Co vy ne to?
Co vy ne to?
Předem se omlouvám na nic neříkající název topicu, ale nic jiného mě nenapadá. Přidám jen odkaz, je to pro zdatné angličtináře - http://www.xt660.com/site/node/53
Online
Přejít na web motopripravky.cz
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2622
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Napiš "660" bez uvozovek: 505
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Sdělení od administrátora
Zdar,
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
Přejít na web motopripravky.cz
Re: Co vy ne to?
práce tak na měsíc pro mě
- CeGo
- Příspěvky: 532
- Registrován: sob 19. črc 2008 13:35:13
- Bydliště: Luhačovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co vy ne to?
ty kravo, tak ti typci si v tom frci...
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2625
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co vy ne to?
tak takmelloun píše:jo.. no pekny obrazky:)
Re: Co vy ne to?
Mam tuhle jednoduchou upravu udelanou, ale skutecny prinos vam nereknu, protoze jsem zrovna i s timhle "kevfuelmodem" vypral i oba filtry a masa ted leti jako raketa. Pokud chcete, tak vam k tomu napisu sem i neco vic, jak se to dela. Dokonce mi zbyl jeste jeden potak, tak ho klidne nekomu venuju a nebo za cigara nabastlim na to cidlo.
Re: Co vy ne to?
mužete mi někdo řict o čem to tady jednáte nejsem zdatný angličtinář
Re: Co vy ne to?
Je to jen dalsi zpusob jak donutit strikacku u XT, aby poustela vic benzinu do motoru.
Princip je v podstate dost jednoduchej. Vychazi z toho, ze hustota vzduchu stoupa s klesajici teplotou. Tzn. ze kdyz je nizsi teplota, tak se do stejneho objemu vejde vic vzduchu. A cim je vic vzduchu pri sani v motoru, tak tim je tam i vic kysliku a pak muze zhoret vetsi mnozstvi dodanyho paliva a tim padem to i pak vic taha. Je to pekne poznat na konci leta, kdyz se pres den jezdi v horku a masa je takova lina. Kdyz se ale pak vecer dost ochladi, tak najednou pri navratu domu z vyjizdky zacne masa konecne pekne jet.
U motoru se skrikackou je v airboxu cidlo teploty nasavanyho vzduchu, podle ktereho se mj. ovlivnuje bohatost smesi. To cidlo je obycejnej termistor, takze neni problem pred nej priradit odpor (potenciometr) a hodnotu teploty co posila do ECU trosku snizit. Strikacka si pak bude myslet, ze se venku ochladilo a zacne tlacit do smesi vic paliva.
Samotna uprava je jednoducha a bezpecna. Narazil jsem na ni na ebay, kde se prodava a dovedlo me to na xt660.com, kde je pekne popsana. V podstate se precvakne jeden z dratku od toho cidla a pripaji se k nemu kilovej potenciometr. V diag modu se pak nastavi pozadovany snizeni teploty. Proste se vytocit potak na maximum a pak se snizi o 5-7°C. Jeste jsem to moc neladil, zatim jsem to nechal na tech cca -5°C. O dalsim vyvoji budu informovat.
Princip je v podstate dost jednoduchej. Vychazi z toho, ze hustota vzduchu stoupa s klesajici teplotou. Tzn. ze kdyz je nizsi teplota, tak se do stejneho objemu vejde vic vzduchu. A cim je vic vzduchu pri sani v motoru, tak tim je tam i vic kysliku a pak muze zhoret vetsi mnozstvi dodanyho paliva a tim padem to i pak vic taha. Je to pekne poznat na konci leta, kdyz se pres den jezdi v horku a masa je takova lina. Kdyz se ale pak vecer dost ochladi, tak najednou pri navratu domu z vyjizdky zacne masa konecne pekne jet.
U motoru se skrikackou je v airboxu cidlo teploty nasavanyho vzduchu, podle ktereho se mj. ovlivnuje bohatost smesi. To cidlo je obycejnej termistor, takze neni problem pred nej priradit odpor (potenciometr) a hodnotu teploty co posila do ECU trosku snizit. Strikacka si pak bude myslet, ze se venku ochladilo a zacne tlacit do smesi vic paliva.
Samotna uprava je jednoducha a bezpecna. Narazil jsem na ni na ebay, kde se prodava a dovedlo me to na xt660.com, kde je pekne popsana. V podstate se precvakne jeden z dratku od toho cidla a pripaji se k nemu kilovej potenciometr. V diag modu se pak nastavi pozadovany snizeni teploty. Proste se vytocit potak na maximum a pak se snizi o 5-7°C. Jeste jsem to moc neladil, zatim jsem to nechal na tech cca -5°C. O dalsim vyvoji budu informovat.
- LiTe
- Příspěvky: 4269
- Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
- Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co vy ne to?
TTrs> myslíš, že by se spotřeba zvýšila razantně ? nebo neznatelně ?
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko
Re: Co vy ne to?
Trosku se mi zvedla, ale hodne jsem za to bral. Az s tim najedu par set km, tak reknu vic.LiTe píše:TTrs> myslíš, že by se spotřeba zvýšila razantně ? nebo neznatelně ?
Re: Co vy ne to?
Každopádně to bude bezpečné a navíc to nepatrně zvýšené množství paliva se pozitivně projeví v lepším chlazení vnitřku válce a pístu - což pravda u vodníka není až tak podstatné.
Jinak ideální množství poměru vzduch k benzínu je 15 (někde udáváno 16) k 1. Zajímavé by to teprv bylo jestli není směs z továrny trochu ochuzena.
O bohatost směsy se stará lambda, předpokládám že ji motorka má. Protože pokud by ji neměla, tak po výměně filtru za otevřený by se směs hodně ochudila a mottorka by nejela. Lambda toto zjistí a přidá benzinu a zase "vyladí" směs k ideálu. Tento kevmod nebude niak radikální, protože stejně by při vysokém množství benzínu ve směsy zasáhla lambda. Tedy pokud je
Jinak ideální množství poměru vzduch k benzínu je 15 (někde udáváno 16) k 1. Zajímavé by to teprv bylo jestli není směs z továrny trochu ochuzena.
O bohatost směsy se stará lambda, předpokládám že ji motorka má. Protože pokud by ji neměla, tak po výměně filtru za otevřený by se směs hodně ochudila a mottorka by nejela. Lambda toto zjistí a přidá benzinu a zase "vyladí" směs k ideálu. Tento kevmod nebude niak radikální, protože stejně by při vysokém množství benzínu ve směsy zasáhla lambda. Tedy pokud je
Re: Co vy ne to?
Lmbda je až od r. 2007. U předchozích nebyla a neslyšel jsem žádnou ztížnost ani u předchozích modelů po výměně filtru za KN.
- CeGo
- Příspěvky: 532
- Registrován: sob 19. črc 2008 13:35:13
- Bydliště: Luhačovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co vy ne to?
jj, bo v Angel Racing v Olomouci http://www.angelracing.cz/ (delají powercommandery a jiné) říkal nějaký týpek, že když vyměním nějaké díly na mašině, tak v tomhle případě to lambda sama neupraví, protože !žěprej! ta lambda tady upravuje pouze směs na volnoběh.. tak nevím co si myslet.. možná chtěl jen prodat powercommandera... stejně jsem ho objednal jinde
Re: Co vy ne to?
Na ty kecy těch "odborníků" co se tváří, jako by tu motorku vymysleli už jsem docela alergický
...a kolik se takových mistrů světa po servisech poflakuje...
...a kolik se takových mistrů světa po servisech poflakuje...
Re: Co vy ne to?
Kde jsi ho objednával ušetřil jsem na laďácích a tak oněm taky uvažuju když tak hod jsem nějakou jejich intern. adresu... díkCestulka píše:jj, bo v Angel Racing v Olomouci http://www.angelracing.cz/ (delají powercommandery a jiné) říkal nějaký týpek, že když vyměním nějaké díly na mašině, tak v tomhle případě to lambda sama neupraví, protože !žěprej! ta lambda tady upravuje pouze směs na volnoběh.. tak nevím co si myslet.. možná chtěl jen prodat powercommandera... stejně jsem ho objednal jinde
- CeGo
- Příspěvky: 532
- Registrován: sob 19. črc 2008 13:35:13
- Bydliště: Luhačovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co vy ne to?
no ja ho budu mít přez jedny naše odběratele, říkaly, že když to mám pro sebe..cca za 8000,- no ale co jsem se koukal tak na te adrese co tu daval radek vyjde tak za 6000...no a z usa 5000 ale tam je zas dph.. a clo asi.. kdybych to vedel driv tak bych to vzal asi z te Radkovy adresy http://www.bustersclassic.co.uk/
Re: Co vy ne to?
Lambda vyladi na idealni smesi pri zmene filtru nebo laufu uplny prd. Je to takovej bursikovskej vergl, ktery nastesti zasahuje do pripravy smesi minimalne. Ma na starosti udrzovat idealni smes kvuli katalyzatoru, aby mel co nejvetsi ucinnost. Jestli pracuje u XT pouze u volnobehu nevim, kazdopadne pokud se chcete hrabat kolem motoru (hiflo filtry, vetsi svody, apod.) tak ji doporucuju odpojit.
Ale tohle jsem uz myslim tady nekde psal, ale nemuzu to najit. Oni se mazou stary prizpevky?
Ale tohle jsem uz myslim tady nekde psal, ale nemuzu to najit. Oni se mazou stary prizpevky?
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2625
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co vy ne to?
TTrs> Jedine, ze by to smazal Vasek (ma moderatorsky prava), ja jsem nic nemazal...
Re: Co vy ne to?
No mozna sem to psal nekam jinam, ona ta pamet uz neni co byvala.Radek píše:TTrs> Jedine, ze by to smazal Vasek (ma moderatorsky prava), ja jsem nic nemazal...
Re: Co vy ne to?
jakej vasek jaky mderatorsy prava??!!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů