Olej?
Online
Přejít na web motopripravky.cz
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2622
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Napiš "660" bez uvozovek: 505
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Sdělení od administrátora
Zdar,
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
Přejít na web motopripravky.cz
- LiTe
- Příspěvky: 4268
- Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
- Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej?
ježiš to nevim ale prej maže yamalube ale viskozitu nevím možná 15-50, ted mi ho měněj.
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko
Re: Olej?
Přesně jak je psáno, doporučuji Mogul 10W-40. Je nesmysl dávat peníze za oleje jako Castrol, kdysi jsem to taky lil do motorek a nakonec se dozvíte, že na světě jsou 4 výrobci oleje a takovej Castrol kupuje oleje od nich a v testech vychází hůře jak Mogul, akorát si lidi klepou na čelo když si někdo do motorky za x tisíc leje obyčejnej Mogul a nepřiplatí si za nějak Shell nebo Castrol. Navíc potřebné specifikace splňujou dnes všechny běžně prodávané značky.
Re: Olej?
Beru zpět, já jsem teď prohodil písmena T a G, myslel jsem teď českej Mogul a myslel jsem že má olej se specifikacemi pro Yamahu. Je jedno jakou značku, jak jsem psal pokud plní potřebné specifikace.
Pro představu kterej by byl podle vás kvalitnější motorovej olej do auta? V nezávilém testu vyhrál daleko levnější Mogul
Pro představu kterej by byl podle vás kvalitnější motorovej olej do auta? V nezávilém testu vyhrál daleko levnější Mogul
Re: Olej?
Já dávám taky plnou a to proto, že je za studena řidší a tudíš se při studeném startu rychleji načerpá všude kde má být a taky údajně moderní plně syntetické oleje nestečou z mazaných míst tak rychle a tedy znovu usnadní studené starty. Někde jsem četl, že studené starty mívají na svědomí až 70 % celkového opotřebení motoru. V Německém časopise motorrad napsali, že do našich strojů se vyplatí dávat plnou syntetiku i přes to, že výrobce doporučuje polo.
Re: Olej?
Asi takle, vezmu to obecně, protože neznám požadavky Yamahy na olej pro XT.
Pokud výrobce doporučuje polosyntetiku, tak tam polosyntetika patří. Sice s plnou syntetikou se v případě přetržení olejového filmu na stěnách válce rychleji obnoví, ale olejovej film se hned tak nepřeruší.
Za další řídkej olej = snazší studené starty. Jo to je pravda, ale kdy starujete XT v -20? A jakto že auta co maj v motorech minerální olej 15W-40 a stojí celou zimu u baráku a jejich majitelé je každej den startují a jedou do práce a navíc celou dobu na sytič, kterej obohacuje směs a ta zase nepříznivě narušuje olejovej film. Jakto, že ty auta třeba nejezdí 200 000?
Tady ale nejde jen o válec. Uznávám že s plně syntetickým olejem Vám stěny válce a píst v XT bude po 80 000km vykazovat stejné opotřebení jako s polosyntetickým po 75 0000km ale s řídším, plně syntetickým olejem Vám může podstaťně klesnout životnost převodovky a spojky. Převodovce řídkej olej vůbec chutnat nemusí a spojkovým lamelám může škodit ještě víc a to do extrému bude mazat tak moc, že budou prokluzovat a spojka se "spálí" nebo prostě opotřebí daleeeko rychleji.
Chápu, že když člověk dá za motorku víc jak 100 000,--, tak jí chce dopřát "to nejlepší" a klidně si připlatí jednou za rok na oleji 300,--
Pokud výrobce doporučuje polosyntetiku, tak tam polosyntetika patří. Sice s plnou syntetikou se v případě přetržení olejového filmu na stěnách válce rychleji obnoví, ale olejovej film se hned tak nepřeruší.
Za další řídkej olej = snazší studené starty. Jo to je pravda, ale kdy starujete XT v -20? A jakto že auta co maj v motorech minerální olej 15W-40 a stojí celou zimu u baráku a jejich majitelé je každej den startují a jedou do práce a navíc celou dobu na sytič, kterej obohacuje směs a ta zase nepříznivě narušuje olejovej film. Jakto, že ty auta třeba nejezdí 200 000?
Tady ale nejde jen o válec. Uznávám že s plně syntetickým olejem Vám stěny válce a píst v XT bude po 80 000km vykazovat stejné opotřebení jako s polosyntetickým po 75 0000km ale s řídším, plně syntetickým olejem Vám může podstaťně klesnout životnost převodovky a spojky. Převodovce řídkej olej vůbec chutnat nemusí a spojkovým lamelám může škodit ještě víc a to do extrému bude mazat tak moc, že budou prokluzovat a spojka se "spálí" nebo prostě opotřebí daleeeko rychleji.
Chápu, že když člověk dá za motorku víc jak 100 000,--, tak jí chce dopřát "to nejlepší" a klidně si připlatí jednou za rok na oleji 300,--
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů