Úprava unašeče rozety

Inspirace pro ostatní.
alsonztvargla
Příspěvky: 59
Registrován: stř 28. bře 2012 17:57:09

Úprava unašeče rozety

Nový příspěvek od alsonztvargla » pát 11. bře 2016 13:34:47

Zdravíčko,

nedávno jsem podstoupil úpravu rozety pro změnu ložiska, měla by se zvýšit výdrž gumových vložek. Rozeta by neměla tolik namáhat gumy díky menšímu výkyvu rozety v axiálnímu směru. Moto XT600Z 2008

Inspirace čerpána zde:
http://teknikmotorsport.com.au/Tenere-C ... rn-Rubbers

Ložiska:

-originální ložisko: 6304 20-52-15

-náhrada: 3304 20-52-22,2
třeba zde: http://www.elotechnik.cz/lozisko-3304-2rs-cn.html

Postup:
-vylisovat vymezovací trubičku ze starého ložiska
-vylisovat ložisko
-prohloubit průměr pro ložisko o požadovanou míru, v našem případě 7,2mm
-stáhnout vymezovací trubičku o požadovanou míru, v našem případě 7,2mm
-nalisovat upravenou trubičku do vnitřního kroužku ložiska
-nalisovat ložisko do náboje

Foto:
https://drive.google.com/file/d/0BwuKbW ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwuKbW ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwuKbW ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwuKbW ... sp=sharing

V případě zájmu podám podrobnější info. Snad se někomu bude hodit.

Hadislav
Příspěvky: 50
Registrován: čtv 30. srp 2012 5:04:46
Bydliště: Brno - Bystrc

Re: Úprava unašeče rozety

Nový příspěvek od Hadislav » pát 18. bře 2016 9:00:29

:yes: Moc hezký. To by mohlo fungovat. Únosnost dvouřadého ložiska je vyšší, maximální otáčky jsou sice o 40%, ale tam se na zadním kole stejně nikdy pohybovat nebudeš. Problém bych viděl jinde... pokud tam nedáš pořádný ložisko jako SKF, NSK, FAG, tak za chvíli tam budeš mít vůli a stejně ty gumy půjdou do kytek. A nebo si ti rovnou zadře a odskáče to zadní osa. Dole máš ceny pořádných ložisek a já bych šel jen do SKF. Ten rozdíl v násobcích ceny ZKL vs SKF je i v životnosti. Nehledě na to, že ten odkaz na ložisko co jsi dával, tak výrobce je noname Čína. To je docela hazard!

http://www.loziskahrk.cz/vysledky-vyhle ... ?text=3304

alsonztvargla
Příspěvky: 59
Registrován: stř 28. bře 2012 17:57:09

Re: Úprava unašeče rozety

Nový příspěvek od alsonztvargla » pát 18. bře 2016 11:33:28

Ano vím, že je to čína. Nicméně tohle ložisko je dobře kontrolovatelné několikrát během roku a samotného mě zajímá, jak je to s tou kvalitou a výdrží té a té značky. Tak proč nezačít od nejlevnějšího z Číny. Při těch otáčkách a namáhání co tam jsou i ta čína něco snese. Když si vemu, že origo je klasika kuličkové jednořadé a po 30 000Km nejeví známky většího opotřebení. Zadřít? Zas buďme na zemi, nedělají to ze dřeva, že jo. A jak jsem psal, ložisko je dobře kontolovatelné, není to jak ložisko na klice třeba, tam bych neváhal.
A hlavně jsem rád, že se našel někdo kdo to chce prodiskutovat ;-)
Poznatky během roku budu uvádět zde.

Alois Kučera
Příspěvky: 44
Registrován: pon 08. zář 2014 19:41:37
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Úprava unašeče rozety

Nový příspěvek od Alois Kučera » pát 18. bře 2016 15:24:31

Ahoj,
tuto úpravu budu dělat v pondělí, ložisko jsem koupil samozřejmě SKF za 750 Kč + nové gufero za 40 Kč a nové gumy mezi náboj kola a náboj rozety, mám tam zatím původní a je na nich najeto 27500 km, ale vždy při výměně zadní pneu jsem ty jednotlivé gumové segmenty navlékl do kusu cykloduše a namazal teflonovou pastou, jak se tady někde píše, proto mi vydržely tak dlouho.
S pozdravem
Alois Kučera

Uživatelský avatar
PetríkJ
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 26. čer 2014 12:41:23
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Úprava unašeče rozety

Nový příspěvek od PetríkJ » sob 19. bře 2016 13:31:33

ja vkladám silonové pásoviny 4ks pretože aj nové gumy majú vôľu, sila 5mm akúrát vlezie

Alois Kučera
Příspěvky: 44
Registrován: pon 08. zář 2014 19:41:37
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Úprava unašeče rozety

Nový příspěvek od Alois Kučera » pon 21. bře 2016 14:02:11

Tak je to hotové, žádný problém nenastal, nejhorší bylo očistit to od té sračky vzniklé z gumy a té teflonové vazelíny a pak cesta 3,5 km na kole k soustružníkovi proti ukrutnému větru, ale nazpět se jelo radostně :D
Oproti těm obrázkům jsem nechal prodloužit osazení toho distančního pouzdra, které se zasune do ložiska (na fotkách to pouzdro zkrátili z druhé strany), sice mi tím zmizel ten nákružek, ale to ničemu nevadí.
S pozdravem
Alois Kučera

Uživatelský avatar
Béďa
Příspěvky: 83
Registrován: pon 04. říj 2010 20:04:23

Re: Úprava unašeče rozety

Nový příspěvek od Béďa » pon 21. bře 2016 18:56:20

jestli jsi odfrezoval ten nakruzek tak to docela vadi, bych rekl....nebo ne?

PS: už to chapu...nevadí ;) :D :D :D

Alois Kučera
Příspěvky: 44
Registrován: pon 08. zář 2014 19:41:37
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Úprava unašeče rozety

Nový příspěvek od Alois Kučera » úte 22. bře 2016 17:44:45

Ahoj,
jasně, nevadí, mně by víc vadilo, kdyby to pouzdro nezasahovalo do celé délky vnitřního kroužku ložiska.
S pozdravem
Alois Kučera

asumi
Příspěvky: 21
Registrován: sob 25. čer 2016 5:56:16
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Úprava unašeče rozety

Nový příspěvek od asumi » ned 08. led 2017 18:11:11

Zdravím pánové, jak se vám osvědčila úprava unašeče ?

Alois Kučera
Příspěvky: 44
Registrován: pon 08. zář 2014 19:41:37
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Úprava unašeče rozety

Nový příspěvek od Alois Kučera » ned 08. led 2017 19:26:48

Funguje to, rozeta se nevyvrací do stran a neopírá se o ty tlumící gumy axiálně.
S pozdravem
Alois Kučera

Hadislav
Příspěvky: 50
Registrován: čtv 30. srp 2012 5:04:46
Bydliště: Brno - Bystrc

Re: Úprava unašeče rozety

Nový příspěvek od Hadislav » pon 22. led 2018 10:23:10

Tak se taky pouštím do úpravy unašeče rozety. https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

V příloze dávám volně k dispozici výkresy, podle kterých si to nechám upravovat. Je tam i DWG soubor. Součástí jsou i rozpěrky zadního kola, který to u mě mají už dávno za sebou. Jako materiál jsem zvolil 15230. Jakýkoli připomínky sem. ;)

Alois Kučera
Příspěvky: 44
Registrován: pon 08. zář 2014 19:41:37
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Úprava unašeče rozety

Nový příspěvek od Alois Kučera » úte 23. led 2018 20:31:13

Už jsme tady o tom psali, to distanční pouzdro nech zkrátit z druhé strany (prodloužit to osazení, co bude zasunuté v ložisku) nebo nech vyrobit nové, pokud by Ti vadilo, že na něm nebude ten nákružek, jinak budeš mít skoro půlku vnitřního kroužku toho dvouřadého ložiska v luftu, je to vidět i na Tvém výkresu. Možná by to nemělo na funkci vliv, ale mě by to vadilo.
S pozdravem
Alois Kučera

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů