Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2 HOTOVO

Inspirace pro ostatní.
Uživatelský avatar
Buellrider
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
Napiš "660" bez uvozovek: 660
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2 HOTOVO

Nový příspěvek od Buellrider » čtv 11. kvě 2017 8:06:43

Finální aktualizace: Šusplech už je v prodeji.

http://www.motorkaruvpruvodce.cz/moje-m ... ha-xt660r/
Obrázek


Ahoj, jelikož jsem dlouho hledal schopný kryt motoru na XT a nenacházel nic, co by aspoň od pohledu vypadalo dostatečně pevně, jal jsem se s kolegou pracovat na vlastním. Cílem je nezničitelná věc, která snese libovolný provozně možný úder v offroadu. Design tak, aby nikde nic nepřekáželo, kryt chránil vodní pumpu i spojkový dekl. Takže poměrně dost složitě poskládaná věc - přijde mi to lepší, než strašně široké, velké řešení od TT.

Už jsme za fází papírového modelu a ocelového prototypu (obrázky). Už máme všechno zaměřené a teď přijde hliníkový prototyp. Všechno 4mm plech, hlavní "dopadová plocha" vepředu na břiše bude 6mm plech, uvnitř pár žeber jako výztuhy, chyceno předu a vzadu na rám, 3x 10mm šroub... Podle odhadu to půjde přejet ještěrkou, aniž by se něco hnulo - vyzkoušíme to :-) Vpředu a na bocích vzadu budou laserem vyřezaná "větrací žebra", i pro odlehčení.

Ke krytu budeme vyrábět i vlastní, kompatibilní padáky, neb stávající nabídka se mi též nezdá dostatečná...

Co vy na to?

Obrázek

Obrázek

Obrázky z vývoje https://radekfiala.smugmug.com/Yamaha-X ... e-develop/ Díky za případné náměty!
Naposledy upravil(a) Buellrider dne sob 24. úno 2018 14:31:16, celkem upraveno 5 x.

asumi
Příspěvky: 21
Registrován: sob 25. čer 2016 5:56:16
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2

Nový příspěvek od asumi » čtv 11. kvě 2017 9:17:20

Zdravím pane,
konečně skvělý počin vyrobit pořádný šusplech ! Až bude odzkoušený a odladěný, tak dej vědět. Můžeme se domluvit.

Uživatelský avatar
Buellrider
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
Napiš "660" bez uvozovek: 660
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2

Nový příspěvek od Buellrider » čtv 11. kvě 2017 9:29:04

Ahoj, díky! Super, určitě chceme dělat limitovanou prodejní sérii pro zájemce. Budeme jen nadšení, pokud naše úsilí někdo ocení! :yes: Sledujte vývoj zde / u mě na galerii. Hezký den!

Alois Kučera
Příspěvky: 44
Registrován: pon 08. zář 2014 19:41:37
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2

Nový příspěvek od Alois Kučera » čtv 11. kvě 2017 18:09:11

Škoda, že to nebude na Tenerku :(
S pozdravem
Alois Kučera

Uživatelský avatar
Buellrider
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
Napiš "660" bez uvozovek: 660
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2

Nový příspěvek od Buellrider » čtv 11. kvě 2017 18:48:09

Jestlize sezeneme Tenerku na nadesignovani uprav, aby to pekne sedelo, chystame se udelat verzi i na Tenerku. Mam jednu v merku, uvidime... Aneb kde je poptavka, lze vymyslet cokoli :-)

kenobi
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 23. čer 2016 10:59:38
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2

Nový příspěvek od kenobi » čtv 11. kvě 2017 23:00:15

Hoj. Vypadá to pěkně, pokud by byla v budoucnu možnost napasovat ke krytu i padák pro svody 2in1, tak bych měl o setík nejspíš zájem :-)

Uživatelský avatar
ŠimonXTZ
Příspěvky: 10
Registrován: sob 18. úno 2017 16:49:23
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2

Nový příspěvek od ŠimonXTZ » pát 12. kvě 2017 8:21:12

Buellrider píše:Jestlize sezeneme Tenerku na nadesignovani uprav, aby to pekne sedelo, chystame se udelat verzi i na Tenerku. Mam jednu v merku, uvidime... Aneb kde je poptavka, lze vymyslet cokoli :-)
Pokud bude i na Tenerku hlásím se do fronty zájemců :)

Uživatelský avatar
Buellrider
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
Napiš "660" bez uvozovek: 660
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2

