jako "malá Tenere", přitom je na první pohled mnohem vyšší.
- Motor Minarelli s vícebodovým nepřímým vstřikováním Minarelli v konstantních otáčkách již vůbec nepocukává, jako tomu bylo u modelu Yamahy XT660R. Jinak motor má slušný a plynulý zátah v celém rozsahu otáček. Troufám si však tvrdit, že první Tenerky 600 šly v nízkých otáčkách lépe a pozvolna odspodu. Motor současné Tenerky jde hned více za plynem a nízké otáčky mu nesvědčí.
- Podvozek je dobře nastaven na zatíženou motorku a jakoukoli cestu i necestu, až po středně těžký terén. Po hodně rozbité děravé asfaltce lze pohodně a přitom bezpečně uhánět mnohem rychleji než "plechovkáři" a bikeři na sportovněji naladěných strojích. Kola zn: San Remo (21"a17") a také zajímavě řešené středy kol, jsou z lehké slitiny, přitom robustní. Zadní kyvná vidlice je také litá a mohutná. Nastavení odpružení zadní vidlice se nedá nastavit jen tak na cestě ani doma v garáži, svěřil jsem to zdatnému mechanikovi, který se také trochu "zapotil". Ráfky a vidlice jsou v matné černé barvě a je problém je dokonale umýt. Výrobce šetřil na špicích, ty jsou jen pozinkované a už mám některé narezlé. Dodatečně jsem snížil Tenerku, jak v brýlích o 30mm, tak na přepákování o 30mm (prodloužením "kostí" o 8mm).
[attachment=3]DSC00020.jpg[/attachment]
- Řidítka jsou velmi blízko k jezdci a originální představce a klemy neumožňují jejich pohodlné oddálení,tak aby netloukly do plexi, to bude vadit především dlouhánům a k tomu originální sedlo nedovoluje jezdci posun dozadu. Řidítka nastavit případně nahradit jinými jdou, ale při výběru vhodných blásterů je třeba dát pozor.
- Originální řidítka opatřená blástery sw-motech mají šířku 95cm, takže Tenerku nedostanete přes 80cm široké dveřní zárubně, přes 90ky snad ano.
- Představce řidítek jsou v horních brýlích odpružené, vibrace od motoru jsou nejcitelnější okolo 3800 otáček/min. Nepokládám to za nutné, ale vyměnil jsem představce a klemy za pružné klemy z ktm a nová bezhrazdová 28mm řidítka; tím vibrace znatelně zjemnily a jsou tak srovnatelné s dvouválci. Na dálnici při udržování předepsané rychlosti jsou však také otravné.
- S instalací jinak kvalitních a funkčních rozměrných vyztužených blásterů od sw-motech je problém, musí se pracně upravovat, protože buď vpravo tlučou do plexi nebo vlevo do plastového krytu otáčkoměru. Nakonec jsem je nahradil plastovými z ktm. Originální zrcátka jsem nahradil sklopnými enduro; ty se však při vyších rychlostech samy sklápěly, tak mám nyní zrcátka také z ktm.
- Tenerka je pohodlná dobře ovladatelná, jak na silnici, tak i jen zpevněných, či nezpevněných cestách, díky její výšce, je větší předled o dopravní situaci. Zatáčky na asfaltu se dají projíždět svižně a ve velkých náklonech, přitom překlápění z jedné zatáčky do druhé je oproti nízkým motorkám mnohem více rozevláté, více do šířky, je časově delší a je nutné podle toho volit stopu jinak (při předjíždění více vlevo a při míjení vozidel v protisměru více vpravo).
Pozor na jízdu se spolujezdcem v terénu, sedí vysoko a velmi zvyšuje nestabilní těžiště !
Jízda ve stupačkách je naproti tomu skvělá. Dá se jí také při dlouhých jízdách po dálnici účinně kompenzovat strnulý posez. Musím dodat, že jsem dodatečně namontoval nové širší a nižší stupačky (pak bylo nutné upravit polohy řadičky a pedálu brzdy).
[attachment=4]DSC00019.jpg[/attachment]
- Plexi je pěkný a funkční kompromis, na cestu by chtělo mít plexi vyšší, do lesa žádné nebo nižší. Plexi je chytře přišroubováno k masce světla "jen" plastovými šrouby.
- Skříňka zapalování je před řidítky ve vybrání nádrže, což je mínus pro cestování s tankvakem.
- Přední blatník je tvarově povedený, ale kdo bude Tenerku užívat i v blátě, je vhodné pořídit blatník crossový - po dvou letech jsem jej namontoval.
- Plasty použité k výrobě blatníku a i nádrže mě připadají příliš křehké.
- Přední dvoukotoučová Bremba brzdí i na asfaltu fakt dobře, ... není problém odlepit zadní kolo od asfaltu. Součástí předních brzd je velká nádobka brzdovky.
- Zadní brzda je docela jedovatá, připravená správně fungovat až po zatížení spolujezdcem nebo bagáží.
- Oko na tahání jsem odstranil, budí nedůvěru v bezporuchovost Tenerky, neušlo pozornosti žádnému pozorovateli a už mě nebavilo každému odpovídat na otázku „Na co to je?“. Pořídil jsem "zábradlí" od Givi.
- Sedlo je pro cestování pohodlné, pro spolujezdce stupňovitě zvýšené asi o 8cm. Do úplné spokojenosti mě však něco chybí.
- Pod sedlem není skoro žádné místo. Nářadí od výrobce je obsahově nedostatečné a po doplnění pod sedlo nevejde. Zprvu jsem pod sedlo dal jen malou motolékárnu, reflexní vestu a zásuvku 12V, později po instalaci jiných výfuků jsem si pod sedlo (mezi výfuky) nechal vyrobit z nerezu 4,6 litrovou (18x8x32cm) nářaďovou schránku přístupnou z pod sedla, kam mě vejde vše nezbytné, ...pro delší jízdu mám vyčleněn prostor pro další nezbytnosti v jednom z kufrů (kompresor, duše, olej, atp.).
- Displej je praktický, jen mě chybí viditelné hodiny i po vypnutí zapalování, jako tomu bylo u XT660R. Má Tenerka mě velmi brzo začne upozorňovat na nedostatek paliva, ač mám v nádrži ještě cca 8-10l; to je přilbižně objem pro dalších 200km.
- Nádrž je elegantní a rozměrná, přitom jezdce nijak zásadně neomezuje. Plná nádrž však znatelně mění jízdní vlastnosti Tenerky, především v terénu a na malých kruháčích. Na plnou nádrž se zatížením asi 120kg (já a dva plné kufry) jednorázově ujedu cca 500km, tj. spotřeba cca 4,2 l/100km a to se mimo obce neloudám. Na dálnici stoupne spotřeba asi o 1 litr.
- K převodům; jednička je moc dlouhá, jako snad u všech objemem velkých endur, 14 zubové řetězové kolečko to z části vyřeší za cenu omezení konečné rychlosti. Zkrácení převodů mě vyhovuje. Aktuálně mám přední řetězové kolečko 13 zubové a konečně jsem spokojen. Plně zatížená Tenerka se 14z. kolečkem na 5.převodový stupeň má stále dostatek výkonu na předjetí, řekněme až do tachometrových 160km/hod.. Motor by uměl Tenerku "dotlačit" i na vyšší rychlost. V rychlostech nad 140km/hod. začíná být Tenerka nestabilní - to způsobuje její výška - odpor vzduchu, kratší rozvor, relativně nízká váha a v mém případě i kompromisní pneu Mitas E-07. Po té co jsem Tenerku snížil o 3cm se velmi zlepšily její jízdní vlastnosti zejména na silnici. V terénu je to z mého pohledu také lepší (s Tenerkou žádný extrém nejezdím).
- Výfuk je sice na pohled efektní a jen budí dojem, že jde o dvojici malých výfuků, přitom je zbytečně velký a těžký (7kg) a na originál je hlučný (pro zajímavost rentgen výfuku je níže v tomto vláknu). Náhradou originálního výfuku za jeden jiný nebo dvojici jiných vznikne slušný prostor pod sedlem a dojde i k odlehčení.
[attachment=6]arrow 008.jpg[/attachment]
[attachment=2]termignoni.png[/attachment]
[attachment=0]016.jpg[/attachment]
- Airbox je rozměrný a má sání pěkně schované vysoko za motorem ve vybrání nádrže, takže zdolat pořádný brod zřejmě nebude Tenerce činit problém. Dal jsem KN filtr a asi o 40% přistínil sání pro zachování bohatosti směsi, když jsem nedal Power Comander.
