Seřízení ventilových vůlí
Re: Seřízení ventilových vůlí
diky moc za navod. po vylete do alp si asi ventily poradne sedly, najednou jsou slyset, najeto 12000km. chci je zkontrolovat. je nutne vzdy menit tesneni pod viky? diky
Online
Přejít na web motopripravky.cz
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2622
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Napiš "660" bez uvozovek: 505
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Sdělení od administrátora
Zdar,
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
Přejít na web motopripravky.cz
Re: Seřízení ventilových vůlí
Tesnenie je asi gumenne oválne krúžky, nemusíš meniť...
Re: Seřízení ventilových vůlí
Tak gumovy tesneni jsem nemenil, vytahovat svicku je uplne zbytecny a po 12 000km jsem lehce dotahnul oba saci. Prace celkem i s prostojema na 2h.
Spravnou horni uvrat jsem delal pres rysku na kole rozvodu. Jinak pristup ke vsemu paradni, teda po vytazeni hadice z pair ventilu.
Diky za navod tuna a pekne pojezdeni. Delal jsem to poprve v zivote.
Spravnou horni uvrat jsem delal pres rysku na kole rozvodu. Jinak pristup ke vsemu paradni, teda po vytazeni hadice z pair ventilu.
Diky za navod tuna a pekne pojezdeni. Delal jsem to poprve v zivote.
Re: Seřízení ventilových vůlí
Tak jsem se do toho taky pustil - XT660Z Tenere 30.000 km
Naplánoval jsem rovnou i výměnu chladící kapaliny a svíčky, protože oboje mi mělo pomoc právě u ventilů.
Naopak jsem si to znepříjemnil plnou nádrží, se kterou se špatně manipulovalo. Takže jsem dolů dával nádrž a boční plasty, chladič, a nakonec musel pryč i originál padák od Yamahy co, je kolem motoru, jinak bych se nedostal k matce na klice. Ten, jak jsem nakonec zjistil, byl stejně zlomený v úchytu vepředu na rámu (už delší dobu se mi zdál, že mi tam něco rezonuje), takže jsem byl rád, že jsem ho musel sundat a přišel jsem na to.
Jinak po kontrole vůlí, jsem akorát malinko povolil jeden výfukový, jinak ostatní byly OK. Gumové těsnění jsem nechal všude původní. Co se týče polohy ventilů, postupoval jsem podle servisního manuálu a zde vloženého obrázku z něj. Tzn. ryska na ozubeném kole vačky zároveň s výstupkem na hlavě, a na setrvačníku čárka na rysce (ne písmeno H).
Chladící kapalina se mi měnila dobře, protože jsem měl sundanou nádrž a nemusel jsem nalévat novou kapalinu do chladiče přes trychtýř a hadici, kvůli nepřístupnosti hrdla chladiče. Vlezlo se mi tam i s následným dolitím do přepadové nádobky cca 1,5 l.
Celkově mi to trvalo asi 6 hodin, ale na závěr jsem si měnil ještě olej. Ty ventily a chladící kapalinu jsem dělal poprvé.
Naplánoval jsem rovnou i výměnu chladící kapaliny a svíčky, protože oboje mi mělo pomoc právě u ventilů.
Naopak jsem si to znepříjemnil plnou nádrží, se kterou se špatně manipulovalo. Takže jsem dolů dával nádrž a boční plasty, chladič, a nakonec musel pryč i originál padák od Yamahy co, je kolem motoru, jinak bych se nedostal k matce na klice. Ten, jak jsem nakonec zjistil, byl stejně zlomený v úchytu vepředu na rámu (už delší dobu se mi zdál, že mi tam něco rezonuje), takže jsem byl rád, že jsem ho musel sundat a přišel jsem na to.
Jinak po kontrole vůlí, jsem akorát malinko povolil jeden výfukový, jinak ostatní byly OK. Gumové těsnění jsem nechal všude původní. Co se týče polohy ventilů, postupoval jsem podle servisního manuálu a zde vloženého obrázku z něj. Tzn. ryska na ozubeném kole vačky zároveň s výstupkem na hlavě, a na setrvačníku čárka na rysce (ne písmeno H).
Chladící kapalina se mi měnila dobře, protože jsem měl sundanou nádrž a nemusel jsem nalévat novou kapalinu do chladiče přes trychtýř a hadici, kvůli nepřístupnosti hrdla chladiče. Vlezlo se mi tam i s následným dolitím do přepadové nádobky cca 1,5 l.
Celkově mi to trvalo asi 6 hodin, ale na závěr jsem si měnil ještě olej. Ty ventily a chladící kapalinu jsem dělal poprvé.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů