Stránka 1 z 1

Šlo by to nebo by to nešlo? Větší kolečko v převodovce

Napsal: čtv 17. dub 2014 6:02:37
od charlie
Napadla mě taková věc jak vylepšit xt.jde o to jestli je to realný nebo je to blbost a nejde to.

Co kdyby se na xt rozdělala převodovka a na ozubeným kolkečku který se řadí při 5 by se dalo nějaký jiný.Prostě nějaký hodně do rychla?to by si tam človek pak mohl dat klidně 13 sekundární kolečko a netrápilo by ho že to při 90 má točky jak blázen.Moto by byla prostě pěkně živá a kdyby člověk chtěl cestovat lupl by tam pětku a ta by byla pomalá.Prostě aby při devadesáti točila uplný minimum.

Vaše názory?

Re: Šlo by to nebo by to nešlo? Větší kolečko v převodovce

Napsal: pon 21. dub 2014 11:26:10
od brky
Už to nepij :D

Re: Šlo by to nebo by to nešlo? Větší kolečko v převodovce

Napsal: úte 22. dub 2014 21:18:08
od charlie
brky píše:Už to nepij :D
prosil bych o technictejsi vysvetleni :-)

Re: Šlo by to nebo by to nešlo? Větší kolečko v převodovce

Napsal: pát 25. dub 2014 8:52:56
od charlie
TO OPRAVDU NIKDO NEVÍ?NEBO NEDOKÁŽE VYSVĚTLIT PROČ TO NEJDE?

Re: Šlo by to nebo by to nešlo? Větší kolečko v převodovce

Napsal: pát 25. dub 2014 11:08:44
od Hadislav
XTčko není mašina na kterou se chrlí tuningový díly ve velkým. Jsme rádi, že je výběr aspoň v padacích rámech. O nějakých ozubených kolech do převodovky nemůže být ani řeč. Jediná cesta, jak změnit převody je nechat si na zakázku vyrobit vlastní ozubený kola. Na jeden převod potřebuješ dvě kola s vnějším ozubením a vnitřním drážkováním. V ideálním případě bude vnitřní drážkování normalizovaný a půjde to vyrobit bez nástrojů na míru vyrobených.

Kolik toho najedeš na 5ku v těch "nepříjemných" otáčkách? Podle mě jsou otáčky v pohodě tak do 120km/h. Já osobně v pásmu 110km/h a víc jezdím tak max 5% ze všech mých cest. Přínos proto, v kontextu s obrovskou pálkou za výrobu, nevidím žádnej.

Re: Šlo by to nebo by to nešlo? Větší kolečko v převodovce

Napsal: pát 25. dub 2014 14:16:37
od charlie
Hadislav píše:XTčko není mašina na kterou se chrlí tuningový díly ve velkým. Jsme rádi, že je výběr aspoň v padacích rámech. O nějakých ozubených kolech do převodovky nemůže být ani řeč. Jediná cesta, jak změnit převody je nechat si na zakázku vyrobit vlastní ozubený kola. Na jeden převod potřebuješ dvě kola s vnějším ozubením a vnitřním drážkováním. V ideálním případě bude vnitřní drážkování normalizovaný a půjde to vyrobit bez nástrojů na míru vyrobených.

Kolik toho najedeš na 5ku v těch "nepříjemných" otáčkách? Podle mě jsou otáčky v pohodě tak do 120km/h. Já osobně v pásmu 110km/h a víc jezdím tak max 5% ze všech mých cest. Přínos proto, v kontextu s obrovskou pálkou za výrobu, nevidím žádnej.
dík za odpověď
jinak nevím proč těch dílu není víc když dle mého názoru xtček je poměrně hodně.

takže pokud to shrnu tak je to za hodně pěněz málo muziky.

Re: Šlo by to nebo by to nešlo? Větší kolečko v převodovce

Napsal: pát 25. dub 2014 23:14:02
od breen
Tak to prodej a neptej se na nesmysly voe :-)

Re: Šlo by to nebo by to nešlo? Větší kolečko v převodovce

Napsal: ned 27. dub 2014 9:56:14
od charlie
breen píše:Tak to prodej a neptej se na nesmysly voe :-)
ja to nepovazuju za nesmysl.a bud pis k tematu a nebo se prosim zdrz komentaru.nebo snad nekde vidis ze bych se ptal jestli to mam prodat ???

Re: Šlo by to nebo by to nešlo? Větší kolečko v převodovce

Napsal: ned 27. dub 2014 20:34:24
od breen
Sory,ale resis tady kraviny.Na blbou otazku blba odpoved.A jestli te muzu poprosit,nemam v planu se tady s tebou handrkovat :-).

Re: Šlo by to nebo by to nešlo? Větší kolečko v převodovce

Napsal: pon 28. dub 2014 8:22:18
od RadekK
Vaše názory?[/quote]

Nesmysl.
Vyhodíš za to ranec a budeš nadávat že to na 5ku nejede.

Jestli se chceš pobavit, tak polaboruj s kolečkem na sekundáru a uděláš si obrázek, jestli to maj kolegové v Jamaze v Yaponsku na kompromis vymyšlený dobře, nebo ne.

Jinak kdybych si 660Z tunil zcela po mé chuti, tak bych přemýšlel takhle - na 1.st dát o chlup pomalejší převod (ale jen kdyby to šlo koupit jako opšns jako u BMW), na sekundáru o cosi větší rozetu a hlavně 18" kolo. Výsledkem by měla být pomalejší jednička, ale jinak vše zhruba nastejno jako origo. No ale to jsme někde jinde, že.

Hoj

Re: Šlo by to nebo by to nešlo? Větší kolečko v převodovce

Napsal: čtv 01. kvě 2014 21:27:59
od 12.Bert
Hadislav píše: Kolik toho najedeš na 5ku v těch "nepříjemných" otáčkách? Podle mě jsou otáčky v pohodě tak do 120km/h. Já osobně v pásmu 110km/h a víc jezdím tak max 5% ze všech mých cest. Přínos proto, v kontextu s obrovskou pálkou za výrobu, nevidím žádnej.
Zdar všem,
do značné míry souhlasím z Hadislavem, osobně jezdím na Tenerce s 13z. kolečkem už více než rok a jsem spokojen.
Jednička je příjemně krátká, pohodně se rozjedu do kopce, naložený i ve dvou, bez zbytečného dření spojky. Také v terénu je krátká jednička dobrá.
Pětka točí až do skutečných cca 150 km/h a to už je na Tenerku na enduro pneumatikách i tak mezní rychlost a pro Rko také.
S 13z. kolečkem moto opravdu ožije, pro toho kdo převážně jezdí horské, zatáčkovité trasy a nějakou tu polní cestu, louku ... mohu jen doporučit.

Pro ilustraci - loni jsem se z našeho srazu vracel domů s děma kamarády, kteří Tenerku s plnýma kuframa nevšímavě přehlíželi :no: a znuděně mě nechali jet prvního :no: (asi aby mě neztratili) z Vysokého Mýta přes Lanškroun, Štíty a Šumperk směr Ostrava (mooc pěkná členitá trasa), oni na KTM 990 SM R a Tuono 1000R.
Za Šumperkem mě nasměrovali k pauze, bez domlouvání oba sesedli ze strojů a hned se hrnuli k Tenerce, a co že je v tom za motor ? :yes:
Nevěřícně i uznale kroutili hlavami nad tím, že jde jen o 660tku :shock: a to že jde jen o jednoválec, to je dostalo úplně. :shock: :shock: :shock:
Takovou poklonu Tenerce ještě nido nesložil. :yes:
To, že jsem byl skoro pořád v omezovači jsem jim neříkal .:mrgreen:

Pro charlieho - tvou otázku jsem také řešil a mechanik by to udělal za nějakých 6 t.Kč, dnes vím, že by to byly zbytečně vyhozené peníze.

Re: Šlo by to nebo by to nešlo? Větší kolečko v převodovce

Napsal: pát 01. srp 2014 15:25:34
od PetríkJ
charlie píše:Napadla mě taková věc jak vylepšit xt.jde o to jestli je to realný nebo je to blbost a nejde to.

Co kdyby se na xt rozdělala převodovka a na ozubeným kolkečku který se řadí při 5 by se dalo nějaký jiný.Prostě nějaký hodně do rychla?to by si tam človek pak mohl dat klidně 13 sekundární kolečko a netrápilo by ho že to při 90 má točky jak blázen.Moto by byla prostě pěkně živá a kdyby člověk chtěl cestovat lupl by tam pětku a ta by byla pomalá.Prostě aby při devadesáti točila uplný minimum.

Vaše názory?
nato vymysleli eôzne ozubené kolečká, aby sa to nemuselo prehadzovať v prevodovke, ale na reťazovke :D
práve sa rozhodujem medzi 13/14z kolečkom, moto má pár mesiacov (čiže je reťazovka NEW) tak to nechcem meniť celé, ináč by som dal 15z kolečko a 50 ku rozetu, (ako na každej moto) aby to bolo viac dopomala a pritom nedrelo by to tak ten chránič kyvky za kolečkom pod reťazou... ďalšia vec dlhšie vydržia kolečko aj rozeta, pri vyššom počte zubov, reťaz neriešim a kupujem vždy najpevnejšiu najdrahšiu X krúžkovú