Stránka 1 z 1

Rady - motor a technika jazdy

Napsal: ned 17. čer 2012 19:13:35
od MaxoT660
Nazdar, som začiatočník a rád by som vedel ako správne radiť na XT660Z. Zaujímajú ma napr.: nejaké min/max na rozumné preraďovanie, ideálne otáčky a dalšie rôzne rady :idea: , ktoré sú možno samozrejmé, začiatočníkovi však uľahčia život. Diskusiu pravidelne čítam, avšak takto pokope by to mohlo byť aj pre iných užitočné. Čítal som, že starý motor v XT600 bol náchylný na jazdu na nízkych otáčkach.... preto smerujem diskusiu týmto smerom. Vopred díky.

Re: Rady - motor a technika jazdy

Napsal: pon 18. čer 2012 20:29:12
od MaxoT660
Vidím, že toto téma asi nie je zaujímavé, prípadne nikto nemá čas. Za pokus to stalo. Tak veľa kilometrov. :yes:

Re: Rady - motor a technika jazdy

Napsal: úte 19. čer 2012 9:06:12
od venca
Ahoj,ono se ti k tomu nikdo nevyjádřil protože ti v tomhle asi nikdo neporadí.Sežeň si nějakého zkušeného jezdce u vás a on ti může přímo na motorce ukázat a říct co a jak se dělá. Dost věcí se lehko ukáže ale těžko popisuje.Když budeš dost jezdit tak na spoustu otázek najdeš odpověď i sám. ;) :yes:

Re: Rady - motor a technika jazdy

Napsal: úte 19. čer 2012 11:58:50
od MaxoT660
Tak len takto narýchlo:
- čo znamená podtočený motor - napríklad na 3-ke pod 3000ot., na 4-ke - pod cca 3500 a rovnako aj na 5-ke? Zvuk motora nie je až tak plynulý, ale vládze...
- optimálne otáčky sú v rozmedzí 3000-5000 ot, teda s výnimkou 4-ky a 5-ky?

Re: Rady - motor a technika jazdy

Napsal: úte 19. čer 2012 12:48:18
od venca
otáčkoměr nemám a tak otáčky neřeším
podtočený motor poznáš,protože to začne škubat ale asi nejdůležitější je motor poslouchat ;)

Re: Rady - motor a technika jazdy

Napsal: stř 20. čer 2012 6:22:02
od vencysta
Kdy řadit závisí na stylu jízdy. Když chceš jet vostře, řádíš samozřejmě pozdějc (ve vyších otáčkách), naopak při úsporný jízdě řadíš dřív (v nižších otáčkách). Jak píše Venca, nejdůležitější je poslouchat motor. XTR (tu sem měl před Tenerkou) a XTX otáčkoměr nemají a nevadí to. Na Tenerce otáčkoměr je, ale neřadím podle něj. A k těm konkrétním otáčkám, jak o nich píšeš. Mojí Tenerku na 3-ku pod 3000 ot. určitě nepodtáčím na 4-ku pod 3500 ot. taky ne, ale musím pdotknout, že jí mám trochu upravenou (laděný výfuk, kolečko se 14 zuby), což na to má vliv. Já bych Ti jen doporučoval, abys příliš nevytáčel studenou motorku. Já osobně prvních 5 -10 minut jízdy netočím víc než 4000 ot.