Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2 HOTOVO
- Buellrider
- Příspěvky: 29
- Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2 HOTOVO
Finální aktualizace: Šusplech už je v prodeji.
http://www.motorkaruvpruvodce.cz/moje-m ... ha-xt660r/
Ahoj, jelikož jsem dlouho hledal schopný kryt motoru na XT a nenacházel nic, co by aspoň od pohledu vypadalo dostatečně pevně, jal jsem se s kolegou pracovat na vlastním. Cílem je nezničitelná věc, která snese libovolný provozně možný úder v offroadu. Design tak, aby nikde nic nepřekáželo, kryt chránil vodní pumpu i spojkový dekl. Takže poměrně dost složitě poskládaná věc - přijde mi to lepší, než strašně široké, velké řešení od TT.
Už jsme za fází papírového modelu a ocelového prototypu (obrázky). Už máme všechno zaměřené a teď přijde hliníkový prototyp. Všechno 4mm plech, hlavní "dopadová plocha" vepředu na břiše bude 6mm plech, uvnitř pár žeber jako výztuhy, chyceno předu a vzadu na rám, 3x 10mm šroub... Podle odhadu to půjde přejet ještěrkou, aniž by se něco hnulo - vyzkoušíme to Vpředu a na bocích vzadu budou laserem vyřezaná "větrací žebra", i pro odlehčení.
Ke krytu budeme vyrábět i vlastní, kompatibilní padáky, neb stávající nabídka se mi též nezdá dostatečná...
Co vy na to?
Obrázky z vývoje https://radekfiala.smugmug.com/Yamaha-X ... e-develop/ Díky za případné náměty!
http://www.motorkaruvpruvodce.cz/moje-m ... ha-xt660r/
Ahoj, jelikož jsem dlouho hledal schopný kryt motoru na XT a nenacházel nic, co by aspoň od pohledu vypadalo dostatečně pevně, jal jsem se s kolegou pracovat na vlastním. Cílem je nezničitelná věc, která snese libovolný provozně možný úder v offroadu. Design tak, aby nikde nic nepřekáželo, kryt chránil vodní pumpu i spojkový dekl. Takže poměrně dost složitě poskládaná věc - přijde mi to lepší, než strašně široké, velké řešení od TT.
Už jsme za fází papírového modelu a ocelového prototypu (obrázky). Už máme všechno zaměřené a teď přijde hliníkový prototyp. Všechno 4mm plech, hlavní "dopadová plocha" vepředu na břiše bude 6mm plech, uvnitř pár žeber jako výztuhy, chyceno předu a vzadu na rám, 3x 10mm šroub... Podle odhadu to půjde přejet ještěrkou, aniž by se něco hnulo - vyzkoušíme to Vpředu a na bocích vzadu budou laserem vyřezaná "větrací žebra", i pro odlehčení.
Ke krytu budeme vyrábět i vlastní, kompatibilní padáky, neb stávající nabídka se mi též nezdá dostatečná...
Co vy na to?
Obrázky z vývoje https://radekfiala.smugmug.com/Yamaha-X ... e-develop/ Díky za případné náměty!
Naposledy upravil(a) Buellrider dne sob 24. úno 2018 14:31:16, celkem upraveno 5 x.
Online
Přejít na web motopripravky.cz
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2622
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Napiš "660" bez uvozovek: 505
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Sdělení od administrátora
Zdar,
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
Přejít na web motopripravky.cz
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2
Zdravím pane,
konečně skvělý počin vyrobit pořádný šusplech ! Až bude odzkoušený a odladěný, tak dej vědět. Můžeme se domluvit.
konečně skvělý počin vyrobit pořádný šusplech ! Až bude odzkoušený a odladěný, tak dej vědět. Můžeme se domluvit.
- Buellrider
- Příspěvky: 29
- Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2
Ahoj, díky! Super, určitě chceme dělat limitovanou prodejní sérii pro zájemce. Budeme jen nadšení, pokud naše úsilí někdo ocení! Sledujte vývoj zde / u mě na galerii. Hezký den!
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: pon 08. zář 2014 19:41:37
- Buellrider
- Příspěvky: 29
- Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2
Jestlize sezeneme Tenerku na nadesignovani uprav, aby to pekne sedelo, chystame se udelat verzi i na Tenerku. Mam jednu v merku, uvidime... Aneb kde je poptavka, lze vymyslet cokoli
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2
Hoj. Vypadá to pěkně, pokud by byla v budoucnu možnost napasovat ke krytu i padák pro svody 2in1, tak bych měl o setík nejspíš zájem
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2
Pokud bude i na Tenerku hlásím se do fronty zájemcůBuellrider píše:Jestlize sezeneme Tenerku na nadesignovani uprav, aby to pekne sedelo, chystame se udelat verzi i na Tenerku. Mam jednu v merku, uvidime... Aneb kde je poptavka, lze vymyslet cokoli
- Buellrider
- Příspěvky: 29
- Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2
Zdar, verze na jednosvod by jistě šla, opět, pokud se najde stroj k zapůjčení pro vymyšlení věci...kenobi píše:Hoj. Vypadá to pěkně, pokud by byla v budoucnu možnost napasovat ke krytu i padák pro svody 2in1, tak bych měl o setík nejspíš zájem
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: pon 12. pro 2016 19:52:28
- Bydliště: Uhlìřské Janovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2
Ahoj vypada to moc pekne jaka bude asi tak cena mnel bych taky zajem o jeden kousek nebo aspon planek s kvotama za nejaky uplatek, mam Xt 660 R .Dik za odpoved Varlos
- Buellrider
- Příspěvky: 29
- Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2
Ahoj, cenu budeme vědět až podle odzkoušení hliníkového prototypu a podle toho, kolik čeho budeme ještě kde přidávat a vylepšovat, aby všechno opravdu dobře fungovalo a drželo. (kdybychom to měli počítat už jen podle hodin práce, je to pochopitelně dávno k nezaplacení ) Ale určitě budeme konkurenceschopní se současnou tržní nabídkou, přičemž věřím, že produkt bude o dost lepší, žádná rozpočtovka z hlav manažerů... Příští týden budem ladit hliníkový prototyp, už se pálí na laseru...varlos1 píše:Ahoj vypada to moc pekne jaka bude asi tak cena mnel bych taky zajem o jeden kousek nebo aspon planek s kvotama za nejaky uplatek, mam Xt 660 R .Dik za odpoved Varlos
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: pon 08. zář 2014 19:41:37
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2
Na tu tenerku by se mě to líbilo, tak jak to mají tady: http://www.adventure-spec.com/default/b ... enere.html
S pozdravem
Alois Kučera
Alois Kučera
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2
Alois Kučera píše:Na tu tenerku by se mě to líbilo, tak jak to mají tady: http://www.adventure-spec.com/default/b ... enere.html
A ideálně, aby bylo možno bez úprav uchytit zároveň s padacím rámem od SW-Motechu
.. Každopádně jsem taky potencionální zájemce na Ténérku
-
- Příspěvky: 62
- Registrován: pon 08. zář 2014 19:41:37
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2
Myslím, že ta ochrana vodní pumpy a deklu alternátoru tou trubkou je u tohoto šusplechu vymyšlená dobře.Alois Kučera píše:Na tu tenerku by se mě to líbilo, tak jak to mají tady: http://www.adventure-spec.com/default/b ... enere.html
S pozdravem
Alois Kučera
Alois Kučera
- Buellrider
- Příspěvky: 29
- Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2
Designově to vypadá jistě pěkně. Otázka je, jakou ránu tento šusplech snese, když se podíváme na nejslabší místo, Vydrží to, když si na tohle lehne XT na břícho?Alois Kučera píše:Myslím, že ta ochrana vodní pumpy a deklu alternátoru tou trubkou je u tohoto šusplechu vymyšlená dobře.Alois Kučera píše:Na tu tenerku by se mě to líbilo, tak jak to mají tady: http://www.adventure-spec.com/default/b ... enere.html
Naším cílem je šusplech, který vydrží to, co zkouší kanadský výrobce Outback Motortek se svými díly - přímá rána na břícho (a inspiroval mě, protože mám v CZ jejich výhradní zastoupení).
Na XT sice nedělá, ale pro ilustraci: https://youtu.be/u6If4k_T_xk?t=31s
- Buellrider
- Příspěvky: 29
- Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2
Konečně jsme postoupili do fáze prvního hliníkového prototypu.
Svařeno "nahrubo", finální výrobek bude buď s pěknými pohledovými sváry, nebo zabroušený do roviny, ještě uvidíme. Co by se vám víc líbilo?
O víkendu chci otestovat a udělat nějaké video, co to přežije. Případně budeme zlepšovat, zpevňovat...
Více obrázků, větší rozlišní: https://radekfiala.smugmug.com/Yamaha-X ... e-develop/
Svařeno "nahrubo", finální výrobek bude buď s pěknými pohledovými sváry, nebo zabroušený do roviny, ještě uvidíme. Co by se vám víc líbilo?
O víkendu chci otestovat a udělat nějaké video, co to přežije. Případně budeme zlepšovat, zpevňovat...
Více obrázků, větší rozlišní: https://radekfiala.smugmug.com/Yamaha-X ... e-develop/
- Buellrider
- Příspěvky: 29
- Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2 (update)
Pěkný, fakt pecka. Ten originál oproti tomu vypadá jako kus alobalu...
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: pon 12. pro 2016 19:52:28
- Bydliště: Uhlìřské Janovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2 (update)
Hoši super vzhled a asi i ochrana na jakou cenu si cenite jeden kousek a nebo jen nacrt mam moznost nechat udelat ale z nacrtem ktery je odskousen to pujde lepe .Dik za odpoved
- Buellrider
- Příspěvky: 29
- Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2 (update)
Aktuality z vývoje:
Proběhl test ne/zničitelnosti. Kryt dostal mnohokrát přímou ránu o různé klády a kameny, největší asi přímá řacha břichem na kámen, na snímku z videa výše.
Stav krytu po destrukčních testech:
Zaznamenali jsme deformaci o milimetry směrem vzad a upravili proto zadní držáky - žebra vedou více dopředu, držáky se tak "neprotočí" v rovné hliníkové ploše - směr předo-zadní už se nemá kam deformovat. Předek je nutno optimalizovat z pohledu bahna. Aby se kryt neplnil bahnem od kola, vynecháme všechny díry uprostřed, zůstanou jen větráky po stranách předního plátu, tzn. přímo na svody. Největší problém - odlétající bahno při rychlé jízdě rovně - se tím řeší. Zároveň vynecháním pár dalších větráků + prodloužením předních úchytů zpevníme konstrukci vepředu a už se nemá co kam hnout. Tím bude zajištěna i ochrana pumpy + levého deklu při pádu na bok (odzkoušeno... nechtěně...). Uvnitř budou ještě gumové "dorazy", kdyby přece jen.
Co se chlazení týče, celá věc je masivní hliník, který sám o sobě funguje jako pasivní chladič, tzn. nevidíme problém s uzavřeností věci / málo větráky. Uvažovali jsme o žebrování bočních dílů, ale pokud by se jelo po bahnité cestě v hluboké koleji, díry na boku by strouhaly bahno přímo dovnitř krytu, čímž by se chlazení naopak zhoršilo. Nejlépe vychází, bude-li v krytu čisto. Pro jízdu po silnici postačí díry, co tam jsou.
Máme převařenou variantu o zmíněné vylepšené úchyty, po otestování překreslíme plány a dáme do výroby první ostrou sérii. Několik vařených spojů zmizí - budou ohýbané - zbytek budou "pohledové" sváry. Design větráků zůstane koncepčně takto, mimo popsané změny.
A na závěr - poté, co tolikrát de/montujete kryt, může se stát, že omylem vyrazíte na výlet bez několika nepodstatných šroubků... A musíte si vystačit s tím, co máte
Proběhl test ne/zničitelnosti. Kryt dostal mnohokrát přímou ránu o různé klády a kameny, největší asi přímá řacha břichem na kámen, na snímku z videa výše.
Stav krytu po destrukčních testech:
Zaznamenali jsme deformaci o milimetry směrem vzad a upravili proto zadní držáky - žebra vedou více dopředu, držáky se tak "neprotočí" v rovné hliníkové ploše - směr předo-zadní už se nemá kam deformovat. Předek je nutno optimalizovat z pohledu bahna. Aby se kryt neplnil bahnem od kola, vynecháme všechny díry uprostřed, zůstanou jen větráky po stranách předního plátu, tzn. přímo na svody. Největší problém - odlétající bahno při rychlé jízdě rovně - se tím řeší. Zároveň vynecháním pár dalších větráků + prodloužením předních úchytů zpevníme konstrukci vepředu a už se nemá co kam hnout. Tím bude zajištěna i ochrana pumpy + levého deklu při pádu na bok (odzkoušeno... nechtěně...). Uvnitř budou ještě gumové "dorazy", kdyby přece jen.
Co se chlazení týče, celá věc je masivní hliník, který sám o sobě funguje jako pasivní chladič, tzn. nevidíme problém s uzavřeností věci / málo větráky. Uvažovali jsme o žebrování bočních dílů, ale pokud by se jelo po bahnité cestě v hluboké koleji, díry na boku by strouhaly bahno přímo dovnitř krytu, čímž by se chlazení naopak zhoršilo. Nejlépe vychází, bude-li v krytu čisto. Pro jízdu po silnici postačí díry, co tam jsou.
Máme převařenou variantu o zmíněné vylepšené úchyty, po otestování překreslíme plány a dáme do výroby první ostrou sérii. Několik vařených spojů zmizí - budou ohýbané - zbytek budou "pohledové" sváry. Design větráků zůstane koncepčně takto, mimo popsané změny.
A na závěr - poté, co tolikrát de/montujete kryt, může se stát, že omylem vyrazíte na výlet bez několika nepodstatných šroubků... A musíte si vystačit s tím, co máte
- Buellrider
- Příspěvky: 29
- Registrován: čtv 11. kvě 2017 7:47:15
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kryt motoru - vlastní vývoj nr.2 (update)
Ahoj, jakmile bude finální série, stanovíme cenu. Bude na úrovni dobrých krytů motoru na trhu, ač si troufám říct, že produkt bude jeden z nejlepších. Znovu opakuji, kdybychom měli počítat skutečné náklady, je to už teď v podstatě k nezaplacenívarlos1 píše:Hoši super vzhled a asi i ochrana na jakou cenu si cenite jeden kousek a nebo jen nacrt mam moznost nechat udelat ale z nacrtem ktery je odskousen to pujde lepe .Dik za odpoved
Ještě na doplnění - ke krytu připravujeme též kompatibilní padáky. Kvůli poměrně malým možnostem uchycení a prostoru (pokud nechcete mít koleno přes padák) to bude ochrana primárně bočního plastu a chladiče.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů