Demontáž/montáž zadního kola
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2627
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Demontáž/montáž zadního kola
Demontáž zadního kola
Odšroubujeme krytku řetězu. (Kolo jde sundat i bez odšroubování krytky, mně osobně tam ale trochu překáží). Ještě dříve než zvedneme motorku povolíme hlavní matku, půjde trochu ztuha. Zvedneme zadní kolo pomoci centrálního stojanu, stojanu pod motor (kyvnou vidlici). Záleží co máte doma k dispozici . Sundáme matku s podložkou. Pro snažší práci se mi osvědčilo kolo zespodu podložit malým prknem tak, aby po vysunutí osy zůstalo kolo ve stejné výšce.
Vezmeme gumovou palici a vystrčíme osu kola. Až budeme mít osu venku, kolo posuneme trochu dopředu a sundáme řetěz. Poté můžeme bez problému kolo vysunout směrem dozadu. Montáž zadního kola
Jsem přesvědčen, že demontáž zadního kola nedělala nikomu problémy, oříšek ale nastává při zpětné montáži a člověku, co to nikdy nedělal, to může činit menší problémy.
Vůbec není na škodu přivázat si brdič ke kyvné vidlici a použít speciální podložku pod kolo (viz. předchozí postup). Také není na škodu před montáži očistit všechny podložky. Osu kola ve většině případů čistit nutné není, jen ji jednou za čas znovu promažte vazelínou. Nyní se můžeme vrhnout na samotnou montáž kola. Kolo položíme na podložku a jako první se snažíme jen lehce zasunout kotouč mezi destičky (cca 5-10mm). Obrázek si kdyžtak zvětšete Poté se přesuneme k levé části kola, kolo pomalu posunujeme dopředu až do té doby, než se levá distanční podložka dostane za kyvnou vidlici. Kolo stále posunujeme pomalu vpřed, teď si ale budeme hlídat pravou část. Pravou distanční podložku trochu přidržíme a poté kolo lehce posuneme vpřed. Nejhorší část už máme za sebou, teď už stačí jen nasadit řetěz, vrátit osu kola na své místo (nejlépe pomoci gumové palice) a utáhnout. Utahovat můžete co vám síly stačí (dle manuálu 104Nm). Je dobré ale myslet na to, že kolo za nějaký čas budete zase dávat dolu .
Nakonec ještě nezapomeňte 2-3x zmáčknout zadní brzdu, aby se destičky vrátily na své původní místo.
Lepší způsob, než tento, neznám .
Odšroubujeme krytku řetězu. (Kolo jde sundat i bez odšroubování krytky, mně osobně tam ale trochu překáží). Ještě dříve než zvedneme motorku povolíme hlavní matku, půjde trochu ztuha. Zvedneme zadní kolo pomoci centrálního stojanu, stojanu pod motor (kyvnou vidlici). Záleží co máte doma k dispozici . Sundáme matku s podložkou. Pro snažší práci se mi osvědčilo kolo zespodu podložit malým prknem tak, aby po vysunutí osy zůstalo kolo ve stejné výšce.
Vezmeme gumovou palici a vystrčíme osu kola. Až budeme mít osu venku, kolo posuneme trochu dopředu a sundáme řetěz. Poté můžeme bez problému kolo vysunout směrem dozadu. Montáž zadního kola
Jsem přesvědčen, že demontáž zadního kola nedělala nikomu problémy, oříšek ale nastává při zpětné montáži a člověku, co to nikdy nedělal, to může činit menší problémy.
Vůbec není na škodu přivázat si brdič ke kyvné vidlici a použít speciální podložku pod kolo (viz. předchozí postup). Také není na škodu před montáži očistit všechny podložky. Osu kola ve většině případů čistit nutné není, jen ji jednou za čas znovu promažte vazelínou. Nyní se můžeme vrhnout na samotnou montáž kola. Kolo položíme na podložku a jako první se snažíme jen lehce zasunout kotouč mezi destičky (cca 5-10mm). Obrázek si kdyžtak zvětšete Poté se přesuneme k levé části kola, kolo pomalu posunujeme dopředu až do té doby, než se levá distanční podložka dostane za kyvnou vidlici. Kolo stále posunujeme pomalu vpřed, teď si ale budeme hlídat pravou část. Pravou distanční podložku trochu přidržíme a poté kolo lehce posuneme vpřed. Nejhorší část už máme za sebou, teď už stačí jen nasadit řetěz, vrátit osu kola na své místo (nejlépe pomoci gumové palice) a utáhnout. Utahovat můžete co vám síly stačí (dle manuálu 104Nm). Je dobré ale myslet na to, že kolo za nějaký čas budete zase dávat dolu .
Nakonec ještě nezapomeňte 2-3x zmáčknout zadní brzdu, aby se destičky vrátily na své původní místo.
Lepší způsob, než tento, neznám .
Online
Přejít na web motopripravky.cz
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2622
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Napiš "660" bez uvozovek: 505
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Sdělení od administrátora
Zdar,
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
vím, že to je trochu mimo téma, ale hosting je třeba z něčeho platit . Rád bych vám představil web motopripravky.cz, kde najdete naše moto nářadí vlastní výroby. Vyrábíme např. vyvažovačky kol, zouvačky, narážeče gufer předních vidlic (XT660 má rozměr 43 mm), klíče na zadní tlumiče a spoustu dalšího.
Návštěvníci fóra XT660 mohou použít slevový kód 54115079 na 5 % z ceny dolů.
Přejít na web motopripravky.cz
Re: Demontáž/montáž zadního kola
malý dodatek ... jde to i bez demontáže krytu řetězu
- LiTe
- Příspěvky: 4268
- Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
- Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
- Kontaktovat uživatele:
Re: Demontáž/montáž zadního kola
taktéž nesundavám krytku řetězu. Při nandavání já nasazuji první řetěz . Jinak Radku taky
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2627
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Demontáž/montáž zadního kola
nevim jak je to u tech starsich modelu, ale u me tam ta krytka dost prekazi
- LiTe
- Příspěvky: 4268
- Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
- Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
- Kontaktovat uživatele:
Re: Demontáž/montáž zadního kola
mě taky ale když jsi motku vyzvedám výš tak mi to ničemu nevadí
Edit: a osu a podložky mažu vždy
Edit: a osu a podložky mažu vždy
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko
Re: Demontáž/montáž zadního kola
!!!POZOR!!! POZOR !!!
Chlapi davajte pozor na os zadneho kolesa!!! Hriadeľ sa do vidly zasúva z pravej strany a matica sa dáva z ľavej! Ak sa nemýlim na prednom kolese je to taktiež tak že závit je v ľavom teleskope.
Dôvod??? Pri nepredpokladanom poškodení ložísk, zlom uťahovacom momente alebo akejkoľvek nepredvídanej udalosti sa os kolesa točí v smere jazdy = doprava, čiže sa samočinne doťahuje. V opačnom prípade hrozí, že sa može uvoľniť... Čo môže spôsobiť zlú stabilitu, poškodenie a pod.
Viem že matice sú samozaisťovacie a snádˇsa koleso samo od seba nikomu nepovolilo ale stať sa to môže pri poškodených ložiskách v náboji kolesa. Doposiaľ na každej moto som mal os zasunutú z pravej strany a maticu na ľavej strane a tuna som si na fotkách všimol opak!
Tak len tolko môj postreh...
Chlapi davajte pozor na os zadneho kolesa!!! Hriadeľ sa do vidly zasúva z pravej strany a matica sa dáva z ľavej! Ak sa nemýlim na prednom kolese je to taktiež tak že závit je v ľavom teleskope.
Dôvod??? Pri nepredpokladanom poškodení ložísk, zlom uťahovacom momente alebo akejkoľvek nepredvídanej udalosti sa os kolesa točí v smere jazdy = doprava, čiže sa samočinne doťahuje. V opačnom prípade hrozí, že sa može uvoľniť... Čo môže spôsobiť zlú stabilitu, poškodenie a pod.
Viem že matice sú samozaisťovacie a snádˇsa koleso samo od seba nikomu nepovolilo ale stať sa to môže pri poškodených ložiskách v náboji kolesa. Doposiaľ na každej moto som mal os zasunutú z pravej strany a maticu na ľavej strane a tuna som si na fotkách všimol opak!
Tak len tolko môj postreh...
- Radek
- Administrátor
- Příspěvky: 2627
- Registrován: pát 14. bře 2008 17:58:00
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Demontáž/montáž zadního kola
chrener>no nevím jak moc je pravděpodobné, že by se povolila matka... ale každý výrobce u každého modelu dává matici z jiné strany. Proč? to netuším...
Tak např.
Yamaha R6 má matici vpravo
Suzuki Bandit ji má vlevo
Suzuki V-Strom ji má vpravo
Honda CBR1000RR ji má vpravo
Kawasaki ZX-10R ji má vlevo
Tak např.
Yamaha R6 má matici vpravo
Suzuki Bandit ji má vlevo
Suzuki V-Strom ji má vpravo
Honda CBR1000RR ji má vpravo
Kawasaki ZX-10R ji má vlevo
Re: Demontáž/montáž zadního kola
A ešte odporúčam mazať mazať a ešte raz mazať aretačné skrutky zadného kolesa kedže ak sa nemylim vidla je hliníková zliatina a zvyknú sa zaoxidovať a zažrať a je dosť ľahké strhnúť šesťhran šrúby aj matice.V horšom prípade sa odtrhne závit alebo šroub. Mne sa to na TTR stalo... Ak niekto nevie o čom točím tak o šrúbach o ktoré sa opiera os zadného kolesa a ktoré slúžia na nastavovanie napnutia reťaze a geometriu a súososť zadného kolesa...
Re: Demontáž/montáž zadního kola
Ja tiež netusim... Asi sa to ani nestane... Ale čert nespí a hlavne enduro dáva ložiskám zabrať (terén blato a pod.). Ja som mal zatial len v ľavo TTR600 FAZER600 XTZ660Tenere.Radek píše:chrener>no nevím jak moc je pravděpodobné, že by se povolila matka... ale každý výrobce u každého modelu dává matici z jiné strany. Proč? to netuším...
Tak např.
Yamaha R6 má matici vpravo
Suzuki Bandit ji má vlevo
Suzuki V-Strom ji má vpravo
Honda CBR1000RR ji má vpravo
Kawasaki ZX-10R ji má vlevo
- LiTe
- Příspěvky: 4268
- Registrován: pon 24. bře 2008 23:44:19
- Bydliště: C:\CR\LBC\CESKALIPA.exe
- Kontaktovat uživatele:
Re: Demontáž/montáž zadního kola
já mám matku vpravo, mažu pokaždý komplet osu i matku i podložky
...:XT66oX SuperMotard:...lite.rajce.net......Moje XtXko
Re: Demontáž/montáž zadního kola
chrner> do roku 06 vše a Rka i v současnosti mylslím mají princip zadních stavěcích šroubů jiný a nemají tu hliníkovou kyvku jako xtx 07 a výše, takže tam se tolik neděje ale ne že by se to nemohlo namazat
Re: Demontáž/montáž zadního kola
a neni lepsi jezdit bez krytu retezu ??? vypada to lip a dalsi deka dole a jedna otazka , sla by vymenit zelezna kyvka za hlinikovou , nemyskim si ze by byly takove konstrukcni zmeny ...... ale predem dekuji !!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů