Dotaz na XT660Z tenere
Dotaz na XT660Z tenere
Ahoj chlapi, chcu se zeptat na vhodnost použití tenérky na vejlety kolem 20.000 km. Samozřejmě značná část cesty budou dálniční přesuny. Jezdím zásadně sólo + 3xkufr a bagáž na min. měsíční cestu. Standardně jezdím na buellu (takže prcek, ale na nepohodlí jsem více než zvyklý), jinak motorek jsem už vystřídal mnoho (od ostry krosky, přes silnice, naháče, chopper ...), takže nějaky zkušenosti jsou. Loni jsem podnikl první opravdu dobrodrůžo dovču do Iránu. Jen kvůli té cestě jsem si koupil r1200gs adv., což je opravdu parník a vcelku mě vyhovoval. Musel jsem ju prodat, páč v tom leželo moc peněz. No a pomalu se dostávám k jádru pudla. Na příští rok plánujem cestu ještě podstatně delší a to na Bajkal, právě přes Irán spodem a zpět Ruskem. Nevím proč, ale čím dál víc toužím po tenérce. Jednak kvůli váze oproti GéSu, za druhy ač se mi ze zečátku přímo hnusila, teď po pár letech se mi vysloveně líbí, má 21 kolo, více inklinuju do terénu a nemalou roli hraje i podstatně nižší cena. V podstatě jsem na 100% rozhodnutej a tenérku koupím. Jen mě trošku děsí představa plně naložené motorky, drtit 1000km za den po dálnici (v extrémním případě) a to všechno s necelejma 50konikama...Dá se sní držet stálá rychlost např. 130km/h aniž bych utavil motor? Co vy na to, je to "v pohodě" datelny??? Jak řikám, na nějaké nepohodlí jsem zvyklej a už jsem si zkusil aji na naloženým Buellu v tahu za 20hod 1800km ...
Děkuji za vaše názory a to zejména z vlastní zkušenosti ..
Děkuji za vaše názory a to zejména z vlastní zkušenosti ..
Online
Přejít na web motopripravky.cz
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2622
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Napiš "660" bez uvozovek: 505
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Sdělení od administrátora
Zdar,
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
Přejít na web motopripravky.cz
- RadekK
- Příspěvky: 67
- Registrován: čtv 21. črc 2011 12:36:54
- Napiš "660" bez uvozovek: 660
- Bydliště: moravská brána
Re: Dotaz na XT660Z tenere
Zkusím ti za sebe odpovědět na tvoje otázky. Ale musím říct, že ji mám teprve půl roku, najeto pouze 6,5 tkm a je nová a je to moje první cestovní enduro. Takže nemám dost zkušeností s tímto typem stroje, taky neznám žádné poruchy.
a) Když si představím ujet 20 tis, tak vidím především cesty, byť něco jako solidní polňačky a pak tedy asi i jinou motorku. Celkem je však fajn, že má velmi rozumnou spotřebu, do nádrže narvu téměř 25 l, olej ta moje prakticky nežere (jezdím v klidu), běžné pneumatiky, ... a co já vím co.
b) Představa 1000 km/den mě taky celkem nesedí (po dálnici děsí). Na druhou stranu, doposud jsem jel dvakrát takovej ten celodenní výlet (normální silnice) něco přes 500 a pak přes 600 km a naprosto v pohodě. Sedí se mě na ní dobře. Bál jsem se vibrací do ruk, ale je to taky OK. Otázkou je těch tisíc/den a celej tejden.
c) Naložená třema kuframa akceleruje, jede a drží těch 130 v pohodě a nemyslím, že je nějak honěná (5000 rpm). Ale po dálnici pak jedeš jak Š-HTPI. Na 150-160 to ještě po rovině rozkutálíš, ale je to bída a já bych tak nejezdil. A když ještě baťužek, tak to jsem už úplně hodnej. Je to prostě víc cenduro do lesa a na pole než cestovatelská motorka na dálnici.
Ta motorka mě osobně přesně sedí na dovolenou a poježdění třeba po Karpatech a tak. Jsem velmi zvědav na tvoji cestu, zážitky zkušenosti a poznatky. Hoj
a) Když si představím ujet 20 tis, tak vidím především cesty, byť něco jako solidní polňačky a pak tedy asi i jinou motorku. Celkem je však fajn, že má velmi rozumnou spotřebu, do nádrže narvu téměř 25 l, olej ta moje prakticky nežere (jezdím v klidu), běžné pneumatiky, ... a co já vím co.
b) Představa 1000 km/den mě taky celkem nesedí (po dálnici děsí). Na druhou stranu, doposud jsem jel dvakrát takovej ten celodenní výlet (normální silnice) něco přes 500 a pak přes 600 km a naprosto v pohodě. Sedí se mě na ní dobře. Bál jsem se vibrací do ruk, ale je to taky OK. Otázkou je těch tisíc/den a celej tejden.
c) Naložená třema kuframa akceleruje, jede a drží těch 130 v pohodě a nemyslím, že je nějak honěná (5000 rpm). Ale po dálnici pak jedeš jak Š-HTPI. Na 150-160 to ještě po rovině rozkutálíš, ale je to bída a já bych tak nejezdil. A když ještě baťužek, tak to jsem už úplně hodnej. Je to prostě víc cenduro do lesa a na pole než cestovatelská motorka na dálnici.
Ta motorka mě osobně přesně sedí na dovolenou a poježdění třeba po Karpatech a tak. Jsem velmi zvědav na tvoji cestu, zážitky zkušenosti a poznatky. Hoj
Re: Dotaz na XT660Z tenere
No samozrejme tech 1000 za den je extrem, ke kteremu by doslo zcela vyjimecne. Spise by to bylo do 600 km denne dalnic presunu. Nehlede na to, ze takovej vejlet bude jen jeden a jinak se bude jezdit kolem komina a max albanie, rumunsko atd.. kde proste s oteklim gs12adv by to bylo velky trapeni. Me hlavne zajimalo zda se da drzet treba tech 130 celej den (nalozenej), abych ju nejak zvlast netrapil. Kazdopadne dekuji za tvuj pohled, ale ja ju stejne kuupim ;0).
Ps: omluvte snizenou kvalitu pisu z mobilu
Ps: omluvte snizenou kvalitu pisu z mobilu
Re: Dotaz na XT660Z tenere
sice mam R a ne Z, ale i tak prispeju...ja mam zatim "rekord" 840km za den po dalnicich (i kdyz mnohdy ucpanejch projetejch v osstavnym pruhu) ve dvou a plne nalozenej... mam pocit ze jsou tu kuci kteri na eRku dali i pres tisic za den. takze se to da, a verim ze o dost snaze to jde na Z pac ma minimalne rozhodne pohodlnejsi sedlo. jinac me osodne velmi zajima iran...tak jestli bys treba nemel nekde nejaky fotky ci povidani z tvoji cesty...pripadne bych se te na naky zakladni ifno zeptal v SZ
Re: Dotaz na XT660Z tenere
Mrkni na http://www.utekzdomu.cz to jsou stranky kamosa co jel s nami, vse fotil natacel. Na uloz to mame video, ale ma 1,9gb. A samo se ptej na co chces
Re: Dotaz na XT660Z tenere
Mam sice taky R-ko a ne Z-tko, ale dlouhé přesuny s plně naloženou motorkou a s mojí maličkostí ( 125 kg ) nejsou žádný problém. Ze Slovinska do Jičína 850 km v dešti ( Rakousko centrem ne po dálnici ) za nějakých 9 hodin. Zastávky pouze na tankování + cigáro. XT žere pouze benzín, olej ani kapku. Takže dlouhých přesunů při konstantní rychlosti 130 - 135 km/h se bát nemusíš. Nad 130 km/h je to už takový tejrání, už se to pak točí jako kafemlejnek. Ale jakmile ji koupíš tak vítej do klubu.
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: úte 31. led 2012 14:48:35
- Bydliště: Zbiroh
Re: Dotaz na XT660Z tenere
Tak jsem dnes shlédnul to video a musím říct pánové,klobouk dolů. Bezva krajina,cesta,země a vůbec dobrodružství. Musím jen tiše závidět.Aťas píše:Mrkni na http://www.utekzdomu.cz to jsou stranky kamosa co jel s nami, vse fotil natacel. Na uloz to mame video, ale ma 1,9gb. A samo se ptej na co chces
- radas
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 09. zář 2008 16:43:53
- Napiš "660" bez uvozovek: 505
- Bydliště: Tady je Radegastovo
Re: Dotaz na XT660Z tenere
Ahoj,
měl jsem Rko cca. 2 sezóny a vyměnil jsem ho za Tenerku. Páč Zko je vyšší a má pohodlnější podvozek na cestování. Ta výška je fantastická, hotová rozhledna. Mé oblíbené výlety, směr východ.
Co se týče jízdy po dálnicích , 130, sólo + 50kg bágly, bez problémů ale připrav se na vibrace (1 válec).
Určitě bych na takovou výpravu nevyjel s Tenerkou ze salonu, je třeba jí upravit. Eliminuješ tím hodně problémů na cestě. Odzkoušené úpravy tady shrnul myslím Béďa nebo Bert.
Celkově , po mých zkušenostech s XT 660, bych se takové trasy nebál, Tenera není žádný svalovec, spíše šlachovitý atlet .
Tak hodně spokojených kilometrů.
http://www.motorkari.cz/cestovani/cesto ... 18805.html
měl jsem Rko cca. 2 sezóny a vyměnil jsem ho za Tenerku. Páč Zko je vyšší a má pohodlnější podvozek na cestování. Ta výška je fantastická, hotová rozhledna. Mé oblíbené výlety, směr východ.
Co se týče jízdy po dálnicích , 130, sólo + 50kg bágly, bez problémů ale připrav se na vibrace (1 válec).
Určitě bych na takovou výpravu nevyjel s Tenerkou ze salonu, je třeba jí upravit. Eliminuješ tím hodně problémů na cestě. Odzkoušené úpravy tady shrnul myslím Béďa nebo Bert.
Celkově , po mých zkušenostech s XT 660, bych se takové trasy nebál, Tenera není žádný svalovec, spíše šlachovitý atlet .
Tak hodně spokojených kilometrů.
http://www.motorkari.cz/cestovani/cesto ... 18805.html
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 hostů