Seřízení ventilových vůlí
Seřízení ventilových vůlí
Toto seřízení se provádí při studeném motoru.Samotné měření se provádí spárovými měrkami hodnot 0,10-0,15-0,20 mm.Je nutno odstrojit motorku,a to:sedlo, podsedlové plasty,boční plasty,nádrž,
chladič(jenom odšroubovat,nesundávat hadice).U nádrže je třeba odpojit dva konektory(stlačit západku a vytáhnout) a přívod paliva(povytáhnout poistku-do boku od osy hadičky,pak zatlačit dva barevné proti sobě tlačítka a ztáhnout z trubičky. ikdyž máte v nádrži benzín z trubičky nevyteče.Tím máme volný přístup k sacím ventilům Odšroubujeme víčko,4* imbus Abychom mohli zkontrolovat vůli,je nutné píst nastavit do horní ůvrati v době komprese,tehdy jsouvšechny ventily uzavřeny. Pro to abychom mohli posunovat pístem a hledat horní ůvrať doporučuji vyšroubovat zap. svíčku kvůli kompresi a odšroubovat krytku na levé straně motoru POKR...
chladič(jenom odšroubovat,nesundávat hadice).U nádrže je třeba odpojit dva konektory(stlačit západku a vytáhnout) a přívod paliva(povytáhnout poistku-do boku od osy hadičky,pak zatlačit dva barevné proti sobě tlačítka a ztáhnout z trubičky. ikdyž máte v nádrži benzín z trubičky nevyteče.Tím máme volný přístup k sacím ventilům Odšroubujeme víčko,4* imbus Abychom mohli zkontrolovat vůli,je nutné píst nastavit do horní ůvrati v době komprese,tehdy jsouvšechny ventily uzavřeny. Pro to abychom mohli posunovat pístem a hledat horní ůvrať doporučuji vyšroubovat zap. svíčku kvůli kompresi a odšroubovat krytku na levé straně motoru POKR...
Naposledy upravil(a) tatar dne ned 04. led 2009 16:05:56, celkem upraveno 1 x.
Online
Přejít na web motopripravky.cz
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2622
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Napiš "660" bez uvozovek: 505
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Sdělení od administrátora
Zdar,
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
Přejít na web motopripravky.cz
Re: Kontrola a seřízení ventilů
Krytka je plastová,tudíž nebude nějak silně dotažena.Nasadit ořech s téčkem na matici,směr otáčení motoru je označen šipkou
a odšroubovat druhou krytku pod kterou při otáčení klikou nastavíme rysku na víku proti značce ,,H" t.zn. horní ůvrať. Tady ale pozor:jeden cyklus má dvě horní úvratě ale jenom při jedné můžeme seřizovat.A to tehdy když při zvedání k horní úvrati i klesání pístu nedochází k otevírání nebo zavírání žádného ventilu.Nyní můžeme přistoupit k samotné kontrole tak že vsuneme mezi ventil a stavěcí(seřizovací) šroub měrku 0,10 mm měla by jít posunovat s lehkým odporem Tolerance sacích ventilů je 0,09-0,13 mm.Nastavení se provádí tak že se povolí kontramatka a se zasunutou měrkou (0,10) ,,S CITEM" zašroubujeme šroub na doraz a utáhneme zpět kontramatku silou (14Nm) Někdy je třebatuto operaci zopakovat nepodaří-li se napoprvé.Po vytažení měrky by měla být citelná vůle ,pohybem ručně nahoru,dolu POKR...
Naposledy upravil(a) tatar dne ned 04. led 2009 16:17:05, celkem upraveno 3 x.
Re: Kontrola a seřízení ventilů
U výfukových ventilů postupujeme stejně ,ale tolerance je 0,16-0,20 mm.(výfukové ventily jsou ve předu motoru)Tam je dobré odmontovat z chladiče ventilátor,3 šroubyTORX 25
odšroubovat chladič 3 šrouby aby ho bylo možné dát níže pro lepší přístup k ventilům nesundávat hadice ani nevypouštět kapalinu,není to potřeba.Ještě tam překáží hadice která jde do airboxu,tu je třeba taky sundat a vyjmout(jednu stranu) je uchycena jen pružnou sponou POKR....Re: Kontrola a seřízení ventilů
Doporučuji zakrýt chladič kusem lepenky abyste při manipulaci nepoškodili žebrování ,je to dost zranitelné
Nejsem žádný servisman ani spisovatel ,proto nemusí být vše 100% přesně nebo srozumitelně ale myslím že to tak zhruba bude odpovídat.
PS: napsat tuto story mi trvalo dvakrát déle než to provést a nafotit KONEC
Po seřízení už jen očistit dosedací plochy a zpátky namontovat víčka(zkontrolovat těsnéní) Zpět namontovat všechny věci.Nejsem žádný servisman ani spisovatel ,proto nemusí být vše 100% přesně nebo srozumitelně ale myslím že to tak zhruba bude odpovídat.
PS: napsat tuto story mi trvalo dvakrát déle než to provést a nafotit KONEC
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2627
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola a seřízení ventilů
Opravdu dobrá práce. Takhle kdyby tu časem byly zpracovány i ostatní věci, tak by to bylo
Re: Kontrola a seřízení ventilů
Tatar fak dobré a velmi názorné,líbí se mi to.Podle tohoto to musí seřídit i Lite
Re: Kontrola a seřízení ventilů
tatar No.1
Re: Kontrola a seřízení ventilů
Šikovný kluk ten Tatar !!
Re: Kontrola a seřízení ventilů
supr, popsaný jak od mechaniků u Fordu
Re: Kontrola a seřízení ventilů
jen slova chvály, názorné, výstižné
Re: Kontrola a seřízení ventilů
opravdu díky všem za slova uznání ,snad to i k něčemu bude
Re: Kontrola a seřízení ventilů
Tatar-> pěkně jsi to zmákl ..jenom doufám, že se o to nebude pokoušet uplně každý
- vivik
- Příspěvky: 136
- Registrován: úte 01. črc 2008 19:35:23
- Bydliště: Poděbrady
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola a seřízení ventilů
suprove zpracovany
ale sam se do toho fakt poustet nebudu na to mam svoji masu moc rad
ale sam se do toho fakt poustet nebudu na to mam svoji masu moc rad
Re: Kontrola a seřízení ventilů
Zdravim všetkych, som tu sice nový, no kedže som mal YAMAHU TTR600 tak s nastavovaním ventilových vôlí mám skúsenosti. Tak sa dúfam neurazíte že hneď poučujem...
Postup pri nastavovaní ventilov je v poriadku, no mám jednu pripomienku, voči zisťovaniu hornej úvrate pomocou ibus klúča, šrubováku a pod. Nie je to zlá metóda no po vyšrubovaní sviečky hrozí, že nám niečo spadne do valca... To by bola katastrofa a znamenalo by to demontáž hlavy valca.
Čiže ak chcete zistiť hornú úvrať inak ako týmto spôsobom, treba na ľavom dekli odšrubovať aj tú malú záslepku (obr.6 a 7). Pod ňou sa nachádza riska a na zotrvačníku sa nám otáčaním kľukového hriadeľa zobrazia servisné risky predzápalu a hornej úvrate. My nastavíme hornú úvrať a ďalej postupujeme rovnako ako v návode...
Veľa zdaru...
Postup pri nastavovaní ventilov je v poriadku, no mám jednu pripomienku, voči zisťovaniu hornej úvrate pomocou ibus klúča, šrubováku a pod. Nie je to zlá metóda no po vyšrubovaní sviečky hrozí, že nám niečo spadne do valca... To by bola katastrofa a znamenalo by to demontáž hlavy valca.
Čiže ak chcete zistiť hornú úvrať inak ako týmto spôsobom, treba na ľavom dekli odšrubovať aj tú malú záslepku (obr.6 a 7). Pod ňou sa nachádza riska a na zotrvačníku sa nám otáčaním kľukového hriadeľa zobrazia servisné risky predzápalu a hornej úvrate. My nastavíme hornú úvrať a ďalej postupujeme rovnako ako v návode...
Veľa zdaru...
Re: Kontrola a seřízení ventilů
To máš sice pravdu s tím víčkem, ale stejně je lepší tu svíčku vyšroubovat, protože jinak je potřeba překonat kompresi. Já jsem to dělal podle té rysky, ale svíčku jsem taky nejdřív vyndal. Aspoň ji můžeš při té příležitosti zkontrolovat.
Re: Kontrola a seřízení ventilů
chrener> no vida, zas jsem chytřejší ,vím že jak to dělám já není nejlepší způsob a popravdě ani jsem nevěděl jak jinak bych to zjistil,teď už to vím ,díky ,však od toho je tady to forum,kdo něco ví -sem s tím.Budu to muset nějak spravit a totre tys to taky věděl ,proč jsi mě neopravil
Re: Kontrola a seřízení ventilů
hlásím opraveno
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2627
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrola a seřízení ventilů
a tenhle text tam má být taky nebo už to neplatí když to uděláš pomoci té rysky?tatar píše:hlásím opraveno
Tady ale pozor:jeden cyklus má dvě horní úvratě ale jenom při jedné můžeme seřizovat.A to tehdy když při zvedání k horní úvrati i klesání pístu nedochází k otevírání nebo zavírání žádného ventilu.Nyní můžeme přistoupit k samotné kontrole tak že vsuneme mezi ventil a stavěcí(seřizovací) šroub měrku 0,10 mm měla by jít posunovat s lehkým odporem
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti