Stránka 1 z 1

leoše s vložkou= výkon ???

Napsal: stř 15. led 2014 0:15:28
od Hucikuci
Zdravím,
mám ted koncovky (otevřený leoše) na převatovaní a chlap co dělá motorky i zavodní, tak když se mu koncovky davaly, tak hned spustil že tam něco chybí jakože ta vložka, že s tím by se motoru odlehčilo a líp i jelo, že i v zavodních je ve vyfuku něco jako komora na zbrždění plynu či co povídal ( ja to mam jen přetlumočený :D )je to pravda že s vložkou je motoru líp? mám jí odladenou na brzdě s otevřenejma.

Re: leoše s vložkou= výkon ???

Napsal: čtv 30. led 2014 0:51:39
od 12.Bert
Zdar,
z mých zkušeností potvrzuju názor "Tvého chlapa", otevřeš-li výfuk (-y) posílíš kroutící moment v nízkých otáčkách a částečně ztratíš výkon ve vyšších otáčkách; respektive s otevřeným výfukem nevytočíš otáčky motoru tak vysoko jako s přivřenou koncovkou výfuku. (Pochopitelně záleží na výkonu motoru, zpřevodování, nastavení omezovače ...) Je to něco za něco.

U velkoobjemových moto (800ccm a víc) to průměrný jezdec ani nepozná, protože neumí výkon využít na 100%, ale u menších objemů např. u 250ccm je ten rozdíl zřetelný.

7 let jsem jezdil 12.Bandita a jezdil s otevřeným výfukem i koncovkou, posílení spodku bylo znát (tehdy mě šlo hlavně o zvuk), ale na druhou stranu 10000 otáček jsem na otáčkoměru měl málo kdy a výkon mě vůbec nechyběl.

U lehkých endur je to podobně, např. u KTM 525 a 450 jsem upřednostnil větší krouťák a že by mě chyběl vrch jsem nepoznal. U 250 to už znát je, s otevřeným výfukem i koncovkou vrch otáček (i výkon) trochu chybí.

Stále hovořím jen o 4 taktech.

Re: leoše s vložkou= výkon ???

Napsal: čtv 30. led 2014 14:45:49
od Hucikuci
zatím mi nepřišlo že by navrchu strácela, mám i pwc a z brzdy, tak asi nechám otevřené díky za info :).