Problem s elektrikou tenere 08

Vše o jednobuchu XT660.
dalibork26
Příspěvky: 1
Registrován: stř 13. dub 2016 13:53:10
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Problem s elektrikou tenere 08

Nový příspěvek od dalibork26 » ned 08. kvě 2016 18:17:37

Ahojte, takže moje zkušenosti s dobíjením - XT 660 Z Tenere r.v. 2009: Asi měsíc po koupi nešlo nastartovat, dobil jsem aku, vše se zdálo OK. Po nějaké době se to opakovalo, myslel jsem, že je baterka K.O. Změřil jsem napětí na svorkách baterie při nastartovaném motoru, zdálo se že dobíjí, ukazovalo cca 13,5 - 13,8 V, dle otáček. Baterku jsem opět dobil. Najeto zase pár set km, znovu nešlo nastartovat, pak to chytlo, ale po pár km zhasla celá palubovka, moto jelo dál. Točil jsem to ve větších otáčkách, abych dojel domů. Po nějaké době palubovka zase začala fungovat. Pak zase zhasla, pak zase naskočila. Pak jsem to celé rozdělal a pořádně zkontroloval ten konektor na regulátoru. A výsledek - vodič vedoucí k aku opálený (viz foto), ani ostatní nebyly v dobrém stavu. Evidentně 3 z pinů na konektoru už byly měněny, nebyly originál. Protože jak se píše výše, nechtělo se mi kupovat celý svazek a za refil kit z Amazonu (viz Václav Turek z Youtube - díky mu) v ceně cca 10 dolarů chtěli dalších cca 40 za poštovné (možná se to dá objednat levněji i s poštovným, ale nepřišel jsem na to), začal jsem to řešit po svém. Sháněl jsem jen ty náhradní piny (dutinky) do konektoru, protože ten se jevil v pořádku. Problém byl ten, že to z ničeho nepasovalo. Nakonec jsem sehnal nejpodobnější v krámě s díly pro nákladní auta (viz další foto).Ale měli poslední 2 ks, zbytek mi objednali, bylo to do týdne, cena cca 20,- Kč za kus. Celkem drahota, v elektru stojí podobný typ cca 1,- Kč. Ale proti ceně celého svazku zase dobrý kup. Bohužel nepasoval úplně přesně - chyběla na něm ta mezera, do které se zachytí ten zpětný háček, aby to nevypadávalo. Mezerku jsem tedy vybrousil minibruskou a začlo to jakžtakž držet. Pořádně jsem to nalisoval kleštěma a nakonec jsem celý konektor obizoloval ještě cykloduší a stáhnul zadrhávacími páskami. Protože podle mě za a) je celý konektor na místě, kam jde nejvíc vody přímo od předního kola (ale to už všichni víte, že a za b) z regulátoru vede celkem 5 kabelů - ve skutečnosti jsou 3 přívod od alternátoru, jeden vede na kostru a jeden je + k baterce. No a všechny jsou 1,5 mm průřez, podle mě by minimálně ty 2 + a - měly být 2,5 mm. No a výsledek - zatím vše fachčí, dobíjení teď dává konstantně 14,2 V (a tak by to mělo být - těch 13,5 bylo prostě málo a možná že i nepravidelně). Také jsem proměřil diody v regulátoru, zdali není odpálený, ale vše vypadá v pořádku (Návod je na netu - myslím na Motorkářích). Pokud by byly další problémy (myslí opálené piny nebo kabel - zkontroluju to po nějaké době), vyměním vedení od regulátoru k aku za silnější vodič - 2,5 mm. Myslím, že by to mělo stačit. Ale zatím je pokoj, moto startuje, dobíjí, palubovka svítí...
Jo, asi by otázka měla být v tématu opravy, údržba, ale nechtěl jsem zakládat další téma..
Přílohy
IMG_20160508_182035.jpg
opálený konektor
IMG_20160508_181847.jpg
místo úpravy pinu
IMG_20160508_181425.jpg
náhradní koupené piny
Online
Uživatelský avatar
Radek
Administrátor
Příspěvky: 2622
Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
Napiš "660" bez uvozovek: 505
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Sdělení od administrátora

Příspěvek od Radek » čtv 23. bře 2023 15:41:08

Zdar,

vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit :P. Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.

Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.

Přejít na web motopripravky.cz

Luky132
Příspěvky: 1
Registrován: pát 02. zář 2016 18:34:52
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Problem s elektrikou tenere 08

Nový příspěvek od Luky132 » pát 30. zář 2016 19:48:01

ak by sa niekomu odpálil konektor tak som našiel firmu ktorá ich predáva priamo v ČR a netreba objednávať z Ameriky za nekresťanské poštovné. http://www.quadprofi.cz/e-shop/cs/regul ... lator.html

martinmartin
Příspěvky: 11
Registrován: ned 03. lis 2013 16:39:06
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Problem s elektrikou tenere 08

Nový příspěvek od martinmartin » stř 26. říj 2016 17:21:24

Ahoj, takto se ale problem nevyresi, pouze oddali.Ja to vzdal po 2.odpalenym regulátoru a 2. zkazeny motodovce a nechal si v servisu udelat nasledujici upravu: cesky regulator (pro jistotu rovnou dalsi do zasoby) na miste puvodniho s vyvody delšími tak, aby sly napojit na puvodni konektor na suchem miste za valcem dale od mist s vyssi teplotou (Vaccel zminoval dvoji problem= puvodni konektor u svodu vyfuku + primy oplach vodou od predniho kola- ani prodlouzeni blatniku mi nepomohlo). Takhle jsem zatim odjel 6000km a ok. Uvidim co jak dal.Pry je to takhle uz ale bez rizik teplot a vody, a jedine co by mohlo zahaprovat je sam regulátor. Jeste by me zajimalo, jak to mají XT660X a R - myslim reseni umisteni regulatoru a konektoru, ale vypada to, ze snad už budu mit po tomhle zasahu klid.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů