VIF - SUPER BENZIN ADITIV

Inspirace pro ostatní.
Uživatelský avatar
Lukii
Příspěvky: 55
Registrován: ned 15. srp 2010 17:21:15

VIF - SUPER BENZIN ADITIV

Nový příspěvek od Lukii » ned 16. srp 2015 19:14:13

Zřejmě se to tady nesetká s velkými ohlasy, ale chtěl bych Vám napsat svojí zkušenost.

Potom co jsem si o tom něco málo přečetl to cca. rok a půl přidávám k naturalu 95 do Hondy Civic 7G 1,4 r. 2004 120tis km. nejdříve jsem k tomu byl velmi skeptický, ale říkal jsem si že vzhledem k mému nízkému nájezdu cca 10-12tis km ročně, mě 0,4kč na 1l benzínu navíc nezabije (0,5l stojí v Kelly 220,- ředí se 1:1000). Byl jsem ale mile překvapen, že po dvou, třech vyjetých nádrží mi klesla průměrná spotřeba z 6,2 na 5,9 l/100 km, při stejném jízdním režimu a počasí. Žádné další pozitiva či negativa jsem nebyl schopný identifikovat, protože na autě si olej sám neměním, a tedy usazeniny, které by měl VIF rozpouštět, jsem tak neměl možnost při výměně vypozorovat. Nicméně nižší spotřebou se vykompenzovaly náklady na VIF.

Nedávno vyšel ve Světě motoru rozsáhlý test tohoto aditiva do benzínu, který byl testován v české zkušebně na spalovací motory. Možná reklama, možná ne. Nebudu tu podrobně vypisovat co a jak se zkoušelo, snad jen, že se testovalo na novém i starším motoru. Výsledkem však vždy byl výborná schopnost rozpouštět usazeniny, které se tvoří na ventilech, sedlech vrchních částech pístu. Vysvětlili tam i proč je dobré aby tyto usazeniny ve spalovacím prostoru nebyly. Můžou mít totiž vliv na pravidelný chod motoru v nízkých otáčkách, kdy tyto usazeniny mají schopnost pohlcovat část směsi při zahřátém motoru, která je na základě pokynu řídící jednotky s ohledem na teplotu motoru ochuzená. To může mít za následek nepravidelný chod a kolísání otáček. Snad jsem to napsal správně.

Tak jsem si řekl, že když už to cpu do auta, proč bych to nezkusil do motorky (XTZ660Z Tenere 2008 27tis km.) S ní toho najezdím ještě mnohem méně, takže ty náklady navíc by mě opět nezrujnovaly. jediné co mě odrazovalo, bylo vozit sebou nějakou lahvičku (která by netekla a měla rysky). Jediná výhoda u tenerky je nádrž 23l a možnost tankovat 1 za 500km. No a teď moje první zkušenost. O víkendu jsem absolvoval rakouské Alpy 1250 km. Jezdím svižně ale netrápím motorku vysokými rychlostmi při rovných přejezdech. Cestovní rychlost podle gps 95-115km/h. Moje spotřeba byla vždy 4,2-4,4 l/100km. Po prvním dotankování v Rakousku spotřeba 3,9 další 4,0. Rezerva se mi vždy roblikávala kolem 300km. Nyní 348 km. :-) navíc mi přijde (možná se mi to jen zdá), že na volnoběh se ručička otáčkoměru ani nehne, a motor běží krásně pravidelně.

Máte s VIFem někdo nějaké zkušenosti? nebo nechce to vyzkoušet jestli to u mě není jen nějaký placebo efekt?

Uživatelský avatar
JOHIL46
Příspěvky: 179
Registrován: pon 04. říj 2010 9:13:37
Bydliště: Dubňany

Re: VIF - SUPER BENZIN ADITIV

Nový příspěvek od JOHIL46 » úte 18. srp 2015 14:53:07

Ja davam vif taky do auta ale ze bych pozoroval mensi spotrebu těžko říct. Do xt jsem daval pres zimu premiove palivo od shellu a rozdil byl v tom ze motor pri studenych startech lip startoval a držel si krasne volnobeh jezdil jsem za 4,5L.
XT660R

Thorátor
Příspěvky: 9
Registrován: sob 10. kvě 2014 6:53:44
Napiš "660" bez uvozovek: 660
Bydliště: Příbor

Re: VIF - SUPER BENZIN ADITIV

Nový příspěvek od Thorátor » sob 29. srp 2015 9:10:42

měl jsem jednu pxlu sebou v Maroku pro případ,že budeme tankovat z petek,nato ale nakonec nedošlo a nepoužil jsem tam
za to na jejich benzín,který není nakažený BRUSELEM,takže nemusí přidávat bioeurosračky,jsem jezdil plně naložený:kufry + spousta další bagáže pod 4 litry :yes:
začal sem dávat až tady a jediné pozitivum ,co se mi jeví,že to méně střílí do výfuku
do auta sem přidal zatím jednou,tak uvidím po delším užívání

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů