Ideální cross pneu?

Vaše zkušenosti s různými pneu můžete psát zde.
Uživatelský avatar
K.O.zel
Příspěvky: 1233
Registrován: úte 01. dub 2008 17:30:32

Ideální cross pneu?

Nový příspěvek od K.O.zel » čtv 23. srp 2012 16:01:39

kuci co jezdite ci ste jezdili na cross pneu poradte co idealne obout? na civilni jezdeni se tak nak ustalilo tkc dopredu a e09 dozadu...je naka takova osvedcena kombinace i co se tyce cross pneu (homologovany pro normal provoz). mel jsem od radka C17 predek a K74 zadek. nemam s tim problem (hlavne k74 me fakt bavila) ale rikam si proc nemit na obou kolech to samy treba a tak. budu rad za tipy jinak pujdu asi do vyse zmine kombinace...

12.Bert
Příspěvky: 117
Registrován: stř 11. srp 2010 10:31:12

Re: Ideální cross pneu?

Nový příspěvek od 12.Bert » čtv 06. zář 2012 18:05:02

Ahoj K.O.zle, z obsahu Tvého dotazu, měla Tvá otázka spíše znít "jaké enduro gumy do terénu s homologací na cestu". Gumy co uvádíš (C17 a K74) jsou dobré pro tvrdý off-road (crossové) a nejsou homologované na cestu.

Pěkný a srozumitelný přehled o gumách má na webu i mitas.eu, kde pneu určené do terénu a přitom jsou homologované na cestu jsou označeny "EF" + číslo dezénu (Enduro FIM) nebo jenom "E" + číslo dezénu (enduro).

Gumy Enduro FIM proti cross pneu mají kratší špalky a v terénu už jedou (řekl bych, tak o 10-20% méně drží) , ale na asfaltu jen trochu mokrém nebo jen studeném oproti endurovým nedrží, v tom hraje roli i tvrdost použité směsi, dále v tom podobnou roli hraje i tlak v pneu.

Gumy Enduro proti Enduro FIM i cross pro změnu v terénu moc nejedou, ale na asfaltu drží. U nás je stále asi nejpoužívanější dozadu dávat E-09, protože se vlastnostmi nejvíce blíží crossovým pneu a na cestě drží slušně. Pochopitelně kdo brousí Xkem asfalt, tak ať to tady ani nečte ! :mrgreen:

U gum do terénu je třeba ještě popřemýšlet, kde chci v terénu jezdit, zda jen v kamení, po pevném podkladu a štěrku, nebo v měkkém podkladu a blátě a podle toho zvolit šířku pneu a hlavně hustotu osázení pneumatiky špunty.
Čím více nahuštěné špunty k sobě, tak jsou více do kamení. Aby toho nebylo málo, tak také záleží i na rozmístění a otočení špuntů, zpravidla čtvercového půdorysu. I zde platí, že hraje roli i tvrdost použité směsi a tlak v pneu.

Gumy C17 a K74 jsou dobrá volba na tvrdý podklad a kamení. :yes: Na asfalt né ! :no:

Uživatelský avatar
K.O.zel
Příspěvky: 1233
Registrován: úte 01. dub 2008 17:30:32

Re: Ideální cross pneu?

Nový příspěvek od K.O.zel » čtv 06. zář 2012 19:52:02

diky za info kazdopadne gumy uz jsou nazuty takze na tve doporuceni dojde az priste :) jinak ja osobne jsem vubec nezjistoval zdali C17 a K74 jsou legalne pouzitelny na silnici, ale prislo mi ze ze zde zverejnenych prispevku jsou :?

Šimi
Příspěvky: 73
Registrován: čtv 27. kvě 2010 10:13:59

Re: Ideální cross pneu?

Nový příspěvek od Šimi » pát 07. zář 2012 18:51:01

Ahoj Kozlíku,
nerad ti kazím radost, ale mám určitou zkušenost s homologací. Před rokem jsem narazil do feldy, která mi nedala přednost a dodnes se táhne soud. Nejdříve prý v obálce o rozsudku údajně řidič feldy nic neměl, údajně přišla prázdná obálka, poto proběhlo, že jsem jel moc rychle, ovšem expertýza na brzdnou dráhu a rozsah zranění odpovídala 40km za hod, a nyní následovalo, že obhájce chce atest o homologaci na pneu přímo od výrobce, takže když to už nyní jen tak pozoruji tak bez homologace i když jsi nehodu nezavinil tak bych byl prohrávající, naštěstí u mne E 09. Tak pozor na silnici, při kontrole ti to stejně zkoumat asi nebudou, ale pokud by se ti postavil do cesty stejný pitomec jak u mne tak máš smůlu.

Uživatelský avatar
K.O.zel
Příspěvky: 1233
Registrován: úte 01. dub 2008 17:30:32

Re: Ideální cross pneu?

Nový příspěvek od K.O.zel » pon 17. zář 2012 18:15:16

jojo, potencionalnich nasledku pouziti nehomologovanych dilu jsem si vedom. nicmene napr u zminovane C17 mitas na webu uvadi ze je homologovana pro provoz na pozemnich komunikacich. nicmene mi dosla trpelivost s neustalymi protichudnymi nazory na homologaci pro provoz na pozemnich komunikacich te ktere pneumatiky a napsal jsem do zkusebny. tak uvidime co mi odpovi a zdali odpovi....

Riki
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 14. čer 2012 19:44:31

Re: Ideální cross pneu?

Nový příspěvek od Riki » úte 18. zář 2012 21:09:56

Ahoj, ohledně té homologace bych viděl problém u rychlostního indexu. Podle techničáku má mít XT-R pneu s indexem S. Tudíž když dáš na moto pneu s nižším indexem, nemusí vydržet při vysokých rychlostech. A nedejbože any se stalo to co Šimimu.

Snad to tak nějak i doopravdy je, je to jen má doměnka...

Uživatelský avatar
K.O.zel
Příspěvky: 1233
Registrován: úte 01. dub 2008 17:30:32

Re: Ideální cross pneu?

Nový příspěvek od K.O.zel » čtv 20. zář 2012 18:51:03

tak kuci, kazdy mate kus pravdy, ale nekonecne dohady o tom ktere pneu jsou a nejsou homologovany pro provoz na pozemnich komunikacich me uz nebavily a tak jsem napsal do spolecnosti ktera pneu homologuje v ceske republice. co mi odepsali hodim do jineho topicu protoze tady je to preci jen trochu OT. a jen na uzavreni zde nastinenych temat:
bert: nevim z ceho si vychazel ale mitas C-17 i heidenau K74 jsou dle tohoto homologovany pro provoz na pozemnich komunikacich
riki: ano mas recht toto je v pripade C-17 problem neb ma rychlostni index R (170) cili nevyhovuje udaji o pneumatikach ve velkem TP ale naproti tomu vyhlaska c. 341/2002 Sb uvadi "rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla" a ta je ve velkem i malem TP uvadena "160" cemuz rychlostni index R vyhovuje. takze je to takovy pul na pul asi...pri bezny kontrole policii by asi nebyl problem...pri stourani pojistovnou uz by mohl nastat. hmotnostni index se u pneu "bezny" a "crossovych" narozdil od rychlostniho prakticky nemeni.

12.Bert
Příspěvky: 117
Registrován: stř 11. srp 2010 10:31:12

Re: Ideální cross pneu?

Nový příspěvek od 12.Bert » pon 08. říj 2012 21:42:02

"bert: nevim z ceho si vychazel ale mitas C-17 i heidenau K74 jsou dle tohoto homologovany pro provoz na pozemnich komunikacich"

Ahoj K.O.zle,
nevím jak Ti odpovědět, abych se nedostal do konfliktu s výrobcem pneu, ... zkrátka jeli vyrobena pneu účelově pro cross (to je speciální výrobek pro sportovní užití v terénu), tak její "homologaci" k provozu na pozemních komunikacích nejméně nedůvěřuji. Pokládám ji jen za marketingový tah výrobce. Proč ostatní značkoví výrobci pneu nemají homologované crossové gumy podobného "dezénu" ?

Pamatuji si jaké se vedly diskuse o homologaci pneu Enduro FIM (EF) k provozu na pozemních komunikacích než homologaci vůbec povolili a nyní s odstupem x let někdo "homologuje" čistě crossové pneu s mnohem vyššími špunty ?

Pokud chceš mít moto obuté s jistotou správně, platí, co jsem napsal v čtv 06. zář 2012 19:05:02.

Pán z firmy homologující zmíněné pneu pro mě vypustil jen nepřesvědčivou mlhu.

Pravda se zpravidla ukáže až před soudem, kde se navzájem mnohdy přou i znalci.
A k tomu směřovat nechceš, že?

Uživatelský avatar
K.O.zel
Příspěvky: 1233
Registrován: úte 01. dub 2008 17:30:32

Re: Ideální cross pneu?

Nový příspěvek od K.O.zel » úte 09. říj 2012 20:52:52

12.Bert píše:"bert: nevim z ceho si vychazel ale mitas C-17 i heidenau K74 jsou dle tohoto homologovany pro provoz na pozemnich komunikacich"

Ahoj K.O.zle,
nevím jak Ti odpovědět, abych se nedostal do konfliktu s výrobcem pneu, ... zkrátka jeli vyrobena pneu účelově pro cross (to je speciální výrobek pro sportovní užití v terénu), tak její "homologaci" k provozu na pozemních komunikacích nejméně nedůvěřuji. Pokládám ji jen za marketingový tah výrobce. Proč ostatní značkoví výrobci pneu nemají homologované crossové gumy podobného "dezénu" ?

Pamatuji si jaké se vedly diskuse o homologaci pneu Enduro FIM (EF) k provozu na pozemních komunikacích než homologaci vůbec povolili a nyní s odstupem x let někdo "homologuje" čistě crossové pneu s mnohem vyššími špunty ?

Pokud chceš mít moto obuté s jistotou správně, platí, co jsem napsal v čtv 06. zář 2012 19:05:02.

Pán z firmy homologující zmíněné pneu pro mě vypustil jen nepřesvědčivou mlhu.

Pravda se zpravidla ukáže až před soudem, kde se navzájem mnohdy přou i znalci.
A k tomu směřovat nechceš, že?
ac nerad tak s tebou teda vubec nesouhlasim. rozhodne bych nerek ze zmineny pan "vypustil mlhu" ale prijde mi to jako jasna odpoved cloveka z firmy ktera "je také pověřena Ministerstvem dopravy ČR jako jediná společnost v rámci ČR k provádění měření a zkoušek pneumatik podle legislativních předpisů EHK OSN. Na základě oficiálně vydaných zkušebních protokolů je potom Ministerstvem dopravy ČR vystaveno osvědčení o homologaci". tyto normy jsou zavazne a minimalne v ramci EU je ta ktera pneu "testovana" jen jednou a homologace prebirana ostatnimi zememi. pochybuji za na vysledky zkousek dle norem muze mit vliv jakakoli marketingova snaha vyrobce pneu. myslim ze vetsina vyrobku vseho druhu pred uvedenim na trh prochazi urcitou "homologaci" za ucelem schvaleni k prodeji či provozu v evrope (napr. americka auta) a taky si myslim ze toto je vyjma padelku urcita zaruka "bazpecneho a zakoneho pouzivani" dane veci. a nemyslim si ze zrovna vyrobci jako heidenau a mitas by si "ecko" falsovali. jak je to u jinych vyrobcu a typu pneu nevim. ale pro me je fakt vyskytu "ecka" na bocnici C-17 a K74 (vzhledem k informacim z firmy ktera je dle meho pohledu jedinou povolanou instituci v CR se k teto problematice fundovane vyjadrit) jasnym sdelenim o moznosti legalniho provozu techto pneu na silnici. a nezlob se ale tva tvrzeni jsou jen "spekulace" nepodlozene zadnymi fakty. a otazky typu proc nektere pneu jsou a jine nejsou homologovany, dle meho nazoru muze fundovane zodpovedet pouze institut hologaci se zabyvajici, ktery vi proc homologaci udelil nebo neudelil.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host