- Ovládací páčky jsou jako i u jiných moto pořád velké páky, které je také proto problém „obléci do blásterů“. Zkrátil jsem je.
- Ovládání spojky je mechanické. Pokládám to za plus, kdekoli na cestách dříve seženu lanko než příslušnou hadičku nebo speciální těsnění kapalinové spojky.
- Sklopná řadička je zbytečně velká a vystrčená. Zmenšil jsem ji.
- Pedál brzdy je také zbytečně velký a není sklopný. Při položení mota na pravou stranu pedál brzdy dře o víko spojky, výrobce spodní část víka správně dodatečně zesílil nerezovým výliskem. Pedál jsem pro jistotu nahradil menším a sklopným.
- Boční stojan je robustní a čím více je moto zatížená, tím obtížněji se hledá místo k zaparkování. Zkrátil jsem jej po snížení motorky o 42 mm.
- Tenerka je bez centrálního stojanu, dělat defekt bude složitější.
- Plastová madla jsou rozměrná, pevná, pružná, robustní, dobře padnou do ruky, ...chválí je i má drahá polovička.
- Plastové padací protektory jsou z pevného materiálu, jako madla a jsou na pohled dobrým nápadem, ale nechtěl bych zkusit jejich účinnost, moc důvěry v ně nemám, po tom co jsem je měl demontované a viděl za co drží. Obecně kolegové tenerkáři však tvrdí, že fungují dobře.
- Kryt motoru je také plastový, robustní, pevný, pružný, jako boční protektory a madla, ten se mě naopak velice zamlouvá, více než jakákoli hliníková náhrada, proto jsem jej neměnil. Nějakou tu ránu od kamení a větví už dastal, přitom žádný šrám nemá.
- Zadní nosič nebo lépe příprava pro zadní nosič je praktická, robustní, pevná, asi kvůli teplu od výfuku až přehnaně komplikovaná.
Závěrem:
Tenerka je jedno z mála současných cestovních endur se kterým můžeš na dálnice (kde jí vyhovuje trvalá rychlost okolo 130km/h), silnice, ...v pohodě zvládá rozbité okresky, štěrkovky, polní a lesní cesty, po přezutí s ní lze i do opravdového terénu, kde má velmi dobrou průchodnost. Plně naložená a se spolujezdcem na silnici poněkud ztrácí švih.
[attachment=5]DSC_0149.jpg[/attachment]
Přeji Vám šťastnou cestu !
Zde jsou videa, která napoví co Tenere umí.
http://www.youtube.com/watch?v=J8XUcWYJ310
http://www.youtube.com/watch?v=YhvbNKaWito
http://www.youtube.com/watch?v=GRZrZEM4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=2uog2eYW ... ure=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=5yQ9qPrq_cE
http://www.youtube.com/watch?v=dPUoS30x9jE
Naposledy upravil(a) 12.Bert dne úte 29. črc 2014 22:48:11, celkem upraveno 46 x.
Online
Přejít na web motopripravky.cz
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2622
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Napiš "660" bez uvozovek: 505
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Sdělení od administrátora
Zdar,
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
Přejít na web motopripravky.cz
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
Tenerka sa mi paci. Kde ale nabrala tych 20kg ( !)naviac oproti R-ku? A preco je tak vysoka ked ma zdvihy perovania nizsie ako R?
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
Terka je pro vysoký lidičkyBranoBA píše:Tenerka sa mi paci. Kde ale nabrala tych 20kg ( !)naviac oproti R-ku? A preco je tak vysoka ked ma zdvihy perovania nizsie ako R?
Já mám Tenerku 2sezonu. Přesedal jsem na ní s XT660R. Chod šavle je kratší ale efektivita tlumení je pocitově lepší. Jako by Rko mělo tvrdší podvozek. Navíc se u Tenerky dá tvrdost poladit stavěcími šrouby.
Ohledně váhy: Moje Terka schudla cca.2Okg. Těžíště se posunulo níže za motorem, ovládání v terénu (polní cesty Ukrainského typu) je citelně přesnější.
Delší zadní kyvka pomáhá pří škrábání se do kopce
Výměna duše zadního kola bez hlavního stojanu není žádný problém, je ale třeba si to nacvičit. Určítě ale hlavní stojan pomůže.
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
Brody opravdu v pohodě, v sobotu jsem projížděl brod a voda až skoro k nádrži, v pohodě, boční plasty - spokojenost, párkrát jsem to položil a drží.
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: čtv 16. črc 2009 13:34:45
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
Radasi,daj tip co z Tenerky este odmontovat nech je este lahsia:D Co som usetril na vyfuckoch,to som si dohnal montazou doplnkov: padakov,nosicov,stupaciek.
Ja som s Tenere spokojny a limituje ma len vaha,aby som si to v terene mohol fakt uzit. Na klukatej rozbitej silnici som na Tenere rychlejsi ako na mojej TRX 850 vdaka vybornemu podvozku a najma 21" kolu vpredu. Ako jeden z mala nemam predstavce na rajdach. Neznasam totiz,ak mam ruky pri dlsom cestovani vysoko. Mam pocit ze mi ruky visia a odkrvuju sa mi prsty. V stupackach v terene nemam problem. Hlavny stojan je vyborna vec,no opat dalsie kilecka navyse!
Ja som s Tenere spokojny a limituje ma len vaha,aby som si to v terene mohol fakt uzit. Na klukatej rozbitej silnici som na Tenere rychlejsi ako na mojej TRX 850 vdaka vybornemu podvozku a najma 21" kolu vpredu. Ako jeden z mala nemam predstavce na rajdach. Neznasam totiz,ak mam ruky pri dlsom cestovani vysoko. Mam pocit ze mi ruky visia a odkrvuju sa mi prsty. V stupackach v terene nemam problem. Hlavny stojan je vyborna vec,no opat dalsie kilecka navyse!
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
[quote="AndyTenere"]Radasi,daj tip co z Tenerky este odmontovat nech je este lahsia:D Co som usetril na vyfuckoch,to som si dohnal montazou doplnkov:
Já nenahrazuji ubranou váhu
1 výfuk, komplet zadní blatník i světlo, zadní stupačky komplet, ocelový nosíč zadní, padáky nahrazeny duralovou vanou, 1brzdový kotoučič + jeden brzdič, některé úchyty, duralové šrouby- tam kde to jde
Nezdá se to, ale nazbíráš skoro 20kg.
Já nenahrazuji ubranou váhu
1 výfuk, komplet zadní blatník i světlo, zadní stupačky komplet, ocelový nosíč zadní, padáky nahrazeny duralovou vanou, 1brzdový kotoučič + jeden brzdič, některé úchyty, duralové šrouby- tam kde to jde
Nezdá se to, ale nazbíráš skoro 20kg.
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: čtv 16. črc 2009 13:34:45
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
A keby som ta poprosil o foto tvojej Trencky,slo by to?:D...alebo si mam pockat na prekvapko pred UA?radas píše:AndyTenere píše:Radasi,daj tip co z Tenerky este odmontovat nech je este lahsia:D Co som usetril na vyfuckoch,to som si dohnal montazou doplnkov:
Já nenahrazuji ubranou váhu
1 výfuk, komplet zadní blatník i světlo, zadní stupačky komplet, ocelový nosíč zadní, padáky nahrazeny duralovou vanou, 1brzdový kotoučič + jeden brzdič, některé úchyty, duralové šrouby- tam kde to jde
Nezdá se to, ale nazbíráš skoro 20kg.
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
A keby som ta poprosil o foto tvojej Trencky,slo by to?:D...alebo si mam pockat na prekvapko pred UA? [/quote]
Nech se překvapit . Vypadá na první pohled úplně obyčejně
Nech se překvapit . Vypadá na první pohled úplně obyčejně
Naposledy upravil(a) radas dne čtv 07. dub 2011 19:15:32, celkem upraveno 1 x.
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
Já mám XT660R, ale uvažuju, že bych Rko někdy v budoucnu vyměnil za Tenerku. Jakej je rozdíl mezi XT660R a Tenerkou? Nemyslím v technice, ale při ježdění (na silnici i v terénu). Někde jsem četl, že Tenerka má lepší sedlo, proto je pohodlnější. Je to pravda?radas píše:Terka je pro vysoký lidičkyBranoBA píše:Tenerka sa mi paci. Kde ale nabrala tych 20kg ( !)naviac oproti R-ku? A preco je tak vysoka ked ma zdvihy perovania nizsie ako R?
Já mám Tenerku 2sezonu. Přesedal jsem na ní s XT660R. Chod šavle je kratší ale efektivita tlumení je pocitově lepší. Jako by Rko mělo tvrdší podvozek. Navíc se u Tenerky dá tvrdost poladit stavěcími šrouby.
Ohledně váhy: Moje Terka schudla cca.2Okg. Těžíště se posunulo níže za motorem, ovládání v terénu (polní cesty Ukrainského typu) je citelně přesnější.
Delší zadní kyvka pomáhá pří škrábání se do kopce
Výměna duše zadního kola bez hlavního stojanu není žádný problém, je ale třeba si to nacvičit. Určítě ale hlavní stojan pomůže.
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
vencysto, přesedlal jsem z Rka na Zko, Zko je zcela jiná motorka, vytvořená k jinému účelu než Rko. Má jiné snad všchno mimo motoru, hlavně jiné účinnější brzdy, vyšší rám, větší a robustnější zadní vidlici, mnohem větší nádřž, jiný úhel hlavy řízení, jiné vedení svodů, jiný výfuk, airbox, madla, světla, polokapotáž...
Zkové sedlo je pohodlnější, ale jeho nevýhodou oproti Rku je to, že nelze měnit jezdeckou pozici, ...to v terénu chybí, nadruhou stranu spolujezdec sedí pohodlněji a výše.
Paradoxně, ač je Zko lépe vyzbrojeno do terénu (ale má citelně větší váhu a rozměry), tak Rko je v terénu ovladatelnější a obratnější (průchodnost je více limitována nižší světlou výškou).
Na silnici je také znát váhový rozdíl, pro dálkové jízdy je vyšší váha výhodou, pro jízdu "kolem komína" a razantní adrenalinové vyjížďky ne.
Zko je více postaveno na pořádné váhové zatížení a delší cestování s účinnější ochranou před větrem a deštěm. Před pár dny jsem zaznamenal u Zka i s naloženýma bočníma kuframa větší citlivost na boční vítr než u Rka s naloženým jedním kufrem na nosiči.
Zkové sedlo je pohodlnější, ale jeho nevýhodou oproti Rku je to, že nelze měnit jezdeckou pozici, ...to v terénu chybí, nadruhou stranu spolujezdec sedí pohodlněji a výše.
Paradoxně, ač je Zko lépe vyzbrojeno do terénu (ale má citelně větší váhu a rozměry), tak Rko je v terénu ovladatelnější a obratnější (průchodnost je více limitována nižší světlou výškou).
Na silnici je také znát váhový rozdíl, pro dálkové jízdy je vyšší váha výhodou, pro jízdu "kolem komína" a razantní adrenalinové vyjížďky ne.
Zko je více postaveno na pořádné váhové zatížení a delší cestování s účinnější ochranou před větrem a deštěm. Před pár dny jsem zaznamenal u Zka i s naloženýma bočníma kuframa větší citlivost na boční vítr než u Rka s naloženým jedním kufrem na nosiči.
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
Text testu jsem aktualizoval.
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
Text jsem aktualizoval už 14x a až nyní jej pokládám za hotový.
Nejvíc jsem byl u mé Tenerky nešťastný z řízení, měl jsem za to, že to dělá nová přední guma, než jsem zjistil, že to způsobovalo přirezlé spodní ložisko v krku řízení.
Nejvíc jsem byl u mé Tenerky nešťastný z řízení, měl jsem za to, že to dělá nová přední guma, než jsem zjistil, že to způsobovalo přirezlé spodní ložisko v krku řízení.
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
O rezavém nebo vytlučeném ložisku v krku řízení psal i Andy. Doufám že to nebude další oblíbená závada u Terez. Rači to před sezonou promáznu. Dobrý tip
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: čtv 16. črc 2009 13:34:45
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
Dobre si to pamatas Rado Toto iste som diagnostikoval aj na kamosovej Tenerke,takze zrejme sa jedna o nejaku seriovu vadicku.Doporucujem preventivne premazat uz pri 10000km. Mne to urobilo tesne po,cca pri 12000km.Horne lozisko bolo v pohode ako nove,ale spodne bolo v dezolatnom stave!!radas píše:O rezavém nebo vytlučeném ložisku v krku řízení psal i Andy. Doufám že to nebude další oblíbená závada u Terez. Rači to před sezonou promáznu. Dobrý tip
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
Taky jsem měnil spodní ložisko řízení na tenerce-v 10000km(stálo asi 100kč-ZKL).Horní bylo jako nové.Asi to opravdu chce každý rok promáznout.Tenerku jsem prodal a mám teď ktm adventure 950.Před měsícem jsem i na ní také dělal ložisko řízení (spodní)
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
Zdravím Vás,
před časem jsem si nechal udělat rentgenovou fotku výfuku a bylo by škoda kdybych ji "sušil" jen pro sebe, někomu se může hodit.
- jde o pohled zespodu, nahoře je vústění svodu, dole v rozích dvojí vyústění,
- spaliny se nejprve dostanou do horní části tlumiče, potom přejdou do druhé části perforovanou šikmou trubkou uprostřed a pak přes 2x dvojí perforované trubky ven,
- podivný váleček rozměru cca 7x2,5cm ležící mírně vpravo na přepážce tam nepatří, byl uvnitř z nepochopitelného důvodu a podařilo se mě jej spolu s jiným kovovým smetím vyhrkat ).
Ze snímku je zřejmé, že s dlouhým vrtákem lze jednoduše výfuk "naladit"
Stačí provrtat pevnou přepážku.
před časem jsem si nechal udělat rentgenovou fotku výfuku a bylo by škoda kdybych ji "sušil" jen pro sebe, někomu se může hodit.
- jde o pohled zespodu, nahoře je vústění svodu, dole v rozích dvojí vyústění,
- spaliny se nejprve dostanou do horní části tlumiče, potom přejdou do druhé části perforovanou šikmou trubkou uprostřed a pak přes 2x dvojí perforované trubky ven,
- podivný váleček rozměru cca 7x2,5cm ležící mírně vpravo na přepážce tam nepatří, byl uvnitř z nepochopitelného důvodu a podařilo se mě jej spolu s jiným kovovým smetím vyhrkat ).
Ze snímku je zřejmé, že s dlouhým vrtákem lze jednoduše výfuk "naladit"
Stačí provrtat pevnou přepážku.
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
Zdravím Vás,
přesto že je Tenere pro mě minulostí, musím ještě upřesnit "podivný váleček" ve výfuku.
Zjistil jsem o co šlo.
- podivný váleček rozměru cca 7x2,5cm ležící mírně vpravo na přepážce tam nepatří, byl uvnitř z nepochopitelného důvodu a podařilo se mě jej spolu s jiným kovovým smetím vyhrkat ).
Až nyní, kdy jsem měl rozebraný výfuk z jiné motorky, mě došlo, že "podivný váleček" byl vlastně spečený katalyzátor.
_____________________________________________________________________________________
Tímto se s Vámi přátelé loučím, ... 2 lehká endurka zůstala
a nově mám Bellagio.
přesto že je Tenere pro mě minulostí, musím ještě upřesnit "podivný váleček" ve výfuku.
Zjistil jsem o co šlo.
- podivný váleček rozměru cca 7x2,5cm ležící mírně vpravo na přepážce tam nepatří, byl uvnitř z nepochopitelného důvodu a podařilo se mě jej spolu s jiným kovovým smetím vyhrkat ).
Až nyní, kdy jsem měl rozebraný výfuk z jiné motorky, mě došlo, že "podivný váleček" byl vlastně spečený katalyzátor.
_____________________________________________________________________________________
Tímto se s Vámi přátelé loučím, ... 2 lehká endurka zůstala
a nově mám Bellagio.
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
áno máme to tam viacerý je to odpadnuté z KAT.
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
Zdravím, chtěl bych se zeptat kde se dají sehnat ty laďáky. Díky
Re: Uživatelský test Yamaha XT660Z Tenere
Dal jsem KN filtr a asi o 40% přistínil sání pro zachování bohatosti směsi, když jsem nedal Power Comander.
Načo priepustnejší filter keď treba potom znížiť prietok vzduchu
Načo priepustnejší filter keď treba potom znížiť prietok vzduchu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Drogram a 27 hostů