Nový příspěvek od Buellrider » pát 12. kvě 2017 9:02:54

kenobi píše:Hoj. Vypadá to pěkně, pokud by byla v budoucnu možnost napasovat ke krytu i padák pro svody 2in1, tak bych měl o setík nejspíš zájem :-)
Zdar, verze na jednosvod by jistě šla, opět, pokud se najde stroj k zapůjčení pro vymyšlení věci...

varlos1
Příspěvky: 13
Registrován: pon 12. pro 2016 19:52:28
Napiš "660" bez uvozovek: 660
Bydliště: Uhlìřské Janovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2

Nový příspěvek od varlos1 » pát 12. kvě 2017 14:19:05

Ahoj vypada to moc pekne jaka bude asi tak cena mnel bych taky zajem o jeden kousek nebo aspon planek s kvotama za nejaky uplatek, mam Xt 660 R .Dik za odpoved Varlos

Uživatelský avatar
Buellrider
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
Napiš "660" bez uvozovek: 660
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2

Nový příspěvek od Buellrider » pát 12. kvě 2017 19:19:48

varlos1 píše:Ahoj vypada to moc pekne jaka bude asi tak cena mnel bych taky zajem o jeden kousek nebo aspon planek s kvotama za nejaky uplatek, mam Xt 660 R .Dik za odpoved Varlos
Ahoj, cenu budeme vědět až podle odzkoušení hliníkového prototypu a podle toho, kolik čeho budeme ještě kde přidávat a vylepšovat, aby všechno opravdu dobře fungovalo a drželo. (kdybychom to měli počítat už jen podle hodin práce, je to pochopitelně dávno k nezaplacení :-) ) Ale určitě budeme konkurenceschopní se současnou tržní nabídkou, přičemž věřím, že produkt bude o dost lepší, žádná rozpočtovka z hlav manažerů... Příští týden budem ladit hliníkový prototyp, už se pálí na laseru...

Alois Kučera
Příspěvky: 44
Registrován: pon 08. zář 2014 19:41:37
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2

Nový příspěvek od Alois Kučera » ned 14. kvě 2017 11:53:41

Na tu tenerku by se mě to líbilo, tak jak to mají tady: http://www.adventure-spec.com/default/b ... enere.html
S pozdravem
Alois Kučera

Help9393
Příspěvky: 15
Registrován: pon 18. dub 2016 11:43:17
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2

Nový příspěvek od Help9393 » ned 14. kvě 2017 15:56:04

Alois Kučera píše:Na tu tenerku by se mě to líbilo, tak jak to mají tady: http://www.adventure-spec.com/default/b ... enere.html

A ideálně, aby bylo možno bez úprav uchytit zároveň s padacím rámem od SW-Motechu :lol:
.. Každopádně jsem taky potencionální zájemce na Ténérku :yes:

Alois Kučera
Příspěvky: 44
Registrován: pon 08. zář 2014 19:41:37
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2

Nový příspěvek od Alois Kučera » ned 14. kvě 2017 17:53:07

Alois Kučera píše:Na tu tenerku by se mě to líbilo, tak jak to mají tady: http://www.adventure-spec.com/default/b ... enere.html
Myslím, že ta ochrana vodní pumpy a deklu alternátoru tou trubkou je u tohoto šusplechu vymyšlená dobře.
S pozdravem
Alois Kučera

Uživatelský avatar
Buellrider
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
Napiš "660" bez uvozovek: 660
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2

Nový příspěvek od Buellrider » pon 15. kvě 2017 12:03:46

Alois Kučera píše:
Alois Kučera píše:Na tu tenerku by se mě to líbilo, tak jak to mají tady: http://www.adventure-spec.com/default/b ... enere.html
Myslím, že ta ochrana vodní pumpy a deklu alternátoru tou trubkou je u tohoto šusplechu vymyšlená dobře.
Designově to vypadá jistě pěkně. Otázka je, jakou ránu tento šusplech snese, když se podíváme na nejslabší místo, Vydrží to, když si na tohle lehne XT na břícho?

Naším cílem je šusplech, který vydrží to, co zkouší kanadský výrobce Outback Motortek se svými díly - přímá rána na břícho (a inspiroval mě, protože mám v CZ jejich výhradní zastoupení).

Na XT sice nedělá, ale pro ilustraci: https://youtu.be/u6If4k_T_xk?t=31s

Uživatelský avatar
Buellrider
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
Napiš "660" bez uvozovek: 660
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2

Nový příspěvek od Buellrider » čtv 08. čer 2017 21:05:55

Konečně jsme postoupili do fáze prvního hliníkového prototypu.

Svařeno "nahrubo", finální výrobek bude buď s pěknými pohledovými sváry, nebo zabroušený do roviny, ještě uvidíme. Co by se vám víc líbilo?

O víkendu chci otestovat a udělat nějaké video, co to přežije. Případně budeme zlepšovat, zpevňovat...

Více obrázků, větší rozlišní: https://radekfiala.smugmug.com/Yamaha-X ... e-develop/

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Buellrider
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
Napiš "660" bez uvozovek: 660
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2 (update)

Nový příspěvek od Buellrider » pát 16. čer 2017 9:10:26

Obrázek

kenobi
Příspěvky: 17
Registrován: čtv 23. čer 2016 10:59:38
Napiš "660" bez uvozovek: 660

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2 (update)

Nový příspěvek od kenobi » pát 16. čer 2017 9:21:36

Pěkný, fakt pecka. Ten originál oproti tomu vypadá jako kus alobalu... :-)

varlos1
Příspěvky: 13
Registrován: pon 12. pro 2016 19:52:28
Napiš "660" bez uvozovek: 660
Bydliště: Uhlìřské Janovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2 (update)

Nový příspěvek od varlos1 » pát 16. čer 2017 10:25:29

Hoši super vzhled a asi i ochrana na jakou cenu si cenite jeden kousek a nebo jen nacrt mam moznost nechat udelat ale z nacrtem ktery je odskousen to pujde lepe .Dik za odpoved

Uživatelský avatar
Buellrider
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
Napiš "660" bez uvozovek: 660
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2 (update)

Nový příspěvek od Buellrider » pát 16. čer 2017 13:03:17

Aktuality z vývoje:
Proběhl test ne/zničitelnosti. Kryt dostal mnohokrát přímou ránu o různé klády a kameny, největší asi přímá řacha břichem na kámen, na snímku z videa výše.

Stav krytu po destrukčních testech:
Obrázek

Zaznamenali jsme deformaci o milimetry směrem vzad a upravili proto zadní držáky - žebra vedou více dopředu, držáky se tak "neprotočí" v rovné hliníkové ploše - směr předo-zadní už se nemá kam deformovat. Předek je nutno optimalizovat z pohledu bahna. Aby se kryt neplnil bahnem od kola, vynecháme všechny díry uprostřed, zůstanou jen větráky po stranách předního plátu, tzn. přímo na svody. Největší problém - odlétající bahno při rychlé jízdě rovně - se tím řeší. Zároveň vynecháním pár dalších větráků + prodloužením předních úchytů zpevníme konstrukci vepředu a už se nemá co kam hnout. Tím bude zajištěna i ochrana pumpy + levého deklu při pádu na bok (odzkoušeno... nechtěně...). Uvnitř budou ještě gumové "dorazy", kdyby přece jen.
Co se chlazení týče, celá věc je masivní hliník, který sám o sobě funguje jako pasivní chladič, tzn. nevidíme problém s uzavřeností věci / málo větráky. Uvažovali jsme o žebrování bočních dílů, ale pokud by se jelo po bahnité cestě v hluboké koleji, díry na boku by strouhaly bahno přímo dovnitř krytu, čímž by se chlazení naopak zhoršilo. Nejlépe vychází, bude-li v krytu čisto. Pro jízdu po silnici postačí díry, co tam jsou.
Máme převařenou variantu o zmíněné vylepšené úchyty, po otestování překreslíme plány a dáme do výroby první ostrou sérii. Několik vařených spojů zmizí - budou ohýbané - zbytek budou "pohledové" sváry. Design větráků zůstane koncepčně takto, mimo popsané změny.

A na závěr - poté, co tolikrát de/montujete kryt, může se stát, že omylem vyrazíte na výlet bez několika nepodstatných šroubků... A musíte si vystačit s tím, co máte :shock: :D

Obrázek

Uživatelský avatar
Buellrider
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
Napiš "660" bez uvozovek: 660
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2 (update)

Nový příspěvek od Buellrider » pát 16. čer 2017 13:07:31

varlos1 píše:Hoši super vzhled a asi i ochrana na jakou cenu si cenite jeden kousek a nebo jen nacrt mam moznost nechat udelat ale z nacrtem ktery je odskousen to pujde lepe .Dik za odpoved
Ahoj, jakmile bude finální série, stanovíme cenu. Bude na úrovni dobrých krytů motoru na trhu, ač si troufám říct, že produkt bude jeden z nejlepších. Znovu opakuji, kdybychom měli počítat skutečné náklady, je to už teď v podstatě k nezaplacení :-)

Ještě na doplnění - ke krytu připravujeme též kompatibilní padáky. Kvůli poměrně malým možnostem uchycení a prostoru (pokud nechcete mít koleno přes padák) to bude ochrana primárně bočního plastu a chladiče.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů