Stránka 1 z 1

Snížení xt 660x

Napsal: ned 08. srp 2010 9:51:41
od Darlos
Zdravíčko všem,nedávno jsem si koupil xt660x a potřeboval bych poradit lze snížit o nákej centák dolu třeba přepakováním?A další dotas kde se dá sehnat nejlevnějsí spodní kryt motoru originál všude se prodává za 4200kč to se mě zdá dost :roll: :!:A taky jsem našel na http://www.xt660.com/site/node/333 máte s těmito výfuky někdo skušenosti?

Re: Snížení xt 660x

Napsal: ned 08. srp 2010 16:40:01
od Darlos
Tak si odpovím sám sníženi i zvýšení lze v německu jedna firma vyrábí přepakováni,a ten kryt motoru jsem našel za 3225kč levněji už ho asi nenajdu jedině samo doma ;)

Re: Snížení xt 660x

Napsal: ned 08. srp 2010 20:49:41
od kenyo
1) viz. viewtopic.php?f=5&t=676&view=unread#unread ... když jde nahoru tak půjde i dolů ;)

2) levněji kryt asi neseženeš.. cena dobrá

3) obávám se že ty vejfuky nikdo nezná.. nebo já teda ne ;)

Re: Snížení xt 660x

Napsal: pon 09. srp 2010 14:27:08
od Darlos
díky

Re: Snížení xt 660x

Napsal: pon 09. srp 2010 14:28:19
od Darlos
kenyo píše:1) viz. viewtopic.php?f=5&t=676&view=unread#unread ... když jde nahoru tak půjde i dolů ;)

2) levněji kryt asi neseženeš.. cena dobrá

3) obávám se že ty vejfuky nikdo nezná.. nebo já teda ne ;)
Díky za rychlou reakci a pomoc :yes:

Re: Snížení xt 660x

Napsal: pon 09. srp 2010 14:34:17
od Darlos
Škoda ty ladáky by mě celkem zajimali

Re: Snížení xt 660x

Napsal: ned 18. pro 2011 21:16:24
od BOB
Potreboval jsem o neco snizit XTX kvuli sve zene, a tak pridavam par fotek pro ty, co maji stejny problem. Moto jsem snizil v sedle o 22 mm.

1) snizeni predku: predni vidle posunout v brylych nahoru o 20mm, staci pouze povolit srouby a posunout vidle.

2) snizeni zadku: vymena "kosti" prepakovani za delsi. Zde potvrzuji postreh z tohoto fora, ze pomer prepakovani/kyvka je cca 1:4, tedy pri prodlouzeni "kosti" o 6 mm klesla motorka o cca 25mm mereno v ose zadniho kola. Kosti - material nerez, povrchovka komaxit, roztec der 91 mm.

Re: Snížení xt 660x

Napsal: pát 27. led 2012 17:50:27
od MaxoT660
Našiel som dobrý tip na zníženie. Je tu link. Tento typ umožňuje 4 rôzne výšky zníženia. Good idea. :yes:
http://www.projection-components.co.uk/ ... l-88-p.asp
Obrázek

Re: Snížení xt 660x

Napsal: pát 16. bře 2012 10:25:10
od myšák
Ahoj vespolek. Uvažuju o snížení mojí Tenerky. Přece jen mých 170cm je na tuhle krasavici krapet na fest. Chtěl jsem zeptat - když povolím přední vidle o cca 2cm a na zadek hodím přepákování (-35mm), změní se tím nějak zásadně jízdní vlastnosti? Nerad bych po tomhle zásahu z motorky, která jezdí luxusně, vyrobil nějakou "užovku". :| Díky za odpověď.

Re: Snížení xt 660x

Napsal: sob 17. bře 2012 21:12:18
od 12.Bert
myšák píše:Ahoj vespolek. Uvažuju o snížení mojí Tenerky. Přece jen mých 170cm je na tuhle krasavici krapet na fest. Chtěl jsem zeptat - když povolím přední vidle o cca 2cm a na zadek hodím přepákování (-35mm), změní se tím nějak zásadně jízdní vlastnosti? Nerad bych po tomhle zásahu z motorky, která jezdí luxusně, vyrobil nějakou "užovku". :| Díky za odpověď.
Nazdar, já to právě řeším - zadal jsem si výrobu kostí o 5 a o 8mm delších, tak předpokládám, že do 14 dnů bych to mohl mít a odzkoušet.
Proč dvoje ?
Tenerky mají větší přepákování i delší kosti než xt660 X a R a asi to zatím nikdo tady z fóra nedělal, tak budu zkoušet o kolik mm se to skutečně sníží. Rád bych dosáhl snížení o 2cm, aby to nemělo zásadní vliv na změnu jízdních vlastností.
Vycházím z toho předpokladu, že menší osoby i méně váží, tak ve finále i snížená Tenerka řízená nižším a lehčím jezdcem bude jezdit ve stejné světlé výšce jako nesnížená Tenerka zatížená vysokým a více vážícím chlapem.
Ještě je třeba myslet na to, aby z.kolo po max. zatížení nedřelo o "krabici" výfuku, v mém případě o nářaďovou schránku.

Re: Snížení xt 660x

Napsal: pon 19. bře 2012 23:49:12
od BOB
To Bert a Myšák:

nechtelo se mi delat vice kosti systemem pokus - omyl, tak jsem hodil moto na naslapny stojan, podlozil kyvku heverem na auto a odmeril osu kola od zeme. Pak jsem vyhodil cep prepakovani a heverem pozvedl kyvku o pozadovany kus. Nasledne zmeril roztece ok prepakovani a proporce novych kosti byly na svete 8-) U XT je to cca 1:4, takze pri prodlouzeni kosti o 6 mm se snizila osa zadniho kola o 25mm.

Jinak pokud snizujes moto na prepakovani (zadek) je dobre snizit i predek aby byla zachovana stejna geometrie a rozlozeni vahy napr. pri krizovem brzdeni. Po snizeni si nezapomen seridit vysku predniho svetla, at nesviti panu bohu do oken.

Re: Snížení xt 660x

Napsal: ned 25. bře 2012 10:54:46
od 12.Bert
Tak mám snížen zadek o 30mm (kosti delší o 8mm). Zkouška "na suchu" ukázala, kdy Tenerku houpavě zatěžovali dvě osoby a za nosič částečně já (+2 plné kufry, tj. cca 250kg) , že nejméně 2cm zbývají volné nad z.kolem. :yes:
Zkouška v terénu i na silnici také proběhla. Na silnici je snížená jistě lepší, v terénu je to otázka ... v těžším terénu je lepší vyšší podvozek a neřešit zda vždy došlápnu na zem, ale u Tenerky jsem se rozhodl pro opak; přitom v souvislosti s tím, co jsem napsal výše, se bavíme jen o drobné změně - nejde tady o nic zásadního. Tenerku nemám na zdolávání klád přes cestu, ani na kamenitá koryta řek nebo hluboké bažiny atp.. I tak světlá výška oproti jiným značkám zůstane výšší.

Bobe, děkuji Ti za návod, byl mě užitečný. (U Tenerky lze seřizovat hlavní světlomet i za jízdy, třeba i v rukavicích.)

Myšáku, těch "Tvých" -35mm vidím jako max.možný limit.

Re: Snížení xt 660x

Napsal: úte 27. bře 2012 19:42:34
od kadetom
Kolik přesně vážíš a měříš? :) A jak přesně došlápneš na zem? Mám 178 cm a je na mě také vysoká... Máš možnost ještě nechat dělat další kosti? Měl bych zájem :D :yes:

Re: Snížení xt 660x

Napsal: úte 27. bře 2012 19:47:33
od Filip
he co resíte ja mam 178cm 60kg :D a snizovani neresím staci mi jedna noha na zemi a cus stejne kdyz na moto jsem tak vetsinou jedu :mrgreen:

Re: Snížení xt 660x

Napsal: stř 28. bře 2012 13:56:56
od kadetom
Jedna noha stačí pouze na zastavení, když potřebuješ s motorkou manipulovat (otáčení atd.) na místě tak ti jedna noha nestačí. Pochybuji, že v ní máš takou sílu aby jsi se dost odrazil... Já ne. :cry: Ta světlá výška je pěkná, ale nepraktická na normální ježdění. :(

Re: Snížení xt 660x

Napsal: stř 28. bře 2012 17:41:35
od vitaminc
já bych se bez obou neobešel, kvůli manipulaci, ale nevím jak vozíte někoho za sebou, ale když nastupuje přítelkyně, není špatné stát pevně oběma nohama, abyste se náhodou nezkáceli.

Re: Snížení xt 660x

Napsal: čtv 29. bře 2012 16:37:50
od 12.Bert
Čau,
Filipe - vtipálku, asi jsi si nevšiml, že se tu řeší Tenerky. Když v terénu třeba s předním kolem na nenápadné muldě nedošlápneš, tak se válíš :mrgreen: :no: a to zkrátka někteří řešíme.
kadetom píše:Kolik přesně vážíš a měříš? :) A jak přesně došlápneš na zem? Mám 178 cm a je na mě také vysoká... Máš možnost ještě nechat dělat další kosti? Měl bych zájem :D :yes:
177 a 85-90kg, ale musím doplnit, že soustavně jezdím s plnýma kuframa (tj. +30kg), a nyní došlápnu oběma celými podrážkami. Po snížení a zatížení 120kg s poloprázdnou nádrží, má moje Tenerka světlou výšku 19,5cm.
Ve firmě pro kterou dělám mám možnost nechat si udělat tu a tam nějakou drobnost výhradně jen pro sebe, jako všichni zaměstnanci.
Z toho co jsem už tady na vláknu napsal, mě dvoje kosti zbudou a to originální a ty druhé co jsem nepoužil a jsou prodloužené o 5mm (to snižuje Tenerku o 2cm). Zatím se jich zbavit nechci, to by případně šlo až odzkouším (dlouhodobě) ty o 8mm delší.
Kdo má vrtačku a brusku to musí z pásoviny zvládnout.

Přikládám foto mého náčrtku a originální kosti (údajů v závorkách si nevšímejte, nakonec jsem nechal udělat delší o 5mm a o 8mm)

Re: Snížení xt 660x

Napsal: čtv 29. bře 2012 19:11:19
od kadetom
OK díky za náčtrt to by mělo stačit :D :yes:

Re: Snížení xt 660x

Napsal: pon 23. črc 2012 11:15:02
od myšák
Jen info pro lidi co uvažují o snížení Tenerky - koupil jsem u OFF-THE-ROAD prodloužené kosti (snížení o 35mm) a posunul předek v brýlích o 1cm dolů a ten rozdíl je neporovnatelný! Mašina si sedla, takže můžu rozebrat lešení v garáži (abych se dostal do sedla) a přestat provozovat "labutí jezero" na křižovatkách na palci jedné nohy. Jízdní vlastnosti, pokud jsem schopen něco vůbec vypozorovat, se de facto nezměnily, pouze moje maličkost docílila neporovnatelné jistoty při manipulaci s mašinou... :lol: