Stránka 1 z 1

Úprava unašeče rozety

Napsal: pát 11. bře 2016 13:34:47
od alsonztvargla
Zdravíčko,

nedávno jsem podstoupil úpravu rozety pro změnu ložiska, měla by se zvýšit výdrž gumových vložek. Rozeta by neměla tolik namáhat gumy díky menšímu výkyvu rozety v axiálnímu směru. Moto XT600Z 2008

Inspirace čerpána zde:
http://teknikmotorsport.com.au/Tenere-C ... rn-Rubbers

Ložiska:

-originální ložisko: 6304 20-52-15

-náhrada: 3304 20-52-22,2
třeba zde: http://www.elotechnik.cz/lozisko-3304-2rs-cn.html

Postup:
-vylisovat vymezovací trubičku ze starého ložiska
-vylisovat ložisko
-prohloubit průměr pro ložisko o požadovanou míru, v našem případě 7,2mm
-stáhnout vymezovací trubičku o požadovanou míru, v našem případě 7,2mm
-nalisovat upravenou trubičku do vnitřního kroužku ložiska
-nalisovat ložisko do náboje

Foto:
https://drive.google.com/file/d/0BwuKbW ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwuKbW ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwuKbW ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwuKbW ... sp=sharing

V případě zájmu podám podrobnější info. Snad se někomu bude hodit.

Re: Úprava unašeče rozety

Napsal: pát 18. bře 2016 9:00:29
od Hadislav
:yes: Moc hezký. To by mohlo fungovat. Únosnost dvouřadého ložiska je vyšší, maximální otáčky jsou sice o 40%, ale tam se na zadním kole stejně nikdy pohybovat nebudeš. Problém bych viděl jinde... pokud tam nedáš pořádný ložisko jako SKF, NSK, FAG, tak za chvíli tam budeš mít vůli a stejně ty gumy půjdou do kytek. A nebo si ti rovnou zadře a odskáče to zadní osa. Dole máš ceny pořádných ložisek a já bych šel jen do SKF. Ten rozdíl v násobcích ceny ZKL vs SKF je i v životnosti. Nehledě na to, že ten odkaz na ložisko co jsi dával, tak výrobce je noname Čína. To je docela hazard!

http://www.loziskahrk.cz/vysledky-vyhle ... ?text=3304

Re: Úprava unašeče rozety

Napsal: pát 18. bře 2016 11:33:28
od alsonztvargla
Ano vím, že je to čína. Nicméně tohle ložisko je dobře kontrolovatelné několikrát během roku a samotného mě zajímá, jak je to s tou kvalitou a výdrží té a té značky. Tak proč nezačít od nejlevnějšího z Číny. Při těch otáčkách a namáhání co tam jsou i ta čína něco snese. Když si vemu, že origo je klasika kuličkové jednořadé a po 30 000Km nejeví známky většího opotřebení. Zadřít? Zas buďme na zemi, nedělají to ze dřeva, že jo. A jak jsem psal, ložisko je dobře kontolovatelné, není to jak ložisko na klice třeba, tam bych neváhal.
A hlavně jsem rád, že se našel někdo kdo to chce prodiskutovat ;-)
Poznatky během roku budu uvádět zde.

Re: Úprava unašeče rozety

Napsal: pát 18. bře 2016 15:24:31
od Alois Kučera
Ahoj,
tuto úpravu budu dělat v pondělí, ložisko jsem koupil samozřejmě SKF za 750 Kč + nové gufero za 40 Kč a nové gumy mezi náboj kola a náboj rozety, mám tam zatím původní a je na nich najeto 27500 km, ale vždy při výměně zadní pneu jsem ty jednotlivé gumové segmenty navlékl do kusu cykloduše a namazal teflonovou pastou, jak se tady někde píše, proto mi vydržely tak dlouho.

Re: Úprava unašeče rozety

Napsal: sob 19. bře 2016 13:31:33
od PetríkJ
ja vkladám silonové pásoviny 4ks pretože aj nové gumy majú vôľu, sila 5mm akúrát vlezie

Re: Úprava unašeče rozety

Napsal: pon 21. bře 2016 14:02:11
od Alois Kučera
Tak je to hotové, žádný problém nenastal, nejhorší bylo očistit to od té sračky vzniklé z gumy a té teflonové vazelíny a pak cesta 3,5 km na kole k soustružníkovi proti ukrutnému větru, ale nazpět se jelo radostně :D
Oproti těm obrázkům jsem nechal prodloužit osazení toho distančního pouzdra, které se zasune do ložiska (na fotkách to pouzdro zkrátili z druhé strany), sice mi tím zmizel ten nákružek, ale to ničemu nevadí.

Re: Úprava unašeče rozety

Napsal: pon 21. bře 2016 18:56:20
od Béďa
jestli jsi odfrezoval ten nakruzek tak to docela vadi, bych rekl....nebo ne?

PS: už to chapu...nevadí ;) :D :D :D

Re: Úprava unašeče rozety

Napsal: úte 22. bře 2016 17:44:45
od Alois Kučera
Ahoj,
jasně, nevadí, mně by víc vadilo, kdyby to pouzdro nezasahovalo do celé délky vnitřního kroužku ložiska.

Re: Úprava unašeče rozety

Napsal: ned 08. led 2017 18:11:11
od asumi
Zdravím pánové, jak se vám osvědčila úprava unašeče ?

Re: Úprava unašeče rozety

Napsal: ned 08. led 2017 19:26:48
od Alois Kučera
Funguje to, rozeta se nevyvrací do stran a neopírá se o ty tlumící gumy axiálně.

Re: Úprava unašeče rozety

Napsal: pon 22. led 2018 10:23:10
od Hadislav
Tak se taky pouštím do úpravy unašeče rozety. https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

V příloze dávám volně k dispozici výkresy, podle kterých si to nechám upravovat. Je tam i DWG soubor. Součástí jsou i rozpěrky zadního kola, který to u mě mají už dávno za sebou. Jako materiál jsem zvolil 15230. Jakýkoli připomínky sem. ;)

Re: Úprava unašeče rozety

Napsal: úte 23. led 2018 20:31:13
od Alois Kučera
Už jsme tady o tom psali, to distanční pouzdro nech zkrátit z druhé strany (prodloužit to osazení, co bude zasunuté v ložisku) nebo nech vyrobit nové, pokud by Ti vadilo, že na něm nebude ten nákružek, jinak budeš mít skoro půlku vnitřního kroužku toho dvouřadého ložiska v luftu, je to vidět i na Tvém výkresu. Možná by to nemělo na funkci vliv, ale mě by to vadilo.

Re: Úprava unašeče rozety

Napsal: stř 18. pro 2019 13:32:47
od Dudlajsaci
Ahoj, jsem tady nový a taky nový majitel XT660R. Koukal jsem, že rozeta již má taky vůli, tak bych chtěl udělat gumy i ložisko a proto se chci poradit s Vámi - odborníky. Našel jsem přesnou dvouřadou náhradu ložiska rozety, tedy ložiska 6304 (20x52x15). Jedná se o toto ložisko https://www.korbel-loziska.cz/sortiment ... 1304-nachi . Otázka zní, lze toto ložisko pro rozetu použít a mohla by být životnost tohoto ložiska delší oproti jednořadému? Gumy koupit origo yamaha nebo stačí ta náhrada? Díky za radu Venca

Re: Úprava unašeče rozety

Napsal: pát 20. pro 2019 12:11:45
od Alois Kučera
Ahoj,
neber to ve zlém, ale evidentně máš problém porozumět psanému textu, to ložisko cos našel má sice stejné rozměry, ale je naklápěcí (viz. obrázek z Tvého odkazu, to naklápěcí ložisko je na tom obrázku úplně vpravo hezky naklopené), to by bylo horší než to původní jednořadé, ojeté ložisko.
ložisko.jpg
V tomto případě není potřeba vymýšlet vymyšlené a pokoušet se prošlapat slepou uličku, stačí pročíst si všechny příspěvky, akorát je blbé, že ty původní odkazy už nejsou funkční, ale ta úprava je triviální, pro šikovného soustružníka práce na pár minut, prohloubit otvor pro ložisko v unašeči rozety o 7,2 mm a prodloužit osazení na distanční trubičce o 7,2 mm, Tobě zbývá akorát koupit ložisko 3304 2RS, nejlépe kvalitní a potom to přehodit, pokud to neumíš, tak zadat někomu, kdo to umí, taky práce na pár minut, nejhorší je vyčistit ten sajrajt od gum mezi unašečem a nábojem kola. Do nového ložiska, které bude pracovat při tak malých otáčkách, jako v tomto případě je dobré doplnit co nejvíce ložiskového tuku (plechoplastové těsnící kroužky se dají opatrně, bez poškození vyloupnout i vrátit), nejde ani tak o mazání, ale aby se do ložiska nemohla dostat voda a sajrajt.

Re: Úprava unašeče rozety

Napsal: pát 20. pro 2019 16:32:24
od Dudlajsaci
Děkuji za vysvětlení. Já jsem tu rozetu ještě sundanou neměl, takže se mi v tom trošku hůř orientuje. Forum jsem pročetl tady i na motorkářích a ještě někde psali, že tam vlezou dvě originál ložiska místo jednoho původního, což je asi úplně blbost.
Mezi svátky rozdělám rozetu, okouknu to, zjistím, zda by mi to někdo vysoustružil a poté se rozhodnu zda tam zpět jednořadé nebo to opravím na dvouřadé.
Ještě bych měl dotaz, píše se tady, že se na gumy unášeče rozety navleče duše z kola, asi jsem natvrdlý, ale ani toto teoreticky nechápu - v unašeči je těch gum celkem 8, kdy jsou po dvou spojené, tedy celkem 4 páry. Tu duši navlečete vždy na pár nebo na každý jednotlivý kus nebo jen na ty větší či menší gumy? Možná jak to rozdělám, tak mi to bude jasné, ale pokud možno, tak bych poprosil o upřesnění, případně fotečku. Škoda, že většinu odkazů zde je již nefunkčních...

Díky Venca

Re: Úprava unašeče rozety

Napsal: pát 20. pro 2019 17:09:10
od Alois Kučera
Ty gumové segmenty jsou spojené do páru tenkým páskem gumy jen když jsou nové, aby se to snadněji dávalo dohromady, používáním se ty propojky užvejknou. Navlékal jsem na ty jednotlivé gumy cykloduši, aby se zmenšila vůle a déle to vydrželo, ještě když jsem tam měl originál jednořadé ložisko, od té úpravy mám najeto asi 40000 km a ty gumy už tak netrpí, nerozmazávají se axiální silou od rozety na čelech unášeče a náboje, taky mají najeto 40000 km.
Jestli by to šlo upravit na dvě jednořadá ložiska nevím, muselo by tam zůstat dost materiálu, aby se unášeč nezeslabil a nehrozila destrukce, rozdělávat to teď kvůli tomu nebudu, jediná výhoda oproti dvouřadému kuličkovému ložisku s kosoúhlým stykem by zřejmě byla nižší cena těch dvou ložisek než jednoho dvouřadého, jinak by ta úprava byla stejná, jen by se nejednalo o 7,2 mm, ale 15 mm.